Imorgon kommer min dator, orolig för paketet, vilka fraktar säkrast?

Permalänk

Imorgon kommer min dator, orolig för paketet, vilka fraktar säkrast?

Imorgon kommer min dator jag beställde från Komplett.se. Jag valde hemleverans på den.. Men är lite orolig att dom är oförsiktiga med paketet med datorn i nu när jag läste PostNords recensioner..? Någon av er som beställt en dator med postnord utan problem?

Förtydligad trådrubrik i enlighet med §3.1 i reglerna [mod]
Permalänk
Medlem

du kan väl vänta på att den kommer fram innan du börjar fundera på om den har skadats i frakt?

Permalänk
Skrivet av versions:

du kan väl vänta på att den kommer fram innan du börjar fundera på om den har skadats i frakt?

Efter jag läst många recensioner blir man fundersam..

Permalänk
Medlem

Och för varje dålig recension kommer 10000 paket fram precis som de skall. Oroa dig inte.

Permalänk
Medlem

Inte en hel dator med hemleverans men en skärm, chassi, tv och andra tunga saker. Har aldrig varit några problem.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Du får väl ta och åka i samma bil som ditt paket sitta och hålla om den.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Dhl är värst med varuhantering. Bring och postnord är bland de bättre från min erfarenhet. 5+ hemleveranser från vardera. 2 gånger möbler från dhl sönder i leverans. Samt en annan gång madrass från dhl täkt i olja, madrassen var såklart inplastad men hade släpats så plasten inte var hel

Permalänk
Medlem

Yes DHL är sämst. Har haft tre paket skickade med dem och alla har varit trasiga. Att vara 100% är inte alltid bra.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Hedersmedlem

DHL är de enda som hittills lyckats skicka alla paket helt oskadade. Schenker sämst, PostNord medel. DHL är även snabbast. Imho, givetvis.

Tråden passar bättre här, datorsupport är det iaf inte.

*Tråd flyttad, trådrubrik förtydligad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Statistiskt ät de alla identiska.

Handlar mest om hur kunden paketerat och val av produkt. De billigare produkterna (paket) sorteras av maskin och ska enligt samtligas villkor tåla en fallhöjd på 1m då de ofta transporteras i bur.

Kunden kan köpa den dyrare produkten (gods) som hanteras manuellt hela vägen. Betydligt färre skador på dessa men dyrare. Gissa vad avsändaren betalar? Billigast möjliga!!

Bäst är alltid att hämta ömtåliga varor själv. Att jämföra bolag leder ingen vart. Alla har olika erfarenheter och deras erfarenhet kommer inte bli din.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Vilket fraktbolag som är bäst varierar från person till person beroende på vem du frågar.
Ditt paket kommer säkert fram helskillnat ska du se.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Beror helt och hållet på vilka Svenssons det är som bokstavligt talat slänger/hanterar din försändelsen längs hela kedjan. Själva banden/maskinerna hos PostNords terminaler fungerar bra, det är så fort truckförare och fordonsförare blir inblandade.

Har själv sett med egna ögon hos bl.a. PostNords paketterminal på Toftanäs i Malmö hur de hanterar paket, flertalet gånger, då jag utfört arbete där till och från en gång i tiden. Allt som går att slängas in i släppet/bilen slängs in. Det spelar ingen roll vad som står på paketet.

Mitt tips är att lägga in några tegelstenar i paketen så att dom inte kan kasta något .

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.