Gaminghörlurar för 800kr inte headset

Permalänk

Gaminghörlurar för 800kr inte headset

Som du ser i rubriken så söker jag gaminghörlurar för 800kr. Jag har redan en extern mikrofon så bara att komma med förslag, tack

Mvh

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Permalänk

Funkar dessa till gaming då, ser mer ut som träningshörlurar

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrGreendayzer':

Funkar dessa till gaming då, ser mer ut som träningshörlurar

Klart dom gör.

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad på "gaminghörlurar" och hörlurar? Förutom att den första nämnda kategorin är dyrare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Vad är det för skillnad på "gaminghörlurar" och hörlurar? Förutom att den första nämnda kategorin är dyrare?

LED's och sämre ljudkvalitet

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett par kingston hyperx cloud 2 på cdon för 599kr.

Bara att ta bort micken på dom så behöver du inte bry dig om den

Fast jag snodde dom sista svarta/gråa lurarna och svart/röd var slutsålda innan jag hann köpa några alls så det är bara dom vit/rosa lurarna kvar men det gör väl inget ?

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Vad innebär gaming? vill du ha 7.1 eller är det kristallklart ljud som är viktigt?

Permalänk
Skrivet av kissekotten4:

Vad innebär gaming? vill du ha 7.1 eller är det kristallklart ljud som är viktigt?

Nej vill ha kunna positionera mig bättre i olika spel t.ex csgo och andra, därför ska man väll ha öppna hörlurar om jag inte har helt fel, har hört att Sennheiser HD 558 ska vara bra

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av Mr.Borka:

Vad är det för skillnad på "gaminghörlurar" och hörlurar? Förutom att den första nämnda kategorin är dyrare?

Menar du gamingheadset då? För hörlurar enligt mig är mer prisvärd om du redan har en extern mikrofon.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Inaktiv

Några förslag
HyperX Cloud (bra värde och ta bort micken om du inte vill ha den) http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2625329
Audio Technica M40x http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=2458412
Creative Aurvana Live!2 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?rec=2192283

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrGreendayzer':

Nej vill ha kunna positionera mig bättre i olika spel t.ex csgo och andra, därför ska man väll ha öppna hörlurar om jag inte har helt fel, har hört att Sennheiser HD 558 ska vara bra

Sennheiser HD 558 är bra för musik. Att köpa hörlurar specifikt för fotsteg i CSGO är dock meningslöst. Det är bättre att göra en soundprofile för dina hörlurar där du ändrar frekvenser med equalizern. Sänk frekvenserna för allt förutom fotsteg, för då kan du höja volymen utan att bli döv. Har du loudness equalizer så kan du jämna ut volymen. Så att fotsteg låter lika högt som skjutvapen. Här har du en kille på youtube som gör precis detta. Alla gaming hörlurar med sitt så kallade gaming mode gör detta för att sälja sina överprisade lurar. Ha en bra dag.

Permalänk
Skrivet av anon185723:

Sennheiser HD 558 är bra för musik. Att köpa hörlurar specifikt för fotsteg i CSGO är dock meningslöst. Det är bättre att göra en soundprofile för dina hörlurar där du ändrar frekvenser med equalizern. Sänk frekvenserna för allt förutom fotsteg, för då kan du höja volymen utan att bli döv. Har du loudness equalizer så kan du jämna ut volymen. Så att fotsteg låter lika högt som skjutvapen. Här har du en kille på youtube som gör precis detta. Alla gaming hörlurar med sitt så kallade gaming mode gör detta för att sälja sina överprisade lurar. Ha en bra dag.

https://www.youtube.com/watch?v=x5KbK8J_N4k

Redan testat det där

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Måste man ha en amp för att bedriva Beyerdynamic DT 770/990 Pro?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrGreendayzer':

Måste man ha en amp för att bedriva Beyerdynamic DT 770/990 Pro?

MP3 spelare var gjorda för att driva iphone lurar på 32Ω. Hörlurarna du nämner har 250Ω impedans. Utan en förstärkare så blir det för låg volym.

Permalänk
Medlem

@anon185723: Det beror väl lite på vilken modell han väljer, just de där som han frågar om finns ju i flera olika Ohm-varianter.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Skrivet av backspace:

@fxfighter: Det beror väl lite på vilken modell han väljer, just de där som han frågar om finns ju i flera olika Ohm-varianter.

Det är 250 Ohm modellen som jag får billigt av en polare. Finns det någon billig DAC/Amp isåfall, vill inte lägga ner jääättemycket pengar på det.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

@MrGreendayzer': Om det är en polare så har du kanske möjligheten att låna dem för att utvärdera?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk

@backspace: Han bor inte i samma stad så det är problemet och det är inte riktigt min polare, kompis kompis kan man säga haha

EDIT: Han sa att han använde en hörlursförstärkare, är det en DAC, Amp eller både och?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrGreendayzer':

@backspace: Han bor inte i samma stad så det är problemet och det är inte riktigt min polare, kompis kompis kan man säga haha

EDIT: Han sa att han använde en hörlursförstärkare, är det en DAC, Amp eller både och?

En DAC är en Digital till Analog omvandlare. Den tar den digitala datan och gör om den till musik.
En AMP är en förstärkare som förstärker signalen till dina hörlurar.

Hörlurar har en impedans, ett elektriskt motstånd mot växelström. Det kan variera mellan 32-600Ω. Om signalen blir för svag till hörlurarna så låter de inte.

Permalänk

@anon185723: Okej tack för svar!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrGreendayzer':

Funkar dessa till gaming då, ser mer ut som träningshörlurar

Ja, de är inte fukt-resistanta för skojs skull! Haha