Permalänk
Medlem

För det första - laggar gör det när nätuppkopplingen är för långsam och gubbarna teleporteras runt snarare än springer runt på banorna. Har man för låg FPS så hackar det. Jävla skillnad är det

Lyssna på El1min4tor @torskfetto (underbart vackert namn förresten!). Du har en grym dator punkt slut. Som alla säker - K-versionen är roligare. Men som jag och El1min4tor säger - din dator är fortfarande snabb och kommer klara mycket! Sen kommer den kanske INTE klara att driva vad som helst i 144fps (hz). Då kan du få ställa ner grafiken lite kanske. Men det är fullständigt skit samma vad du har för processor. Då skulle du behöva ett grafikkort till. Sanslöst mycket pengar för marginell nytta dock.

Sen såg jag att nån skrev att när det blir höga FPS så är processorn den som är flaskhalsen. Och ja det är ju en teoretisk sanning. När spelet är så lättdrivet att grafikkortet matar på så hårt att processorn inte klarar av att beräkna sitt så är det ju surt. Men då får man väl nöja sig med de typ 3-400 fps eller vad det är man får då. Klart man kunde fått 450 om man köpt en lite snabbare processor, men... Ja.. Det är så irrelevant så det finns knappt på kartan ens. Är väl om man kör Minecraft i fönsterläge det kan sticka iväg såpass. Och då skiter man nog i om man har 300 eller 400 fps...

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Har det framkommit i tråden att det är ett Z170 moderkort ts beställt.?
Annars ingen större poäng med (K) ju.
Mer än andrahands värdet

Som jag har förstått det så har han ett Z170 moderkort.

Skrivet av Flodkung123:
Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Avstängd

Måste tillägga...att överklocka en CPU som säljs för att vara överklockningsbar bryter inte någon garanti.

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Permalänk
Skrivet av BlackBird:

För det första - laggar gör det när nätuppkopplingen är för långsam och gubbarna teleporteras runt snarare än springer runt på banorna. Har man för låg FPS så hackar det. Jävla skillnad är det

Lyssna på El1min4tor @torskfetto (underbart vackert namn förresten!). Du har en grym dator punkt slut. Som alla säker - K-versionen är roligare. Men som jag och El1min4tor säger - din dator är fortfarande snabb och kommer klara mycket! Sen kommer den kanske INTE klara att driva vad som helst i 144fps (hz). Då kan du få ställa ner grafiken lite kanske. Men det är fullständigt skit samma vad du har för processor. Då skulle du behöva ett grafikkort till. Sanslöst mycket pengar för marginell nytta dock.

Sen såg jag att nån skrev att när det blir höga FPS så är processorn den som är flaskhalsen. Och ja det är ju en teoretisk sanning. När spelet är så lättdrivet att grafikkortet matar på så hårt att processorn inte klarar av att beräkna sitt så är det ju surt. Men då får man väl nöja sig med de typ 3-400 fps eller vad det är man får då. Klart man kunde fått 450 om man köpt en lite snabbare processor, men... Ja.. Det är så irrelevant så det finns knappt på kartan ens. Är väl om man kör Minecraft i fönsterläge det kan sticka iväg såpass. Och då skiter man nog i om man har 300 eller 400 fps...

Jaa grymt bra svar. Tack!

Permalänk
Skrivet av philipborg:

Som jag har förstått det så har han ett Z170 moderkort.

Ja, menade moderkort..

Permalänk
Medlem

Inte 100% säker på Skylake, men på tidigare gen (Haswell, Ivy och SB iaf) så kan man överklocka en låst CPU, via turbo nivå. Hänger visserligen på om funktionen är borta eller inte nu när intel gick bärsärkagång, men det är inte multipel OC, så jag tror inte det.

I teorin ska han då kunna gå 400Mhz över nuvarande Turbo, vilket är typ 3,7Ghz för 4 kärnor, 4,0 för 1 och troligen 3,9 (2) och 3,8 (3). Så 400Mhz ger 4,1-4,2-4,3-4,4 för 4-3-2-1core med denna icke K-cpu, om det fungerar som tex min Ivy-Bridge hemma och SB på jobbet gör.

Så den dagen han behöver lite mer kräm, så borde han kunna få iaf det.