Chassit sänder "digital distortion" till monitorerna

Permalänk
Medlem

Chassit sänder "digital distortion" till monitorerna

Hej!

Jag har två Yamaha HS50M-monitorer inkopplade till min stationära PC, och har problem med så kallad digital distortion. Det innebär att det konstant kommer små störande ljud från högtalarna (som ändras något beroende på vad jag gör på datorn).

Jag har felsökt högtalarna och alla kablar. Har en Mac som jag pluggat in allt i och då har jag inte det här problemet. Så min gissning är att det är ett el-problem kopplat till chassit på min PC. Jag får t.ex. samma ljud om jag bara lätt håller USB-kabeln mot chassit.

Någon som har någon gissning på hur jag kan lösa det här problemet?

// Eric

Permalänk
Medlem

@Fein:
har samma problem, när förstärkaren får kontakt med chassit så zurrar det vid högre volym.

funderar på att byta nätagg och chassi :/

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Rekordmedlem

Korrekt jordning löser problemet, jag antar att du inte har jordat uttag till datorn. Problemet går också att lösa genom bättre isolation i ljudkortet och i de flesta fall även genom att koppla in en galvanisk isolator eller di-box på signalkabeln mellan dator och högtalare om man inte vill byta ljudkort.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Även jag har samma problem med min monitorer till min PC. Jordfel i chassit eller dålig kvalité på moderkortet är vad jag har kommit fram till, då bruset verkar uppstå vid IO-panelen.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Korrekt jordning löser problemet, jag antar att du inte har jordat uttag till datorn. Problemet går också att lösa genom bättre isolation i ljudkortet och i de flesta fall även genom att koppla in en galvanisk isolator eller di-box på signalkabeln mellan dator och högtalare om man inte vill byta ljudkort.

Jag bor i ett hus byggt 2012 och har kopplat allt in i ett helt vanligt strömuttag, torde väl vara jordat? Jag har ett Focusrite Forte-ljudkort som kopplar högtalarna till datorn via USB, finns det något sätt att isolera via USB?

Jag har prövat följande:

  • Koppla all ström via samma förgrenare

  • Koppla högtalarna i ett strömuttag och de andra prylarna i ett annat

  • Köpt en högkvalitativ usb-kabel för 800 kr som HiFi-Klubben trodde kunde hjälpa (det gjorde den inte och jag ska lämna tillbaka den imorgon)

  • Bytt förgrenare

  • Kört direktkoppling från monitorerna till PC:n

  • Kopplat monitorerna via ett externt ljudkort

Inget har fungerat.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Fein:

Jag bor i ett hus byggt 2012 och har kopplat allt in i ett helt vanligt strömuttag, torde väl vara jordat? Jag har ett Focusrite Forte-ljudkort som kopplar högtalarna till datorn via USB, finns det något sätt att isolera via USB?

Jag har prövat följande:

  • Koppla all ström via samma förgrenare

  • Koppla högtalarna i ett strömuttag och de andra prylarna i ett annat

  • Köpt en högkvalitativ usb-kabel för 800 kr som HiFi-Klubben trodde kunde hjälpa (det gjorde den inte och jag ska lämna tillbaka den imorgon)

  • Bytt förgrenare

  • Kört direktkoppling från monitorerna till PC:n

  • Kopplat monitorerna via ett externt ljudkort

Inget har fungerat.

Är bostaden så ny ska all el ha skyddsjord, har du verkligen anslutit ljudet balanserat och ändå får du störningar ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

TS får du störningar när datorn är av me inkopplad i väggen?

jag får det har jag för mig :E

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fein:

Jag bor i ett hus byggt 2012 och har kopplat allt in i ett helt vanligt strömuttag, torde väl vara jordat? Jag har ett Focusrite Forte-ljudkort som kopplar högtalarna till datorn via USB, finns det något sätt att isolera via USB?

Jag har prövat följande:

  • Koppla all ström via samma förgrenare

  • Koppla högtalarna i ett strömuttag och de andra prylarna i ett annat

  • Köpt en högkvalitativ usb-kabel för 800 kr som HiFi-Klubben trodde kunde hjälpa (det gjorde den inte och jag ska lämna tillbaka den imorgon)

  • Bytt förgrenare

  • Kört direktkoppling från monitorerna till PC:n

  • Kopplat monitorerna via ett externt ljudkort

Inget har fungerat.

Jordad kontakt ^

Och Jordat uttag.^

Den jordade biten är prongarna som ses vid kanten (två stycken mässingsbläck per kontakt) på kontaktdonet. Kontakten måste se ut som den första bilden (ungefär, det viktiga är mässingsplattorna så att elen kan ledas ut rätt, en lampkontakt (platt stickkontakt) är inte jordad!).

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Är bostaden så ny ska all el ha skyddsjord, har du verkligen anslutit ljudet balanserat och ändå får du störningar ?

"Ska", vi vet alla om skithuvuden som gör dåliga jobb eller snikar med säkerheten pga pengar :/

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pan.Pan:

"Ska", vi vet alla om skithuvuden som gör dåliga jobb eller snikar med säkerheten pga pengar :/

Nja, snikar allt för mycket vid nybyggantion tror jag inte så många gör, är det för taskigt klarar inte nybyggnationen elbesiktningen.
De som slarvar med el är oftast "hemmapularna" och de som "bara" skall dra en skarvsladd från det jordade uttaget köket till hårtorken man lagt på badkarskanten

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Pan.Pan:

"Ska", vi vet alla om skithuvuden som gör dåliga jobb eller snikar med säkerheten pga pengar :/

Jo förvisso men är det så pass nybyggt så kanske man kommer ihåg vart man lagt besiktningsprotokollet och åtminstone kan se att elinstallatören intygar att det är kontrollmätt och ok, inget hindrar väl att det är fusk för det men finns det ett protokoll som dessutom anger vem som är ansvarig så är chansen större att det är riktigt kopplat om det inte är nån firma som varit med i Fuskbyggarna som gjort jobbet
Skyddsjorden är viktig för annars kan inte de störningar som leds ut i lådan ledas vidare till jord på nått vettigt sätt utan de fortplantas via signalkablaget till ljudsystemet och där blir det oljud utav skräpet som inte borde skicas över via kabeln.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Är monitorerna anslutna till ett jordat uttag och är monitorernas kablar av jordad typ?

Om så, då är jag säker på att du lider av en så kallad jordloop, där det flyter en svag ström genom skärmen i signalkabeln/USB-kabeln via chassijord och via elnätets jord, denna lilla ström har en elak tendens att inducera störningar i signalkablage.

Att det funkar med din MAC kan bero på att den inte har en jordanslutning i stickproppen, eller hur är den beskaffad?

edit: det finns mycket att fördjupa sig i ämnet på Wikipedia,
https://en.wikipedia.org/wiki/Ground_loop_%28electricity%29

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av lupak:

Är monitorerna anslutna till ett jordat uttag och är monitorernas kablar av jordad typ?

Om så, då är jag säker på att du lider av en så kallad jordloop, där det flyter en svag ström genom skärmen i signalkabeln/USB-kabeln via chassijord och via elnätets jord, denna lilla ström har en elak tendens att inducera störningar i signalkablage.

Att det funkar med din MAC kan bero på att den inte har en jordanslutning i stickproppen, eller hur är den beskaffad?

edit: det finns mycket att fördjupa sig i ämnet på Wikipedia,
https://en.wikipedia.org/wiki/Ground_loop_%28electricity%29

Ja det kan vara en jordloop men kopplar man signalen balanserat används inte jorden som signalreferens och man kan koppla loss skärm och jord i i signalkabeln, det är en av fördelarna med att alltid försöka välja xlrkontakter om det går, de är så pass stora att man lätt kan koppla i dem och man gjuter i princip aldrig ihop dem, tele kan ibland vara gjutna och då är det värre att komma åt att koppla i kontakthuset.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@lupak @mrgaffe

Jag använder de här kablarna för att koppla monitorerna. Och väggsockeln är jordad (såvida de inte fuckat upp något som jag inte kan se utifrån).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fein:

@lupak @mrgaffe

Jag använder de här kablarna för att koppla monitorerna. Och väggsockeln är jordad (såvida de inte fuckat upp något som jag inte kan se utifrån).

Då har du allt som behövs för den perfekta jordloopen

Hur var det med nätkabeln till din MAC, ojordad?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Fein:

@lupak @mrgaffe

Jag använder de här kablarna för att koppla monitorerna. Och väggsockeln är jordad (såvida de inte fuckat upp något som jag inte kan se utifrån).

https://dl.dropboxusercontent.com/u/2637370/IMG_1584.JPG

Skilj bort skärm och jord i signalkabeln i ena änden (om det går) och prova.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lupak:

Då har du allt som behövs för den perfekta jordloopen

Hur var det med nätkabeln till din MAC, ojordad?

Nätkabeln till Macen är jordad även den. Spåren börjar leda till att det är min PC som trasslar va?

Skrivet av mrqaffe:

Skilj bort skärm och jord i signalkabeln i ena änden (om det går) och prova.

Ursäkta men hur gör jag det? Lyckades inte googla mig till det.

EDIT: Tusen tack för att ni engagerar er, håller på att bli galen av det här

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Fein:

Ursäkta men hur gör jag det? Lyckades inte googla mig till det.

Man ser till att bara signalens + och - (hot/cold, tip/ring) är inkopplad.

Många di boxar har redan en funktion för att koppla isär jorden och slärm mellan in och utgångs sidan

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Man ser till att bara signalens + och - (hot/cold, tip/ring) är inkopplad.
http://www.hometheatershack.com/forums/attachments/remotes-cables-accessories-tweaks/24148d1454707881t-how-solder-illustrated-diy-guide-making-your-own-cables-trs-diagram.jpg
Många di boxar har redan en funktion för att koppla isär jorden och slärm mellan in och utgångs sidan
https://media.music-group.com/media/PLM/data/images/overview/DI20_P0176_Overview-I_O.jpg

Det här fungerade faktiskt! Men... Ljudet blir extremt lågt. Om jag maxar allt så blir det mysvolym som bäst. Det här kanske säger dig som verkar kunna en del vad mitt problem är och vilken sorts kabel jag behöver införskaffa?!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Fein:

Det här fungerade faktiskt! Men... Ljudet blir extremt lågt. Om jag maxar allt så blir det mysvolym som bäst. Det här kanske säger dig som verkar kunna en del vad mitt problem är och vilken sorts kabel jag behöver införskaffa?!

Nu är jag inte riktigt med, nivån borde inte ändras men volymkontrollen i datorn bör alltid stå på max om man ska få ut bästa möjliga ljud, spelar det högt nog när volymkontrollen är på 100% ? I så fall är det som det bör vara och vill du sedan sänka ljudet bör du göra det analogt. (men det går att göra det i datorn också)

Ditt ljudkort har tele och högtalarna har xlr, själv tycker jag att xlr är en bättre kontakt, den håller bättre och glappar mindre och har låsning, därför är det ofta bra att använda xlr så mycket som möjligt och låta gitarristerna hålla på med telepluggar.
Högtalarna har både tele och xlr men ditt ljudkort ger dig inget val i den änden för det har väl bara tele ut ?
ska du koppla direkt mellan dem så bör det vara en signalkabel med tele och xlr kontakt i respektive ände, ska du koppla via nått så använd xlr till allt som inte absolut kräver tele så slipper du mycket kabelstrul.
Se också till att det är signalkabel/mikrofonkabel och inte högtalarkabel.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Nu är jag inte riktigt med, nivån borde inte ändras men volymkontrollen i datorn bör alltid stå på max om man ska få ut bästa möjliga ljud, spelar det högt nog när volymkontrollen är på 100% ? I så fall är det som det bör vara och vill du sedan sänka ljudet bör du göra det analogt. (men det går att göra det i datorn också)

Ditt ljudkort har tele och högtalarna har xlr, själv tycker jag att xlr är en bättre kontakt, den håller bättre och glappar mindre och har låsning, därför är det ofta bra att använda xlr så mycket som möjligt och låta gitarristerna hålla på med telepluggar.
Högtalarna har både tele och xlr men ditt ljudkort ger dig inget val i den änden för det har väl bara tele ut ?
ska du koppla direkt mellan dem så bör det vara en signalkabel med tele och xlr kontakt i respektive ände, ska du koppla via nått så använd xlr till allt som inte absolut kräver tele så slipper du mycket kabelstrul.
Se också till att det är signalkabel/mikrofonkabel och inte högtalarkabel.

Allt är maxat. Volymkontrollen i Windows, volymförstärkaren(?) på ljudkortet och det som spelar ljud på datorn, t.ex. Spotify - ändå är volymen låg. När jag körde på tipset att inte koppla in sleeven så fick det som resultat att 1. Digital distortion upphörde 2. Volymoutput från monitorerna sjönk.

Men nu när vi vet att mitt problem löses genom att utelämna jordningen(?) i sleeven kan jag alltså valsa in på t.ex. 4sound och be om tele (hane) till XLR (hane) och påpeka att det ska vara en signalkabel, t.ex en sånhär: http://www.4sound.se/tilbehor/kablar/klotz-m1ms1b0100-xlr-han... . Då borde mitt problem vara löst?

Tack igen för all hjälp.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Fein:

Allt är maxat. Volymkontrollen i Windows, volymförstärkaren(?) på ljudkortet och det som spelar ljud på datorn, t.ex. Spotify - ändå är volymen låg. När jag körde på tipset att inte koppla in sleeven så fick det som resultat att 1. Digital distortion upphörde 2. Volymoutput från monitorerna sjönk.

Men nu när vi vet att mitt problem löses genom att utelämna jordningen(?) i sleeven kan jag alltså valsa in på t.ex. 4sound och be om tele (hane) till XLR (hane) och påpeka att det ska vara en signalkabel, t.ex en sånhär: http://www.4sound.se/tilbehor/kablar/klotz-m1ms1b0100-xlr-han... . Då borde mitt problem vara löst?

Tack igen för all hjälp.

Det står mikrofonkabel på den kabeln du länkade och det är rätt kabeltyp.
Det är lite underligt att du upplever att nivån blir låg för det borde inte vara nått problem utan oftast behöver man dämpa signalen men det kanske är underliga signalnivåer i din kombination av delar.
Vet du exakt hur allt sitter ihop (varje ledare) mellan ljudkort och högtalare ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det står mikrofonkabel på den kabeln du länkade och det är rätt kabeltyp.
Det är lite underligt att du upplever att nivån blir låg för det borde inte vara nått problem utan oftast behöver man dämpa signalen men det kanske är underliga signalnivåer i din kombination av delar.
Vet du exakt hur allt sitter ihop (varje ledare) mellan ljudkort och högtalare ?

Jag har läst lite i en annan tråd från 2014 här på forumet med en person som hade liknande problem som jag (@mrgaffe var inne där och hjälpte också faktiskt!). Hans problem löstes med ett avstörningsfilter/ljudtransformator/galvanisk avskiljare, så jag tror jag kommer satsa på att köpa 2x AVSKILJARE och 2x ADAPTER

Som svar på din fråga om ledare så vet jag inte ens vad ledare är i det här hänseendet. Har insett att kablage och ljudutrustning är en djungel jag inte behärskar under den här resan

Permalänk
Medlem

I Just Det Här Fallet så har högtalaren balanserad ingång även på telepropp..
Det betyder antagligen att du har brutit upp fel ledare om du får låg volym.
(Det normala med Teleproppskablar är att de inte är balanserade, och då det går inte att bryta upp jorden utan man måste använda signaltransformator)
Datorn är ju obalanserad i sin utgång, koppla R+GND till ve+ ve- på ena monitorn, L+GND till ve+ ve- på den andra monitorn, ingen anslutning till monitorns GND. Signalerna ligger inte på samma positioner i de båda kabeländarna..
En annan grej du kan prova, är att linda kabeln runt en (eller snap-on) ferritkärna för att dämpa högfrekventa störningar.

Visa signatur

Intel i7-4930K - Asus Rampage IV extreme - Corsair CMD16GX3M4A2400C9 16GB - SLIx2 EVGA Titan X SC (Maxwell) - 2x Intel 730K 480GB (raid1) - CM Storm Scout II
Dell U3011 - Asus PG278Q (även ett nyare bygge..)

Permalänk
Medlem

Testa bara köra kabeln rakt in i väggen istället, brukar funka

Visa signatur

Gigabyte Z97P-D3 | Intel Core i7 4790K | G.Skill 16GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws X Performance | Maxtor 250GB | OCZ Vertex 2 SSD 60GB | Samsung SSD 830-Series 128GB | Samsung SSD 840-Series 128GB | 620W HX Corsair | GIGABYTE GTX 970 GAMING | Samsung TFT 24" P2450H Rose Black | BENQ XL2420T

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Fein:

Jag har ett Focusrite Forte-ljudkort som kopplar högtalarna till datorn via USB

Skrivet av microblaze:

I Just Det Här Fallet så har högtalaren balanserad ingång även på telepropp..
Det betyder antagligen att du har brutit upp fel ledare om du får låg volym.
(Det normala med Teleproppskablar är att de inte är balanserade, och då det går inte att bryta upp jorden utan man måste använda signaltransformator)
Datorn är ju obalanserad i sin utgång, koppla R+GND till ve+ ve- på ena monitorn, L+GND till ve+ ve- på den andra monitorn, ingen anslutning till monitorns GND. Signalerna ligger inte på samma positioner i de båda kabeländarna..
En annan grej du kan prova, är att linda kabeln runt en (eller snap-on) ferritkärna för att dämpa högfrekventa störningar.

Focusritekortet ska ha balanserad utgång och det är även länkat en balanserad kabel med telekontakter.

Jag hoppas det är rätt prylar annars vore det bra om TS rättade uppgifterna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@moonblase @mrqaffe @Afrasbaba @Pan.Pan @lupak

Nu har jag äntligen löst mitt problem! Det som funkade för mig var att köpa AVSTÖRNINGSFILTER och TELEADAPTRAR.

Tack till alla er som bidrog med er kunskap och hoppas att ni andra som också hade liknande problem kan lösa det på samma sätt.

Permalänk
Medlem

@Fein:
@mrqaffe : taggar dig också då du verkar ha god kunskap i ljud

Får testa att köpa såna då, är dock snål och kör netonnets variant då ^^
https://www.netonnet.se/art/ljudbild/bilstereo/tillbehor/nedi...

Men adaptrana de behövs väl inte? kör usb dator -> ljudkort (RCA) ljudkort -> förstärkare (RCA) -> högtalare, så borde gå att sätta isolatorn mellan ljudkortet och förstärkaren? eller ska den sitta mellan förstärkare och ljudkort?

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Fein:

@moonblase @mrqaffe @Afrasbaba @Pan.Pan @lupak

Nu har jag äntligen löst mitt problem! Det som funkade för mig var att köpa AVSTÖRNINGSFILTER och TELEADAPTRAR.

Tack till alla er som bidrog med er kunskap och hoppas att ni andra som också hade liknande problem kan lösa det på samma sätt.

Ok, det går att ta en di box i stället så får man ordentliga kontakter direkt.

Skrivet av moonblase:

@Fein:
@mrqaffe : taggar dig också då du verkar ha god kunskap i ljud

Får testa att köpa såna då, är dock snål och kör netonnets variant då ^^
https://www.netonnet.se/art/ljudbild/bilstereo/tillbehor/nedi...

Men adaptrana de behövs väl inte? kör usb dator -> ljudkort (RCA) ljudkort -> förstärkare (RCA) -> högtalare, så borde gå att sätta isolatorn mellan ljudkortet och förstärkaren? eller ska den sitta mellan förstärkare och ljudkort?

Vad skriver du ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe:
eller ska den sitta mellan förstärkare och högtalare menade jag :D?

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare