Star Citizen 3.8
Nu är det snart dags för den nya patch 3.8 att släppas till alla Star Citizen Backers, och som alltid kommer det en del nytt som vi kommer att gå igenom här. Patch 3.8 är inte ännu släppt live utan är tillgängligt för det som som har PTU (public test universe) PTU är stadiet innan dom släpper patchen live. Där det stresstestar servrarna och rensar bort så mycket krascher som möjligt
Nya platser
microTech (Planet)
En av det stora nyheterna för 3.8 är planeten microTech, en planet som är nästan raka motsatsen till Hurston. MicroTech är fylld med snö, is, större skogar och temperaturen går sällan över de minusgrader som planeten har i alla sina hörn. Det finns en orsak till att planetens yta är helt täckt i snö och att det ständigt är minusgrader på ytan. När United Empire of Earth (UEE) skulle terraforma planeten så gick något väldigt fel och planeten blev inte så varm som UEE hade tänkt från början. Men bara för att planeten har ständiga minusgrader hindrar det inte dess invånare att frodas, då det är här microTech Corporation har sitt hem. microTech Corporation utvecklar diverse elektronik utrustningar, handhållna sensorer och mjukvara till diverse olika skepp. Något som de flesta spelarna har som också microTech Corporation har utvecklat så är det mobiGlas.
New Babbage landningsområde (exterior only)
New Babbage är ett centralt område för den ekonomisk handel och det sociala. Området skyddar dess invånare mot den extrema kylan som rådet utanför dess väggar och förutom att vara microTechs flaggskeppsbutik så är området ett himmelrike för andra mindre tekniska företag.
Ihop med 3.8 så kan detta område vara avstängt om limiterat till vissa unika områden, detta kommer utökas ihop med 3.9 då hela New Babbage ska färdigställas.
Rest Stop Space Station: Interior Variants
Ihop med att 3.6 släpptes, Juli 2019, så fick vi se ett större utbud och variationer på Rest Stop Space Stations ute i rymden. Men nu ihop med 3.8 så kommer utvecklarna att implementera ett större utbud och variationer på det som är på insidan av de olika stationerna också.
AI
Ship AI: 3D Pathfinding v2
En vidareutveckling på grundtekniker som gör att AI kan navigera i 3D-rymd genom att använda fysiknät. Sökvägen kommer att vara hierarkisk och kommer att använda andra faktorer tillsammans med fysisk data, till exempel grafanslutningen av Quantum Travel-punkter. Systemet kommer att skala till universums storlek och rymma allt innehåll, inklusive asteroidfält, planeter och rymdstationer.
Advanced Gunship Defensive Maneuvers
Implementering och balansering av defensiva manövrar som piloter kommer att utföra vid upptäckt av eld för att förhindra omfattande skador på deras skepp.
Gameplay
Vehicle Look Ahead Camera
Uppdatera och justera “Look ahead”-kamera, så att den kan se i riktningen du rör dig för både rymd- och markfordon. Dessutom kan läget också se mot utvalda mål för att hålla dem synliga och ge viss horisont nivå när du är i atmosfären. Detta gör att du får ett större känsla av att du sitter i ett skepp och har större inblick i vad som händer i din omgivning.
Vehicle Third Person Camera
Förbättringar av tredje person kamerasystemet för fordon för att ge en mer inlevelse upplevelse. Försäkra dig om att kameran kan kretsa fritt runt fordon, följa fordonets rörelser bättre och reagera bättre på kollisioner.
Rescue Hijacked 890 Jump
Avsedd för upp till fyra spelare, spelarna måste säkra luftrummet runt en kapad 890 Jump, innan de EVAar genom den öppna hangaren. Spelare måste kämpa sig igenom lyxfartyget för att lokalisera och inaktivera två hacknings verktyg, allt medan de rensar fartyget från dess kapare för att slutföra uppdraget.
Law System v2: Fines
Böter dras inte längre automatiskt från spelaren. Istället måste bötessumman betalas ut vid olika terminaler runt solsystemet. Böter kan också tas bort via hacking av den kriminella databasterminalen, som också har uppdaterats för att låta spelaren ta bort enskilda överträdelser.
Mining Heads
Denna funktion introducerar 5 nya gruvlasrar till spelet, alla med olika statistik (+/-). Vissa kommer att överföra kraft snabbare men introducerar mycket mer instabilitet i berget, medan andra kommer att göra gruvdrift mer stabil men överföringen kommer att bli långsammare. Vissa gruvlasrar kommer att minska stenens motståndsnivåer vilket gör dem idealiska för samarbetsspel eller kommer att vara oerhört kraftfulla.
Annunciator Panels
Ljuspaneler som visas i fartyg för att ge dig snabb, relevant information om dina fartygssystem. Dessa Annunciator-paneler varnar dig för strömavbrott, närmar sig missiler, quantum fel och potentiella omgivnings risker eller andra risker.
FPS: Close Combat
Förbättring och förlängningar av utseendet och känslan hos den nuvarande nedtagning mekaniken och nära närstrid, vilket möjliggör tyst nedtagning av fiender med både kniv och bara händer.
Ships and Vehicles
ARGO Mole (Mining)
Argo Astronautics Mole är ett medelstort gruvskepp med flera platser för operatörer av gruvlasrar. M.O.L.E. står för “Multi Operator Laser Extractor”. Med 3 oberoende platser för gruvlasrar och dubbla lagringen av mineraler än vad en Prospector har, är det ett fartyg perfekt för effektiv gruvbrytning. Minimibesättning två personer, en som är pilot och en som sköter hand om gruvlasrarna. Maximalbesättning fyra personer, en som är pilot och tre som sköter hand om gruvlasrarna.
Esperia Prowler (Stealth Dropship)
Prowler, uppkallad efter UPE: s militära beteckning, är en moderniserad version av den ökända Tevarin-pansartransporter. Esperias astroengineers fick oöverträffad tillgång till att studera originalversioner av fartyget som nyligen upptäcktes i Kabalsystemet för att hjälpa noggrant rekonstruera fordonet. Nu är Prowler den perfekta sammansmältningen av två kulturer: Tevarin-krigsmaskinens elegans och effektivitet i kombination med tillförlitligheten i modern mänsklig teknik.
Anvil Carrack (Exploration)
Anvil Carrack är kanske det mest efterlängtade skeppet i spelet, ett skepp som många tror kommer kunna ta sig hand om allt, men så kommer det förmodligen inte att vara. Anvil Carrack är inriktad på utforskning, och det är långt ifrån sitt eget hem, då detta skepp kommer bli som ett hem från ditt hem.Anvil Carrack har förstärkta bränsletankar för långvarig flygning, en avancerad jumpdrive och en dedikerad datorsystem för kartlägga Jumppoints. Ursprungligen en militär exklusiv, är Carrack nu tillgänglig för civilt bruk. Boende ombord inkluderar besättningens medicinska och reparation anläggningar och en kartläggning orienterad sensor vit.
Drake Cutlass Red Rework (Medical)
Cutlass Red konverterar standardutrustningen till en välutrustad medicinsk anläggning inklusive en Autodoc. Denna ambulans har NAV-E7 Echo Transponder, en lång räckvidd scanner och en Secure Plus Docking Collar, vilket gör den idealisk för sökning och räddning. Denna modell har också en unik utseende som gör att den ser ut som en ambulans med sitt röda kors på skeppet.
Weapons and Items
Apocalypse Arms Animus Missile Launcher
Apocalypse Arms bjuder på den första raket kastaren i spelet.
Behring P6-LR Ballistic Sniper Rifle
Behring P6-LR kommer vara det andra ballistiska krypskytt gevären som introduceras i spelet.
Core Tech
Planetary Weather Effects
Implementering av en ny planeteffekttyp, som kommer att drivas av vilken typ av yta som planeterna har, vindstyrka och annan information som tas direkt från planet terräng. Som en del av denna funktion skapas en roterande vind struktur för att låta "stormar" rulla över planetens yta när vindvärderna är tillräckligt starkt istället för att förbli statiskt.
Server-side Object Container Streaming
Planet Tech V4
Nya planetförbättringar: förbättrade verktyg, arbetsflöden, blandning av planetytor, spridning av objekt och övergångar, generering drivs av klimatdata. Nya planetära effekter ingår i Microtech.
Atmosphere Tech Improvements
Förbättringar av atmosfären kommer att inkludera olika stabilitetsförbättringar för att minska vissa artefakter som för närvarande är synliga vid olika positioner. Inkluderar införlivande av ytterligare täthets skikt för att fånga effekter som ett ozonskikt i höga höjder som kommer att resultera i mer naturliga himmel vid solnedgången på planeter. Allmänna förbättringar av färgåtergivning kommer också att undersökas.
CitizenCon Gameplay