Vitt chassi som är stilrent och har extremt bra kylning sökes

Permalänk
Medlem

Vitt chassi som är stilrent och har extremt bra kylning sökes

Tjenare, sitter just nu på ett NZXT H440 chassi där jag har märkt att kylningen inte är den bästa då jag har en dual rad som sitter uppe i chassit och där är väldigt dålig ventilation vilket jag har märkt speciellt nu när det blivit 20+ grader. Skulle därför behöva lite råd om ett snyggt chassi som är stilrent men samtidigt har gott om plats och väldigt bra kylning (måste vara vitt för att följa tema). Pris kvittar

Permalänk
Medlem

Tror inte det kommer bli någon skillnad om du byter chassi men här får du

https://www.inet.se/produkt/6910014/fractal-design-define-r5-...
https://www.inet.se/produkt/6911919/phanteks-enthoo-primo-big...

Permalänk
Medlem

Tror det kommer göra rätt stor skillnad då mitt nuvarande chassi har väldigt dåligt airflow.

Permalänk
Medlem

kör på detta fast svarta modellen är grymt nöjd med de
https://www.dustinhome.se/product/5010900429/enthoo-pro?ssel=...

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Har raderat inlägg som inte var okej. Tyvärr rök några bättre inlägg som citerat användaren i fråga. Man är välkommen att fortsätta diskussionen om H440 igen

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Nvm

Visa signatur

Intel 6600k
Asus Z170 Pro Gaming
EVGA 1070.
NZXT H440 NE
Samsung 850 EVO 500gb x2

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/6911919/phanteks-enthoo-primo-big...

Detta ser väldigt intressant ut, någon som har erfarenhet av detta chassi?

Permalänk
Medlem

är större modellen utav de jag har och är som sagt sjukt nöjd med de

Permalänk
Medlem
Skrivet av frojdd21:

är större modellen utav de jag har och är som sagt sjukt nöjd med de

Fint, hur är det med luft flödet är det bra?

Permalänk
Medlem

@Fzk: jo jag är sjukt nöjd med flödet på de mycket plats för allt både för radiatorerna och fläktarna sen med den större modellen är ju typ dubbelt så mycket plats

Permalänk
Medlem
Skrivet av frojdd21:

@villzxz: jo jag är sjukt nöjd med flödet på de mycket plats för allt både för radiatorerna och fläktarna sen med den större modellen är ju typ dubbelt så mycket plats

Nice, då är nog den större versionen lite mer intressant, har dock inte riktigt bestämt mig. Skulle vilja ha lite fler rekommendationer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fzk:

Nice, då är nog den större versionen lite mer intressant, har dock inte riktigt bestämt mig. Skulle vilja ha lite fler rekommendationer.

bryr du dig inte om ljudnivån så är det haf x, Storm Scout II, 750D, Storm Trooper, Cooler Master Stryker Vit

tror 750D passar dig allra bäst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

bryr du dig inte om ljudnivån så är det haf x, Storm Scout II, 750D, Storm Trooper, Cooler Master Stryker Vit

tror 750D passar dig allra bäst

Som tidigare ägare av ett HAF X skulle jag inte direkt kalla det för ett tyst chassi på grund av dess öppna design. Däremot går det att pumpa en hel del luft genom det med plats för 4st 200mm's + 1st 140mm's fläkt.

OnT: Med dina komponenter tycker jag att ditt chassi borde räcka när det kommer till luftflöde. Har du fläktar i alla fläktplatser och hur varma blir GPU och CPU? I övrigt kan det vara värt ett försök att optimera luftflödet. Som exempel skulle jag se till att fläktarna på radiatorn i toppen blåser ut då luften som kommer från radiatorn kommer vara något varmare.

Mvh
Hugo

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pixzie:

Som tidigare ägare av ett HAF X skulle jag inte direkt kalla det för ett tyst chassi på grund av dess öppna design. Däremot går det att pumpa en hel del luft genom det med plats för 4st 200mm's + 1st 140mm's fläkt.

OnT: Med dina komponenter tycker jag att ditt chassi borde räcka när det kommer till luftflöde. Har du fläktar i alla fläktplatser och hur varma blir GPU och CPU? I övrigt kan det vara värt ett försök att optimera luftflödet. Som exempel skulle jag se till att fläktarna på radiatorn i toppen blåser ut då luften som kommer från radiatorn kommer vara något varmare.

Mvh
Hugo

Det var därför jag skrev bryr du dig inte om ljudnivån

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Det var därför jag skrev bryr du dig inte om ljudnivån

Ahhhh, missade den lilla detaljen.

Mvh
Hugo

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem

@Fzk: rekommenderar detta phanteks chassi förre enthoo primo då entoo primo är enormt och tänkt för stora radiatorer, samma design men i ett bättre format http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2795610

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Asus Crosshair 7 Hero - AMD Ryzen 9 5900X - Noctua NH-D15S Chromax - G.Skill Trident Z 32 GB 3600MHz CL14 - Seasonic Prime Ultra Platinum 750W - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Samsung 970 Evo Plus 2TB -Intel 520 480GB - WD Caviar Black 1TB - Asus RTX 3080TI Strix OC - 2x Asus PG279Q - Logitech G703 - Asus Strix Scope TKL Deluxe - Logitech G840 - Beyerdynamic Custom One Pro & Beyerdynamic Custom Headset Gear

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixzie:

Mvh
Hugo

Min gpu ligger väl runt 50-60 under load men min cpu går ändå upp rätt varmt då chassit har dåligt luftflöde har gjort lite research och det är många som säger att chassit har extremt dåligt luftflöde.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Corsair Carbide Air 540 Cube Vit

Jag kör den svarta (mörk grå) versionen av denna. ->"https://www.inet.se/produkt/6911720/corsair-carbide-air-540-c..." Den är inte helvit, men de delar som är mörka är fläkt galler, som lätt tas av och kan målas om man behöver.
Gott om plats för kylning. Den är skapligt tyst. (Beror ju på vad för fläktar man monterar.) Original fläktarna fungerar fint, men det finns bätre.

EDIT:
Med luft kylare på CPU, kan du blåsa luft rakt igenom chassit. 140mm i fronten, 140mm där bak, linjerar perfekt med CPU.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

Ändrar mig lite här nu, chassit måste inte vara vitt, det kan vara svart också, googlade och hittade lite nice bilder på svart/vitt tema, då allt i min dator för nuvarande är svart/vitt och det ser rätt bra ut med ett svart chassi också