Permalänk
Medlem

Gaming stol för 500kr

Halojsan
¨
Jag undrar om ni har tips till gaming stolar för 500kr och under. Är i behov av en stol typ nu och har max 500 att spendera.
Tack för svar på förhand.

MVH//Nörve

Permalänk
Medlem

Att hitta en så kallad gamingstol för under 500 går nog inte, alltså dxracer osv men finns enklare kontorsstolar som är hlet okej, torkel på Ikea är typ en sådan.

Permalänk
Medlem

Du får ingen "gaming" stol för dom pengarna vad jag vet iaf om du inte går på nån begagnad, kanske inte nått man vill göra då man inte vet vad som hänt på den stolen om du fattar vad jag menar. Själv fiser jag iaf några gånger per dag på min stol och har ibland lite rompsvett, inget man vill sätta näsan mot och säkert inget nån annan hade velat sätta sig på.

Har själv denna

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3345772

Billig och jävligt stabil och robust för den pengen och överraskande kvalité och enligt mig super skön sittdyna, perfekt enligt mig, riktigt mysig stol. Kan ju vara sämre för folk som är 2 meter långa men för mig som är 1.80 är ryggstödet riktigt bra iaf. Hört om måndagsexemplar, guess i was lucky tho Tyckte inte om DXracer när det går upp kanter på sidan av sittdynan vilket gjorde att det knappt gick att röra benen och pungsvetten was fo real, jag vet det finns DXracers för större människor osv, men vill kunna bressa rejält.

Visa signatur

Gigabyte Z97P-D3 | Intel Core i7 4790K | G.Skill 16GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz Ripjaws X Performance | Maxtor 250GB | OCZ Vertex 2 SSD 60GB | Samsung SSD 830-Series 128GB | Samsung SSD 840-Series 128GB | 620W HX Corsair | GIGABYTE GTX 970 GAMING | Samsung TFT 24" P2450H Rose Black | BENQ XL2420T

Permalänk

Ibland kan du hitta begagnade kinnarp på blocket eller liknande för typ 500:-

t.ex
https://www.blocket.se/jamtland/Kontorsstol_o_2_st_stolar_668...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk

skulle inte rekommendera någon av dessa... sämst kvalié var glad om de håller garatitiden ut.
och har du inte haft ont i ryggen innan så lär du få det då de är en ergonomisk mardröm...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Var inne och testade några av jysks stolar, och de är stenhårda. Jag har själv en IKEA Verner som sjunger på sista versen, men efter att ha testat samtliga av Jysks stolar(Förutom Trige som de vägrade visa - men var nedsatt med 80% eller något sånt), känner jag inte att någon av dem är ett faktiskt alternativ. Ser mycket bekvämare ut än de är i verkligheten.

Permalänk
Medlem

Den till vänster kanske hade varit något?

http://cdn.shopify.com/s/files/1/0578/7201/products/TT89462MM...

Annars är det secondhand som gäller tex här på Sweclockers.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

skulle inte rekommendera någon av dessa... sämst kvalié var glad om de håller garatitiden ut.
och har du inte haft ont i ryggen innan så lär du få det då de är en ergonomisk mardröm...

Jag köpte en stol där för många år sedan, den var OK att sitta i och fungerade i drygt två år. Sedan en dag när jag satte mej vid datorn, så låg jag på golvet och titade i taket. Båda skärmarna hade ramlat för att mina ben "sparkat" till under bordet då jag for i backen.
Det bakersta benet hade gett vika för min vikt. (jag vägde dock norr om 100 strecket på den tiden.)

Jag spanade dock in att de flesta stolarna hos Jysk numera har metall ben. Kan mao vara färt att åka förbi och provsitta. Bara för att någon säger att de är obekväma, måste de inte vara det för alla. Vi är ju inte klonade från samma cell allihopa, eller?

EDIT:
Annars kan jag varmt rekomendera "Markus" på IKEA, men då spränger du din budget tre ggr om.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem

Gamingstol? Vad är det för något? Är inte en ergonomisk stol bra för alla sysslor framför datorn?

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nörve:

Halojsan
¨
Jag undrar om ni har tips till gaming stolar för 500kr och under. Är i behov av en stol typ nu och har max 500 att spendera.
Tack för svar på förhand.

MVH//Nörve

Begagnat is the way to go om du ska köpa någon kvalitetsstol.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag klarar mig relativt bra med en ordentlig stol, typ konferans och en lite kudde till svanken. Då har jag dock armarna på bordet så krävs ett djupt skrivbord

Permalänk
Medlem

En begagnad kinnarps eller RH är rätt väg att gå, om du håller utkik kan man hitta exemplar för under 1000kr som företag säljer om man hämtar dem själv på plats.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Köper du en stol på Jysk, för 500kr, kan du räkna med att behöva köpa en ny om sex månader.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Köper du en stol på Jysk, för 500kr, kan du räkna med att behöva köpa en ny om sex månader.

Går stolen sönder efter sex månader, hämtar han en ny på garanti!
Han behöver en billig stol. Var hittar man annars en?
En begagnad stol, hur mysigt är det? Någon annan har suttit och svettats i den, fisit in den!
Jag skulle häldre sitta i en ny Jysk-stol, men det är TS som skall göra valet.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

Skall tillägga en sak om bra och dåligt skit!
Vart man köper sitt skit, har ofta väldigt lite med kvalité att göra!
Den stol som benet gav vika på, köpte jag på Jysk för 500kr.
Nästa stol jag köpte, var EXAKT likadan, fast köpt på IKEA för 700kr. IKEA stolen gick sönder i själva sitdelen efter ca två år. Faner skivan som är skruvad mot plattan i änden på foten gick av precis vid kanten mot plattan. Plast benen höll.
Så att dömma ut en produkt BARA för att den är köpt på Jysk är lite omoget.
De är billiga, de har säkert lägre kvalitéts krav än andra dyrare butiker. Men att säga att ALLT de säljer är skit, är förtal. Och jag menar inte bara denna affär, utan vilken kedja som helst.
Tyvär har dessa trådar en tendens att spåra ur för att en eller ett par medlemar skriker högst och framför allt oftast att en pryl, eller ett ställe är skit.

För ett tag sedan var jag aktiv i en tråd om att köpa bil. Där var några medlemar som sänkte ett land. Vad du än gör, köp inte någon bil tillverkad i det landet, de är helt skit!!!
Personligen har jag andra tankar om vad som är skit. Det sitter oftast mellan tangent bordet och ryggstödet..
Skämt åsido, ha lite högre i tak! Ett land tillverkar INTE skit bilar, allt på Jysk är INTE skit, vi här på forumet är INTE skit!

@Nörve, akta dej för att köpa nått på Jysk! Man vet inte, det kanske själv antänder när du ligger och sover. Hela familjen kan gå upp i rök! FARLIGT!
Eller... Behöver du en BILLIG stol, gå/åk och prova, kläm och kän! Hittar du nått som passar, KÖP!

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Köper du en stol på Jysk, för 500kr, kan du räkna med att behöva köpa en ny om sex månader.

Vet inte vad priset har med saken att göra.
Köpte en Ikea ALLAK för 6+ år sedan för typ 499, den är fortfarande i bra skick fast användes i typ 5 år många timmar om dagen, och med överskriden max vikt.

Sen 6 månader, hämta en ny isåfall lol.