Permalänk
Medlem

Nytt dator/film/nördrum

Sambon visste inte vad hon gav sig in på när hon gav mig tillåtelse att ställa in datorn i hennes syrum, det berömda uttrycket "Ge någon ett finger så tar de hela handen" känns passande.

Först och främst tänkte jag expandera mitt territorium medlest ett större bord, så ett gammalt köksbord i ek införskaffades med måtten 180x90 cm. Detta slipades ned och betsades mörkt, fem lager båtfernissa och lite våtslipning senare så blänkte det bra vilket den nästan löjligt bra boken Seveneves av Neal Stephenson får illustrera.

Lyckan log mot mig när hon, sambon alltså, skulle åka på "tjejhelg" i Göteborg, vad gör man på en sån egentligen? shoppar, virkar, äter as? Nåja, då kunde total annektering i vilket fall påbörjas med en tegeltapet och en enfärgad tapet istället för farfarstapeten som var där tidigare.

Detta hade nog ändå kunnat gått relativt smärtfritt om jag stannat här, men mitt svek nådde högre nivåer än så.

Fram kom färg, pensel och projektor.

Synd att man inte övade lite först, rebellmärket ser på nära håll ut som en sämre version av Ace of Base, men alla är vi ju värdelösa på allt i början, sen bara tvärusel efter ett tag.

Läderlappis på plats.

Det närmar sig.

Här är det klart så vitt målning gäller iaf, men har lämnat en hel del yta för senare infall så länge de är relativt små. Nya hyllor skall snickras och fyllas med diverse nerd-stuff innan det är helt klart.

Sambon hotade med skrik, separation och luftvärnskanon när hon kom hem, men lugnade ner sig när hon insåg att barnet hon har i kistan nog föredrar två föräldrar och att det trots allt inte var så fult när hon tänkte efter.

Visa signatur

__________________
i5-4690K @ 4.5GHz | Gigabyte Z97X Gaming 3 | Crucial BallistixSport 16GB 1600MHz | HyperX Fury 240GB SSD | Crucial MX100 512GB SSD | 2x EVGA GTX 970 SC ACX 2.0 4GB SLI | EVGA Supernova G2 750W | Hyper Evo 212 | Windows 10 x64 Pro

Permalänk
Medlem

fan va nice. #lifegoals att flytta hemifrån och ha ett spelrum
riktigt snyggt.

Permalänk
Medlem

@qaaka: Tackar! Ja att skaffa hus ger en helt klart möjligheter att dedikera ett rum till nörderier!

Visa signatur

__________________
i5-4690K @ 4.5GHz | Gigabyte Z97X Gaming 3 | Crucial BallistixSport 16GB 1600MHz | HyperX Fury 240GB SSD | Crucial MX100 512GB SSD | 2x EVGA GTX 970 SC ACX 2.0 4GB SLI | EVGA Supernova G2 750W | Hyper Evo 212 | Windows 10 x64 Pro

Permalänk
Medlem

Uppskattar djupt att du ser vardagslivet som någon sorts tävling där progression innebär att få mer kontroll över det man delar. Precis så vill jag leva, där allt kretsar om att i princip levla upp. Hoppas hon inte skar pitten av dig när hon kom hem och såg att du målat figurer på väggen! Batman gjorde du i synnerhet bra.

Tjejhelg generellt innebär att man regresserar till någon sorts student-tillstånd mentalt och ihop med väninnorna beter sig många resor mindre civiliserat rent socialt än vi herrar gör när vi "bondar" på t.ex. dunkfyllor och båtsemestrar med mycket könsord och dålig hygien. Ofta med ovanligt kreativa förklaringar på varför man ska käka muffins tills man nästan kräks, och ett systematiskt skrattande åt varandras skämt liksom "i tur och ordning" över fikat.

Fint fick du iaf, det är det viktiga! Tjusigt bord också när det blev klart.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Uppskattar djupt att du ser vardagslivet som någon sorts tävling där progression innebär att få mer kontroll över det man delar. Precis så vill jag leva, där allt kretsar om att i princip levla upp. Hoppas hon inte skar pitten av dig när hon kom hem och såg att du målat figurer på väggen! Batman gjorde du i synnerhet bra.

Tjejhelg generellt innebär att man regresserar till någon sorts student-tillstånd mentalt och ihop med väninnorna beter sig många resor mindre civiliserat rent socialt än vi herrar gör när vi "bondar" på t.ex. dunkfyllor och båtsemestrar med mycket könsord och dålig hygien. Ofta med ovanligt kreativa förklaringar på varför man ska käka muffins tills man nästan kräks, och ett systematiskt skrattande åt varandras skämt liksom "i tur och ordning" över fikat.

Fint fick du iaf, det är det viktiga! Tjusigt bord också när det blev klart.

Tackar både för komplimangen och dagens skratt! Jag uppskattar att du lever efter devisen att även en 10 kronorsmening kan fyllas med 1000 kronorsord!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

__________________
i5-4690K @ 4.5GHz | Gigabyte Z97X Gaming 3 | Crucial BallistixSport 16GB 1600MHz | HyperX Fury 240GB SSD | Crucial MX100 512GB SSD | 2x EVGA GTX 970 SC ACX 2.0 4GB SLI | EVGA Supernova G2 750W | Hyper Evo 212 | Windows 10 x64 Pro

Permalänk

Riktigt fett! Bra jobbat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av megasetting:

Riktigt fett! Bra jobbat.

Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

__________________
i5-4690K @ 4.5GHz | Gigabyte Z97X Gaming 3 | Crucial BallistixSport 16GB 1600MHz | HyperX Fury 240GB SSD | Crucial MX100 512GB SSD | 2x EVGA GTX 970 SC ACX 2.0 4GB SLI | EVGA Supernova G2 750W | Hyper Evo 212 | Windows 10 x64 Pro

Permalänk
Medlem

Snyggt men till frågan som största delen undrar, vad sa flickvännen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettu92:

Snyggt men till frågan som största delen undrar, vad sa flickvännen?

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe, det var inte så farligt trots allt, mest ett "vad i helvete har du gjort!?" och "går det att tapetsera över?"
Allt har löst sig med hjälp av en weekendresa till Rom ☺️

Visa signatur

__________________
i5-4690K @ 4.5GHz | Gigabyte Z97X Gaming 3 | Crucial BallistixSport 16GB 1600MHz | HyperX Fury 240GB SSD | Crucial MX100 512GB SSD | 2x EVGA GTX 970 SC ACX 2.0 4GB SLI | EVGA Supernova G2 750W | Hyper Evo 212 | Windows 10 x64 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotspur:

Allt har löst sig med hjälp av en weekendresa till Rom.

Hahaha, lite som Lohmanders bea-sås eller silvertejp det där med weekendresor. Bra lösning på typ allt.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

Är det sängen du numera måste sova i?

Visa signatur

i7 4790K @ 4,691Ghz : ASUS STRIX GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Grunden för en stabil och givande relation är långsiktigt strategiskt tänk. Jag förväntar mig ett framtida inlägg där du visar hur du flyttat fram dina positioner och gjort en bar av köket.

Extra poäng ges också för den kreativa och lustfyllda beskrivningen. Något som även @Masyve kan gotta sig med. Personligen har jag bara studerat "tjejkväll" på håll men en återkommande observation är att densiteten ord/minut är avsevärd högre än på den motsvarande "karlakvällen".

Kriga på! Förresten, far inte till Rom under sommaren. Det är ett känt faktum att turistande svenskar dör av den italienska värmen. Om det inte är värmen som tar kol på den semestrande svensken så gör pastan och vinet garanterat det.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är nästan så att jag skulle ta dina bilder och visa för min fru. "Titta här vad jag kunde ha gjort!"

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

@frostulv Haha, det stämmer faktiskt! Men det beror snarare på att jag är farligt nära ett metriskt ton nu och snarkar därefter!

@nidnus Slutmålet är att skapa en egen enklav här i huset, därav resan till Rom där jag skall studera Vatikanen. Hon kommer bli så jävla paff efter nästa tjejkväll när hon kommer hem och blir hindrad av ett antal vakter i GB Glace utstyrsel utrustade med hillebarder!
Risken finns ju att det på förekommen anledning är slut på tjejkvällar nu och att jag kanske måste hitta en ny strategi.

Undrar förresten om kvinnor överlever utan tjejkvällar eller om de måste ha den ventilen för att helt enkelt inte prata ihjäl sig? Värt att tänka på....

@giplet nej nej, visa ett kort på Brad Pitt och säg "titta hur jag KUNDE sett ut om jag fått som jag velat!" Där fick hon..... ☺️

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

__________________
i5-4690K @ 4.5GHz | Gigabyte Z97X Gaming 3 | Crucial BallistixSport 16GB 1600MHz | HyperX Fury 240GB SSD | Crucial MX100 512GB SSD | 2x EVGA GTX 970 SC ACX 2.0 4GB SLI | EVGA Supernova G2 750W | Hyper Evo 212 | Windows 10 x64 Pro

Permalänk
Medlem

@Masyve:
Hah! Bra skrivet.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotspur:

@frostulv Haha, det stämmer faktiskt! Men det beror snarare på att jag är farligt nära ett metriskt ton nu och snarkar därefter!

@nidnus Slutmålet är att skapa en egen enklav här i huset, därav resan till Rom där jag skall studera Vatikanen. Hon kommer bli så jävla paff efter nästa tjejkväll när hon kommer hem och blir hindrad av ett antal vakter i GB Glace utstyrsel utrustade med hillebarder!
Risken finns ju att det på förekommen anledning är slut på tjejkvällar nu och att jag kanske måste hitta en ny strategi.

Undrar förresten om kvinnor överlever utan tjejkvällar eller om de måste ha den ventilen för att helt enkelt inte prata ihjäl sig? Värt att tänka på....

@giplet nej nej, visa ett kort på Brad Pitt och säg "titta hur jag KUNDE sett ut om jag fått som jag velat!" Där fick hon..... ☺️

Skickades från m.sweclockers.com

Underbart projekt! Och väl genomfört.
Undrar dock lite om du inte glömde ventilationen när du målade... Eller fantiserar du om schweizergardet i normala fall också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotspur:

@frostulv Haha, det stämmer faktiskt! Men det beror snarare på att jag är farligt nära ett metriskt ton nu och snarkar därefter!

@nidnus Slutmålet är att skapa en egen enklav här i huset, därav resan till Rom där jag skall studera Vatikanen. Hon kommer bli så jävla paff efter nästa tjejkväll när hon kommer hem och blir hindrad av ett antal vakter i GB Glace utstyrsel utrustade med hillebarder!
Risken finns ju att det på förekommen anledning är slut på tjejkvällar nu och att jag kanske måste hitta en ny strategi.

Undrar förresten om kvinnor överlever utan tjejkvällar eller om de måste ha den ventilen för att helt enkelt inte prata ihjäl sig? Värt att tänka på....

@giplet nej nej, visa ett kort på Brad Pitt och säg "titta hur jag KUNDE sett ut om jag fått som jag velat!" Där fick hon..... ☺️

Skickades från m.sweclockers.com

Du har antagligen rätt, risken att kvinnan din byter strategi och helt enkelt gör sorti på kommande tjejkvällar är överhängande. Jag håller givetvis både tummar och tår att så icke sker, men om katastrofen är ett faktum kommer det betyda att hennes nya ventil för att prata-en-hel-natt-utan-pause kommer att bli du. Det är viktigt att du förstår risken i detta. Se det framför dig: Oavbrutet prat en hel kväll. Dessutom med begränsad tid för andning och toalettbesök. En verbal golgatavandring utan dess like.

I min egoism ser jag dock gärna att hela huset ditt blir en uttalad maskulin enklav. Både jag och de andra här på forumet väntar med spänning på en uppdatering om kommande inredningsinitiativ.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotspur:

Sambon visste inte vad hon gav sig in på när hon gav mig tillåtelse att ställa in datorn i hennes syrum, det berömda uttrycket "Ge någon ett finger så tar de hela handen" känns passande.

Först och främst tänkte jag expandera mitt territorium medlest ett större bord, så ett gammalt köksbord i ek införskaffades med måtten 180x90 cm. Detta slipades ned och betsades mörkt, fem lager båtfernissa och lite våtslipning senare så blänkte det bra vilket den nästan löjligt bra boken Seveneves av Neal Stephenson får illustrera.
http://i.imgur.com/IgUMl6M.jpghttp://i.imgur.com/Y4Sq2Wn.jpghttp://i.imgur.com/VSDcpoK.jpg

Lyckan log mot mig när hon, sambon alltså, skulle åka på "tjejhelg" i Göteborg, vad gör man på en sån egentligen? shoppar, virkar, äter as? Nåja, då kunde total annektering i vilket fall påbörjas med en tegeltapet och en enfärgad tapet istället för farfarstapeten som var där tidigare.

http://i.imgur.com/U5EJ3zz.jpghttp://i.imgur.com/bmimL8v.jpghttp://i.imgur.com/BZh728D.jpg

Detta hade nog ändå kunnat gått relativt smärtfritt om jag stannat här, men mitt svek nådde högre nivåer än så.

Fram kom färg, pensel och projektor.

http://i.imgur.com/may5i4Z.jpg
Synd att man inte övade lite först, rebellmärket ser på nära håll ut som en sämre version av Ace of Base, men alla är vi ju värdelösa på allt i början, sen bara tvärusel efter ett tag.

http://i.imgur.com/gLvAvEP.jpg
Läderlappis på plats.

http://i.imgur.com/OeG8rfL.jpg
Det närmar sig.

http://i.imgur.com/QH1FAlP.jpg
Här är det klart så vitt målning gäller iaf, men har lämnat en hel del yta för senare infall så länge de är relativt små. Nya hyllor skall snickras och fyllas med diverse nerd-stuff innan det är helt klart.

Sambon hotade med skrik, separation och luftvärnskanon när hon kom hem, men lugnade ner sig när hon insåg att barnet hon har i kistan nog föredrar två föräldrar och att det trots allt inte var så fult när hon tänkte efter.

Älskar det! Bra jobbat! Skit i vad sambon tycker. Hon skall gilla dig som du är och vice versa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napoleongl:

Underbart projekt! Och väl genomfört.
Undrar dock lite om du inte glömde ventilationen när du målade... Eller fantiserar du om schweizergardet i normala fall också

Hehe, det är något visst med kombinationen blankvapen och pridevecka, håller du inte med?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

__________________
i5-4690K @ 4.5GHz | Gigabyte Z97X Gaming 3 | Crucial BallistixSport 16GB 1600MHz | HyperX Fury 240GB SSD | Crucial MX100 512GB SSD | 2x EVGA GTX 970 SC ACX 2.0 4GB SLI | EVGA Supernova G2 750W | Hyper Evo 212 | Windows 10 x64 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotspur:

Hehe, det är något visst med kombinationen blankvapen och pridevecka, håller du inte med?

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut! Plus att du kan modda din golfbil med ett akvarie med en tron i!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidnus:

Du har antagligen rätt, risken att kvinnan din byter strategi och helt enkelt gör sorti på kommande tjejkvällar är överhängande. Jag håller givetvis både tummar och tår att så icke sker, men om katastrofen är ett faktum kommer det betyda att hennes nya ventil för att prata-en-hel-natt-utan-pause kommer att bli du. Det är viktigt att du förstår risken i detta. Se det framför dig: Oavbrutet prat en hel kväll. Dessutom med begränsad tid för andning och toalettbesök. En verbal golgatavandring utan dess like.

I min egoism ser jag dock gärna att hela huset ditt blir en uttalad maskulin enklav. Både jag och de andra här på forumet väntar med spänning på en uppdatering om kommande inredningsinitiativ.

En verbal golgatavandring, det är ett uttryck som kommer cementeras i min hjärna! Jag tar till mig varningen och plockar ihop ett nöd-kit ifall det händer, det kommer bestå av en strumpsticka som fanns i ex-symrummet, med den kan jag ordna omedelbar självförvållad dövhet!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

__________________
i5-4690K @ 4.5GHz | Gigabyte Z97X Gaming 3 | Crucial BallistixSport 16GB 1600MHz | HyperX Fury 240GB SSD | Crucial MX100 512GB SSD | 2x EVGA GTX 970 SC ACX 2.0 4GB SLI | EVGA Supernova G2 750W | Hyper Evo 212 | Windows 10 x64 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napoleongl:

Absolut! Plus att du kan modda din golfbil med ett akvarie med en tron i!

Jag äger redan, på riktigt, en Renault RX4, kan den duga?
Den är ju faktiskt så fultuff så ingen vågar skjuta mig i den, särskilt när jag hotar med gas!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

__________________
i5-4690K @ 4.5GHz | Gigabyte Z97X Gaming 3 | Crucial BallistixSport 16GB 1600MHz | HyperX Fury 240GB SSD | Crucial MX100 512GB SSD | 2x EVGA GTX 970 SC ACX 2.0 4GB SLI | EVGA Supernova G2 750W | Hyper Evo 212 | Windows 10 x64 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Älskar det! Bra jobbat! Skit i vad sambon tycker. Hon skall gilla dig som du är och vice versa.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack som fan!
Haha, det är inte så allvarligt kan jag lugna dig med, vi har en rätt skön jargong här hemma, jag kommer få tillbaka på något sätt ☺️

Visa signatur

__________________
i5-4690K @ 4.5GHz | Gigabyte Z97X Gaming 3 | Crucial BallistixSport 16GB 1600MHz | HyperX Fury 240GB SSD | Crucial MX100 512GB SSD | 2x EVGA GTX 970 SC ACX 2.0 4GB SLI | EVGA Supernova G2 750W | Hyper Evo 212 | Windows 10 x64 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotspur:

Jag äger redan, på riktigt, en Renault RX4, kan den duga?
Den är ju faktiskt så fultuff så ingen vågar skjuta mig i den, särskilt när jag hotar med gas!

Skickades från m.sweclockers.com

Det tror jag nog. Modda den med en trädgårdstomte och säg att den är en hyllning till HL2ep2 så blir det bra!
Att gravida blir arga är inga problem. Blir de ledsna är det värre...