GTX780 3GB DC2 OC där ena fläkten inte snurrar

Permalänk
Medlem

GTX780 3GB DC2 OC där ena fläkten inte snurrar

Hej, jag köpte mitt grafikkort ett Asus GeForce GTX780 3GB DC2 OC den 2013-12-27 hos NetOnNet.

Nu för ca 1½ vecka sedan började mina skärmar slockna som att att man drar ur sladden.

Jag höra kompisar på Team Speak och kan prata med dem samt spel ljud osv.

Efter lite felsökande kollade jag fläktarna och hittade att en av fläktarna inte snurrar, kan det finnas något läge där det kan ske?

Finns det någon garanti kvar på kortet?

Visa signatur

| Intel Core i7 8700K || Corsair Hydro H115i || ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING |
| G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 || GeForce GTX1070 ARMOR 8G OC |
| Samsung 850-Series EVO 500GB SSD x 2 || Corsair RM750X 750W v2 || Corsair Carbide 400Q |
| ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING |

Permalänk
Medlem

@DeadC: Sitter här med ett ASUS GTX 780 3GB som fortfarande funkar! Inköpt 2012-12-20 från Inet. På Inets sida om kortet står det 3 års garanti och jag ANTAR men kan inte säga fullt ut att detta är tillverkarens garanti.

Sidan:

https://www.inet.se/produkt/5409915/asus-geforce-gtx-780-3gb-...

Hoppas detta hjälper! Om det visar sig vara Asus garanti bör du komma i kontakt med dem!

Permalänk
Medlem

@DeadC: Finns en möjlighet att du har garanti till inköpsdatum i år, du bör kontakta Netonnet för att kontrollera, om du har det så hade jag skickat in kortet på RMA.

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

@os_97: Stämmer, men ta i första hand kontakt med ÅF, ASUS i Sverige sköter sina garantiärenden genom sina ÅF, då dom ej har egen service / RMA avdelning för datordelar, om jag minns rätt @kinc ?

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Har skickat in information till NetOnNet så får jag se vad dem säger.

Visa signatur

| Intel Core i7 8700K || Corsair Hydro H115i || ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING |
| G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 || GeForce GTX1070 ARMOR 8G OC |
| Samsung 850-Series EVO 500GB SSD x 2 || Corsair RM750X 750W v2 || Corsair Carbide 400Q |
| ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING |

Permalänk
Medlem

Via reklamationrätten har man alltid minst 3år garanti/reklamation (undantag förbrukningsvaror). Sen kan ÅF ge länge tid

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av Aeig:

@os_97: Stämmer, men ta i första hand kontakt med ÅF, ASUS i Sverige sköter sina garantiärenden genom sina ÅF, då dom ej har egen service / RMA avdelning för datordelar, om jag minns rätt @kinc ?

MVH

Det stämmer bra

ÅF tar emot garantiärenden som gör reklamation mot distributör och vi krediterar kostnaden.