The division kraschar

Permalänk
Medlem

The division kraschar

Hej, tänkte att jag gör ett sista försök och kollar med er här.

Köpte för ca 1 vecka sedan spelet The Division, men har stora problem med att spelet hackar till snabbt sen är jag ute på skrivbordet och får en ruta från Ubisoft om att skicka kraschrapport men får ej se någon felkod. Ibland kan jag köra i 1 timme ibland kanske 5 min, spelar ingen roll vart jag befinner mig i spelet, krävande platser men även platser som är helt "tomma" har installerat om spelet men samma problem. så installerade om Windows 10 pro och spelet igen, med alla senaste drivisar och inga extra program på dator men samma sak. har följt alla guider jag hittat men inget hjälper, installerat lösa filer för Direct X och alla Microsoft visual c++ moduler som fanns men samma sak. har nu installerat om allt igen denna gången på en Windows 7 home istället (börjar bli desperat nu) men samma skit ändå. inget är överklockat och alla andra spel och program funkar felfritt. temperaturer i load CPU mellan 60-75°c och GPU runt 70°c Hårdvara: 4790k med 16gb i ram, och ett Asus 970 strix. har även provat och backat Nvidia drivrutiner till gamla men samma problem. det roliga är att jag hade inga som helst problem under hela betan. Har även mejlat Ubisoft support men där verkar det vara helt dött. Det som är mest störigt är att en kompis sitter på i princip identisk dator men har inga problem.
Någon som varit ute för samma sak eller har någon rolig idé ?

MVH Fiskmauz

Permalänk
Medlem

@Fiskmauz: Jag har exakt samma problem och även jag kör med (2x) 970 STRIX.

Kanske är det något med dessa?

Dock kör min kompis med en nästan identisk dator (utan SLI) och den fungerar hur fint som helst.

Har även jag testat allt utom att installera om Windows men det verkar ju inte hjälpa i alla fall.

Någon? Hjälp!

Permalänk
Avstängd

@Biturbo: Spelet är så för väldigt många. Kolla ubi forumet för the division.
Sitter på 4690k @ 4.3 och 980ti @ 1400/7800? Ligger på sjukan så kan inte kolla, men runt där.
Men iaf. Massiva fps drops och det spelar ingen roll om jag kör allt på low/ultra. För mig började det efter första patchen och blev värre efter den andra. DZ är i stort sett ospelbart, då det droppar 40-50 fps med jämna mellanrum. Har testat alla knep jag lärt mig under mina 22 år med PC. Men icke.
Gillade spelet men det blev för mycket. Inte nog med problemen men exploit på exploit på exploit och Massive som istället för att straffa dessa spelare, firat det med nån"kul" video om Bullet King.
Sånt får mig att må illa. Tacka vet jag Blizzard. Inga silkesvantar där inte.
Nej, det var sista slantarna Ubisoft och Massive får av mig. 😎

Permalänk
Medlem

Efter den senaste patchen så har spelet börjat krascha ofta för mig, kraschade typ aldrig för mig innan dess. Några FPS-problem har jag dock inte.

Permalänk
Medlem

Avinstallera Nvidias HD drivisar och uppdatera dina vanliga, löste alla problem för mig.

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Efter andra ominstallationen av Windows löste sig allt , kör med Nvidias senaste drivisar med geforce experience. vet inte vad som blev skillnad vid andra ominstallationen men en sak jag märkte var att min windows updater var försvunnen i första ominstallationen men finns och funkar nu igen och då funkar även spelet om det kan ha nått med saken att göra vet jag inte, men på ubisoft tipsar dom om att uppdatera Windows bl.a