Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidnus:

Kan inte se den just nu men har troligtvis sett den tidigare.

Den här serien/analysen av CinemaTyler rekommenderar jag starkt till dig om du har ett intresse av film och gillar 2001.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLGciYgiR4atGcBOIuOmLQB...

Permalänk
Medlem

Igår vart det klassiker kväll med stora popcorn skålen framme.

Hackers
http://www.imdb.com/title/tt0113243/?ref_=nv_sr_1

One Point O
http://www.imdb.com/title/tt0317042/

Ghost in the shell

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk

X-Men Apocalypse
Mycket underhållande men inte lika bra som Days of future past.

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Skulle du klassa Civil War som bättre eller sämre än Age of Ultron?

Betydligt bättre än Age of Ultron om du frågar mig. Jag tyckte inte så mycket om Age of Ultron.

Skrivet av nidnus:

En 0a till the Witch och 8 till Captain America? Mein Gott. Hade du och jag varit i filmbutiken tillsammans hade vi aldrig kunnat enas om vilken film att hyra

Haha, äsch! Det är väl bra att folk tycker olika. Vad tyckte du om The Witch och varför? Jag hade ganska höga förväntningar på den filmen vilket gjorde min besvikelse desto värre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

Betydligt bättre än Age of Ultron om du frågar mig. Jag tyckte inte så mycket om Age of Ultron.

Haha, äsch! Det är väl bra att folk tycker olika. Vad tyckte du om The Witch och varför? Jag hade ganska höga förväntningar på den filmen vilket gjorde min besvikelse desto värre.

Jag tyckte den var alldeles enastående. Suveräna skådespelarinsatser, extremt bra filmad, dramatiken var outstanding och framförallt var historien riktigt kuslig. Antagligen det bästa jag sett i år (förra årets bästa film enligt mig var Sicario).

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem

This Is the End

Definitivt underhållande. Michael Cera som sig själv

Permalänk
Medlem

Colonia 6/10

Micke Nyquist, Emma Watson och Daniel Brühl. Nyquist spelar sektledaren Paul Schäfer (sekten Colonia Dignidad) i Peru under 70-talet.
De andra två hamnar där som fångar under Pinochets militärkupp och försöker fly. Helt ok.

Special Correspondents 5/10

Ricky Gervais senaste film, så som vanligt är det huvudroll, manus och regi från honom. Smårolig och värd en genomtittning.

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem

Gudfadern 2. Bra film, gillade den mer än första på grund av betoningen på skillnaden på då och nu. Skillnaden på huvudpersonerna och hur blev det som det blev.

Permalänk
Medlem

The Neverending Story, som av nostalgiska skäl får en stark 9/10 i betyg.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Såg igår Avatar vilket jag inte hade ghjortinnan på grund av all hype (hype brukar vara negativt i min mening). Bra effekter men filmen i sig var rätt medioker.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Dallas Buyers Club (finns på netflix) den är mycket sevärd och verklighetsbaserad.

Matthew McConaughey när han är som allra bäst.

Då måste man se den.
Han är ju underbar i Interstellar!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Angry Birds faktiskt oväntat bra

Warcraft: The Beginning. 8.5/10 hade inte så höga förväntningar, mer höga förhoppningar. Det blir ingen 10 poängare men ändå riktigt bra som en inledning på universumet.. hoppas helt klart på flera filmer.

Permalänk
Lego Master

Zootopia / Zootropolis

7/10 vulgära vesslor. Skön film, men ingen direkt trendbrytare på nåt sätt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Såg X-men: Apocalypse förra helgen, tyckte den var riktigt bra, men lite seg i mitten ett tag. 8,5/10 skulle jag nog säga

Ska imorgon se Warcraft: The Beginning. Efter att ha spelat wow sen 2005 så ska det bli riktigt roligt att se den (och ja, jag vet att wow inte är warcraft, men en hel del nyckelpersoner finns även i wow, likaså miljöer osv).

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

13 hours, the secret soldiers of Benghazi - En film i samma anda som Blackhawk down, Act of valor, American sniper, Lone survivor och annan USA-propaganda som man plöjer ut årligen. Denna med typisk Michael Bey stil med explosioner, eld och effekter överallt. Välgjord och så men storyn är rätt tunn och skådespelarinsatserna lite sisådär. 6 'Murica! av 10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Såg om två klassiker igår. Highlander som var år och dar sen senast och In Bruges som är en av mina favoriter.

Såg även the Guard (2011) för någon dag sedan. Don Cheadle och en briljant Brendan Gleeson ska försöka ta fast knarksmugglare i västra Irland. Gillade manuset, speciell typ av humor. 6/10.

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem

Va precis och såg Warcraft för att döda lite tid helt ok rulle.
Det är gulligt att dom presenterar filmen innan även mitt på dan men illa när inte tjejen vet vilken kategori den tillhör

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Captain america: civil war. Helt ok film, gillar man marvel universumet så är det helt klart en film att se.

Permalänk

Warcraft the beggining såg jag igår fenomenalt bra Captain America Civil war var riktigt bra, age of ultron tyckte jag också var bra men det finns andra marvel filmer som varit lite bättre än Ultron och civil war.
Ser verkligen fram emot Thor Ragnarok hoppas den är något sannmot mytologin kring ragnarok fast de lär väl inte ska döda Thor de det kommer en 2 kapitel Avengers så småningom.
Men Warcraft oj oj den var verkligen värd sina 140 kronor så jäkla bra de lyckats med den den rekommenderas till alla fantasy fans och icke fantasy fans rekommenderas verkligen fler lär komma det visade de i slutet av filmen.

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

The Brothers Grimsby hehe

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Warcraft, lätt sevärd på bio. Hoppas på mer!

Permalänk
Medlem

Såg Love & Mercy igår, en biografi om Brian Wilson, hjärnan bakom Beach Boys. Riktigt bra film, måste säga att jag blev riktigt imponerad av John Cusack i rollen som vuxna Brian Wilson. Paul Dano gjorde även han en riktigt bra insats som unge Brian.

http://www.imdb.com/title/tt0903657/

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Warcraft: The Beginning
Rätt så bra filmatisering av tidiga Warcraft 1-3. Man kom ihåg mer och mer efterhand som filmen rullade på... Gul'dan och Garona var speciellt minnesvärda. Klart sevärd.

Slår filmer som Mortal Kombat och Street Fighter med hästlängder.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av caisai:

Captain america: civil war. Helt ok film, gillar man marvel universumet så är det helt klart en film att se.

Såg den igår, gillar egentligen inte Marverls filmer överlag, men den här hade lite mera djup och story i sig.

Men "pang pang" scenerna är alltid för långa enligt min smak.

7/10

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Lego Master

The Revenant

Bra film, stora delar av filmen utspelar sig utan dialog, tycker man har lyckats göra det intressant utan att DiCaprio behöver prata med sig själv hela tiden. Många andra filmer i samma stil kräver att huvudpersonen pratar med sig själv eller något objekt (tänk Cast Away tex.) för att föra handlingen framåt, men här lyckas man med detta med bara miljö och bra skådespel.

Triggern i filmen, björnöverfallet, är riktigt välgjort och fick mig att tänka "aj som fan" både en och två gånger.

9/10 pälsmössor får den av mig.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Warcraft: The Beginning
Rätt så bra filmatisering av tidiga Warcraft 1-3. Man kom ihåg mer och mer efterhand som filmen rullade på... Gul'dan och Garona var speciellt minnesvärda. Klart sevärd.

Go'el är Thrall för dom som sett filmen men inte är så insatta i lore.

Dold text
Permalänk
Medlem

Såg star wars the force awakens. Trodde jag skulle bli besviken men tyckte den va klart sevärd.
4/5 toasters.

Permalänk
Medlem

Warcraft: The Beginning.

8/10, den kändes väl lite påsnabbad även om den var dryga två timmar, men det var riktigt snygga animationer och orcher m.m. såg riktigt bra ut. Helt klart en bra start på en eventuell filmserie =D

Kul med igenkänning av omgivningar, t.ex. när man verkligen ser att en grip flyger exakt dit man vet att flight mastern är i spelet

Såg även X-Men häromveckan. Samma där, den kändes lite påskyndad med lite för få lugnare mellandelar, men riktigt snygga effekter och bra känsla ändå så 8/10

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Bubba Ho Tep från 2002, riktigt skön b-ish rulle.

Permalänk
Medlem

Warcraft: The Beginning.

Jag ger den 10/10! Satt med ett leende på läpparna genom hela filmen:)