BF4 har börjat flippa ur! Rycker och "slöar ner" Video finns

Permalänk
Medlem

BF4 har börjat flippa ur! Rycker och "slöar ner" Video finns

Idag började mitt BF4 uppföra sig märkligt.
Visserligen hade vi oväder idag, datorn var på en stund men den uppvisar inga problem i något annat spel eller test.

Spelet rycker till hela tiden.
Spelar jag som inf och jag sprintar blir det istället sänkt hastighet på sprinten, varannan sekund medan animationen fortfarande sprintar.
I tank är det ungefär som med flyg, men siktet vill gärna hoppa till "rakt fram" om ni förstår vad jag menar.

Har kollat efter problem med svarstider och packetloss men hittar inget.

Någon som varit med om detta tidigare?

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Idag började mitt BF4 uppföra sig märkligt.
Visserligen hade vi oväder idag, datorn var på en stund men den uppvisar inga problem i något annat spel eller test.

Spelet rycker till hela tiden.
Spelar jag som inf och jag sprintar blir det istället sänkt hastighet på sprinten, varannan sekund medan animationen fortfarande sprintar.
I tank är det ungefär som med flyg, men siktet vill gärna hoppa till "rakt fram" om ni förstår vad jag menar.

Har kollat efter problem med svarstider och packetloss men hittar inget.

https://www.youtube.com/watch?v=G6jCDcS9Tyg&feature=youtu.be

Någon som varit med om detta tidigare?

Använde du pingplotter eller liknande när du testade?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

Hade likadant med min 4790k, för min del så kördes den i energi sparläge. Unparka mina cores så började det flyta. Men kanse inte din problem.

Visa signatur

Gaming: i7 13700k | 3080 Tuf oc | 32gb | 2TB nvme | Evga 1000 P2

HTPC: 3400g | 16gb | 250gb nvme

NAS: 12600k | 32gb | 512gb ssd | 2x1TB nvme | 3x16TB exos

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Använde du pingplotter eller liknande när du testade?

Oh my, har nog sett fel innan.

Skrivet av kettu92:

Hade likadant med min 4790k, för min del så kördes den i energi sparläge. Unparka mina cores så började det flyta. Men kanse inte din problem.

Hjälpte inte tyvärr.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Oh my, har nog sett fel innan.
http://i.imgur.com/JFzHzyv.png

Hjälpte inte tyvärr.

Kör testet i minst 30 min med 1 sekunds intervall. Ta en bild på hela fönstret och ta med alla samples.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Jag hade exakt samma problem förut när jag lirade bf3. Det visade sig vara portarna på routern. Hade stängt av UPnP och missat 1 port till bf3. Det var därför det var ryckigt precis som du visade.

Har du alla portar öppna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Kör testet i minst 30 min med 1 sekunds intervall. Ta en bild på hela fönstret och ta med alla samples.

Skrivet av anon190792:

Jag hade exakt samma problem förut när jag lirade bf3. Det visade sig vara portarna på routern. Hade stängt av UPnP och missat 1 port till bf3. Det var därför det var ryckigt precis som du visade.

Har du alla portar öppna?

Har inte rört något med portar.
Ser ut som hög ping stötvis.
Det fungerar bättre om jag startar om modemet.
Men bara i 20-30 minuter.
Så får felanmäla till ISP.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

http://i.imgur.com/zzC56ly.png

Har inte rört något med portar.
Ser ut som hög ping stötvis.
Det fungerar bättre om jag startar om modemet.
Men bara i 20-30 minuter.
Så får felanmäla till ISP.

Jag ser inget konstigt på din graf. Strulade det för dig när du gjorde mätningen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@BrusE: Där är ju spikar upp över 100ms flertalet gånger?
Och packetloss.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

@BrusE: Där är ju spikar upp över 100ms flertalet gånger?
Och packetloss.

Att du får över 100 ms kan bero på andra orsaker så som att routern i fråga inte svarar eftersom den inte prioriterar
ping. Du har 45 ms i avg till servern.

Vart ser du packetloss?

PL% är packetloss i grafen. Den är 0

Visa signatur