Permalänk
Medlem

Projekt Phanteks P400s

Håller på att uppgradera vattenkylningen och modda chassit mitt en aning. Då det är ett ganska litet chassi rymmer jag inte överdrivet mycket kylning i det. Hardlines är beställt så kommer att bli det istället, sen inväntar jag även kabelkammar så det blir lite ordning på kablarna.

Hårdvara
Moderkort: MSI z170a gaming pro
GPU: Asus GeForce GTX980ti Strix
CPU: Intel i7 6700k
RAM: Corsair Vengeance lpx 32gb @ 2400mhz
SSD: Samsung 850pro 1TB
PSU: EVGA supernova 750 g2

Vattenkylning
CPU: EKWB nickel acetal
GPU: EKWB nickel acetal
RES: EKWB x3 250
RAD: Ekwb 120 SE || Alphacool ST30 fullcopper radiator 240

Såhär långt har jag kommit i dagsläget.

Front före lack:

Front efter lack:

Radiator maskerad:

Radiator torkar:

Klar (ursäkta bildkvalitén):

Utan bottenplattan jag har gjort:

Med bottenplattan:

Nu väntar jag bara på mina hardlines och kabelkammar så jag får klart bygget precis som jag vill!

Tips på vad jag kan göra för ett ännu bättre estetiskt resultat mottages gärna!

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Tack kommer nog bli riktigt bra när jag är klar

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Imorgon verkar hardline delarna dyka upp, nån som kan ge lite böjningstips eller annat matnyttigt för bästa resultat?

Beställde enbart ek's böjningskit som innehåller en såg och slang som man trycker in i röret under böjning

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=pZ7MuUntEkI
Det står en del inlägg i tråden till videon som kan vara av intresse

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

https://www.youtube.com/watch?v=pZ7MuUntEkI
Det står en del inlägg i tråden till videon som kan vara av intresse

Tackar! det ska kollas igenom

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Kabelkammarna dök upp igår, dom sitter liiite löst kan jag tycka. Men det kommer fungera som det ska iaf!

Nu sitter jag och väntar på smset för hardline tubes, fittings osv!

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Idag kom mina rör och kompressionskopplingar, förhoppningsvis får jag klart allt ikväll!

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk

Ser riktigt bra ut!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7-6700k @ 4,0Ghz GPU: Asus GTX 980 STRIX 4GB DDR5
Mobo: ASUS Z170-A - ATX / Z170 / DDR4 / 1151
RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 / 2666MHz
SSD: 2x120gb Samsung 850 EVO 120GB
Låda: Fractal Design Define R5 - Black Pearl

Permalänk
Medlem

Fy tusan! hållt på från kl 19ish till klockan 02ish... Böja rör var inte det enklaste, iallafall utan typ primochills grejer. Kommer definivt köpa det nästa gång.

Till slut fick jag iaf till det hyffsat, köpte 3m rör och fick ca 0.5m kvar + ett gäng böjar som ej passade... Dom kanske kommer till användning nästa bygge, vem vet

Grejerna som blev över:

Kollar efter läckor:

Kommer upp ett galleri inom kort! Stay tuned!

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wollbro90:

Ser riktigt bra ut!

Skickades från m.sweclockers.com

Tack!

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Wow det är jätte snyggt ut, bra jobbat.

Permalänk
Medlem

Snyggt men jag tycker personligen att det hade blivit ännu snyggare om du hade använt en mörkare röd färg på radiatorn. Den står ut lite för mkt från resten av det röda.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Snyggt men jag tycker personligen att det hade blivit ännu snyggare om du hade använt en mörkare röd färg på radiatorn. Den står ut lite för mkt från resten av det röda.

Joo håller helt klart med, det är dock inte lika illa i verkligheten som på bild, färgerna på bilderna är inte riktigt som dom ska

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellski87:

Joo håller helt klart med, det är dock inte lika illa i verkligheten som på bild, färgerna på bilderna är inte riktigt som dom ska

aaah okej, aaha kan tänka mig det. Mitt nästa steg är att att byta till solid tubing. Jag kör även svart och rött tema, men med inslag av vitt.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

aaah okej, aaha kan tänka mig det. Mitt nästa steg är att att byta till solid tubing. Jag kör även svart och rött tema, men med inslag av vitt.

Det kan nog bli läckert! hard tubing är riktigt najs, men ingen lek att få böjarna rätt... iaf utan verktyg

Nästa steg för mig är ett nytt chassi, kikar på caselabs... ekonomiska delen måste bara lösas

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)