För det första - laggar gör det när nätuppkopplingen är för långsam och gubbarna teleporteras runt snarare än springer runt på banorna. Har man för låg FPS så hackar det. Jävla skillnad är det
Lyssna på El1min4tor @torskfetto (underbart vackert namn förresten!). Du har en grym dator punkt slut. Som alla säker - K-versionen är roligare. Men som jag och El1min4tor säger - din dator är fortfarande snabb och kommer klara mycket! Sen kommer den kanske INTE klara att driva vad som helst i 144fps (hz). Då kan du få ställa ner grafiken lite kanske. Men det är fullständigt skit samma vad du har för processor. Då skulle du behöva ett grafikkort till. Sanslöst mycket pengar för marginell nytta dock.
Sen såg jag att nån skrev att när det blir höga FPS så är processorn den som är flaskhalsen. Och ja det är ju en teoretisk sanning. När spelet är så lättdrivet att grafikkortet matar på så hårt att processorn inte klarar av att beräkna sitt så är det ju surt. Men då får man väl nöja sig med de typ 3-400 fps eller vad det är man får då. Klart man kunde fått 450 om man köpt en lite snabbare processor, men... Ja.. Det är så irrelevant så det finns knappt på kartan ens. Är väl om man kör Minecraft i fönsterläge det kan sticka iväg såpass. Och då skiter man nog i om man har 300 eller 400 fps...