Permalänk

Corsair C400 Silver Edition (Projektlogg)

Jag påbörjade detta projekt lite utan karta och kompass, det har tagit lite olika vändningar men jag är ganska övertygad om hur jag önskar att slutresultatet ska bli. Tyvärr har jag varit ganska dålig på att dokumentera delar av projektet så ni får hålla tillgodo med det jag har.

Det som är gjort hittills:

Moddat fronten
Slipat ner fägen
Målat om lådan
Bytt ut fötterna

Det som ligger planerat framöver:

Såga ut toppen på lådan och ersätta med akrylglas
Såga ut sidopanelen (den i stål) sätta i akrylglas för att matcha toppen

Besök galleriet här

Permalänk

Ser mycket trevligt ut.
Dock skulle det vara kul att veta vilka komponenter du har i

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

Bra slipat. Men hur har du tänkt lösa luftflödet nu när du har stängt fronten och tänker stänga toppen? In genom botten och ut bak?

Visa signatur

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!”

Permalänk
Skrivet av Findecanor:

Bra slipat. Men hur har du tänkt lösa luftflödet nu när du har stängt fronten och tänker stänga toppen? In genom botten och ut bak?

Det är förhållandevis bra genomströmning via fronten vilket man kanske inte tror när man tittar på bilderna. Blir det ett problem så får jag hitta på en lösning men i nuläget tycker jag de två 140mm fläktarna trycker på bra med luft.

Permalänk
Medlem

@ulanddanne:

Wow 10/10. Corsair borde göra detta till en enskild modell.

Permalänk
Skrivet av Rasse12345:

Ser mycket trevligt ut.
Dock skulle det vara kul att veta vilka komponenter du har i

I5 4670K
Asus z87 Sabertooth
Ripjaws 2100Mhz
på bild Gtx 680 (nu sitter det ett gtx 970)
Ocz 750w

Permalänk
Medlem

Också funderat på ett liknande bygge! Hur hade du tänkt fästa akrylglaset?

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Skrivet av Samlooh:

Också funderat på ett liknande bygge! Hur hade du tänkt fästa akrylglaset?

Jag tänkte låta akrylglaset vila på fasningen som redan är utskuren vid fläktplatserna, sedan eventuellt fästa med någon form av superlim. Lådan är till salu, moderkortet likaså, går tillbaka till itx... Moderkortet är nog inte mer använt än två veckor totalt.