Permalänk
Medlem

Ny laptop!

Hej! Nu blir det snart dags för mig att skaffa en ny laptop.

Jag behöver en snabb dator.
Datorn är mest till för att jobba på så när det kommer till spel behöver jag inte något särskilt, kanske vill kunna köra LoL eller CIV men det är allt.
Vill att den ska vara rätt tunn och lätt. När det kommer till märke så bryr jag mig inte över huvud taget, vill ha det bästa för pengarna.

Budget ligger på 5-10k fast kan gå över och under

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceoepts:

Hej! Nu blir det snart dags för mig att skaffa en ny laptop.

Jag behöver en snabb dator.
Datorn är mest till för att jobba på så när det kommer till spel behöver jag inte något särskilt, kanske vill kunna köra LoL eller CIV men det är allt.
Vill att den ska vara rätt tunn och lätt. När det kommer till märke så bryr jag mig inte över huvud taget, vill ha det bästa för pengarna.

Budget ligger på 5-10k fast kan gå över och under

För hastighet sikta på SSD, och alltså ingen mekanisk hårddisk alls, och minst 8 GB RAM. För spel kan en rimligt bra inbyggd grafik i processorn klara spel, så länge du inte kör dem på höga upplösningar, texturer och sådan lyx. Annars kanske du borde sikta på en laptop som också har ett dedikerat geforce. Jag litar inte på de olika AMD A-processorer som finns för laptops då det för det mesta har löjligt dålig processorprestanda. Så Intel-processor alltså.

Hittade den här laptopen som verkar ganska duglig: https://www.netonnet.se/art/dator/barbardator/15-16tum/hp-pav... Dock saknar den SSD och har bara 6 GB RAM . Men man kan nog överleva på 6 GB RAM... men byta till SSD är måste och då kan det bli strul med Windows... kanske. Och så kommer den datorn förinstallerad med en del trams....