Permalänk
Medlem

Intel HD 4000 vram

Hej,
undrar om det är någon som vet hur man kan se hur mycket vram som används av olika applikationer. Vad jag förstått så allokerar den från "vanliga" ram, stämmer det?

Snälla berätta om jag är ute och cyklar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swebusti:

Hej,
undrar om det är någon som vet hur man kan se hur mycket vram som används av olika applikationer. Vad jag förstått så allokerar den från "vanliga" ram, stämmer det?

Snälla berätta om jag är ute och cyklar.

Normalt ställs detta in i bios, antingen att tilldela en viss mängd eller dynamiskt. Kommer inte ihåg i detalj, men om du kolla minnesanvändningen i windows så ska vram'et använda det som kallas shared memory. Max värde om man inte kör dynamiskt tror jag är 512MB

Edit: man kan inte sätta ett MAX värde. värdet man kan sätta är minimum tilldelat minne.

Dynamisk tilldelning bör vara 1/8 av ditt RAM. DVS 512MB om du har 4GB internminne.

Visa signatur

¤ Myllox ¤

# NZXT H510 # Corsair RMx 850 # Windows 11 Pro 64bit # i5-13500X # ASUS TUF GAMING B760-PLUS WIFI D4 # 16GB Trident Z Neo @ 3600 # 970 EVO NVMe 500GB # Noctua NH-U12A Chromax Black # Gigabyte RTX3070 Eagle# Acer Predator XB237U 1440p@170hzT # Kuriosabild: RX580 8GB Dual OC [noctua mod]