Asus Geforce GTX 1080 ROG Strix OC

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av muSashi:

Märkligt att ni inte har det problemet, för i EVGAs fall så stämmer det iallafall, dock så handlar det inte om deras kretskort utan om GPUerna som dom blir tilldelade av Nvidia.

All SC and FTW cards are strenuously tested in order to ensure they can meet the advertised frequency. Not all cards can, but in a lot of cases, they can still overclock fine or even great, because we also test base frequency under certain intense situations, even though under boost clock scenarios it may overclock really high or perhaps even to the same level as standard FTW. In other scenarios they may have been on the absolute edge of meeting it.

Källa: http://forums.evga.com/1080-FTW-DT-m2506026-p1.aspx

EVGA förklarar varför man har två varianter med olika klockfrekvenser av kort med identiskt hårdvara. Detta är sant för oss också och gäller för samtliga kort som är överklockade från fabrik. Kort som säljs som icke överklockade har inte klarat alla tester som vi kräver för kvalificering. Vilket precis som EVGA säger kan vara mycket marginellt och när man väl överklockar själv så kan i vissa fall kort som inte är fabriksöverklockade klocka högre än OC.

Jag ser inte att EVGA nämner Nvidia och problem. Faktum är att s.k. yield för vårt OC-kort är bättre för pascal än den var för både kepler och maxwell när det begav sig för GK104 och GM204.

Jag satt i möten veckor innan lanseringen där vi var nöjda med rekordhög tillgång på kort som var flera gånger högre än den varit vid tidigare lanseringar vid liknande prisnivå. I lanseringsfasen rörde det sig om så mycket som ~40ggr högre efterfrågan och i dagsläget runt ~10ggr högre. Hela branschen är förvånad över hur extrem efterfrågan är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

EVGA förklarar varför man har två varianter med olika klockfrekvenser av kort med identiskt hårdvara. Detta är sant för oss också och gäller för samtliga kort som är överklockade från fabrik. Kort som säljs som icke överklockade har inte klarat alla tester som vi kräver för kvalificering. Vilket precis som EVGA säger kan vara mycket marginellt och när man väl överklockar själv så kan i vissa fall kort som inte är fabriksöverklockade klocka högre än OC.

Jag ser inte att EVGA nämner Nvidia och problem. Faktum är att s.k. yield för vårt OC-kort är bättre för pascal än den var för både kepler och maxwell när det begav sig för GK104 och GM204.

Jag satt i möten veckor innan lanseringen där vi var nöjda med rekordhög tillgång på kort som var flera gånger högre än den varit vid tidigare lanseringar vid liknande prisnivå. I lanseringsfasen rörde det sig om så mycket som ~40ggr högre efterfrågan och i dagsläget runt ~10ggr högre. Hela branschen är förvånad över hur extrem efterfrågan är.

Om du läser övriga kommentarer så framkommer det, om inte så var fallet så hade nog EVGA gått in och tillrättavisat, att det var ett felaktigt antagande.

Men det är roligt att få det här bekräftat av er också, för dom flesta verkar tro inklusive Sweclockers redaktion, att man får ett lika bra kort som OC varianten till ett billigare pris, bara att man får överklocka det själv. Erat och EVGAs uttalande här visar ju tydligen att det skiljer i kvalité på kort som tillhör "samma" serie och att man inte kan förvänta sig samma prestanda mellan OC och icke OC varianterna (om än är det ingen större skillnad mellan korten).

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Bra recension.
Missljud så som spoltjut är inget vill ha i min dator och efter att asus skitit i / klarar inte av att uppdatera sina drivare av sina ljudkort till win 10 och man måste använda 3jepartare så har asus sjunkigt i mina ögon.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av muSashi:

Om du läser övriga kommentarer så framkommer det, om inte så var fallet så hade nog EVGA gått in och tillrättavisat, att det var ett felaktigt antagande.

Om det du antar är korrekt så har EVGA information som inte stämmer överens med den vi har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Om det du antar är korrekt så har EVGA information som inte stämmer överens med den vi har.

Så vilken är eran åsikt att vissa kort inte "håller måttet"? Och därav att ni använder er av OC och icke OC kort. Om det inte har med Nvidia överhuvudtaget att göra med.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Skrivet av houze:

Den inbyggda fläkthubben tycker jag är en av de bättre funktionerna, har det funnits på andra kort?

Nej av alla 1080-modeller jag sett är detta hittills den enda. Mycket trevlig bonusfeature!

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av muSashi:

Så vilken är eran åsikt att vissa kort inte "håller måttet"? Och därav att ni använder er av OC och icke OC kort. Om det inte har med Nvidia överhuvudtaget att göra med.

Vi konfigurerar fabriksöverklockade grafikkort baserat på hur variation ser ut i ett stort antal kretsar. Att det förekommer variation vid tillverkning av avancerade kretsar med ett stort transistorantal är så normalt det kan bli. Det är grunden till varför AMD, Intel och Nvidia har såpass stor segmentering av produkter baserade på samma tillverkningsnod.

Att en partnertillverkare säljer kort med olika klockfrekvenser betyder alltså inte att partnertillverkaren eller Nvidia har problem med tillverkningen. Affärsmodellen för fabriksöverklockade varianter av kort med identisk kylare och kretskort hade inte funnits om variation ovan inte existerade för all produktion i halvledarmaterial.

Som jag skrev tidigare så är andelen kort som kvalificeras till den fabriksöverklockade modellen bra i förhållande till tidigare generationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FishTank:

Antar att det är det kända påstående under presentationen av 1080 att det skulle klara 2.1 GHz på luft, för att inte nämna:

http://assets.hardwarezone.com/img/2016/05/1080-oc.jpg

Ahh, såg inte presentationen. Tack.

Skrivet av Dussan89:

@trickeh2k:

Nvidias egna demo av 1080.

Ok. Frågan är ju då om det var en rejäl lögn eller om man medvetet valt att låsa ned korten eftersom man inte ansett att mer kraft behövs då korten är överlägsna i prestanda och avvaktar tills 1080 Ti behövs om Vega kommer in och tar över tronen för singel-gpu.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ahh, såg inte presentationen. Tack.

Ok. Frågan är ju då om det var en rejäl lögn eller om man medvetet valt att låsa ned korten eftersom man inte ansett att mer kraft behövs då korten är överlägsna i prestanda och avvaktar tills 1080 Ti behövs om Vega kommer in och tar över tronen för singel-gpu.

Ja det var lite det jag undrade om någons 1080 ens kommer i närheten av demo effekten, om dom cherry pickat stenhårt som det verkar att dom gjort är detta mer eller mindre en lögn ja, men sen om dom låst kortet med mjukvaran kan vi inte heller direkt veta, var mest därför jag frågade om någons kort kommit i närheten av detta, har sätt allt ifrån 1999mhz tills 2080mhz men ingen över 2110mhz.

Tycker det är lite skumt gjort med tanke på hur väl 980Ti överklockade medans 1080 verkar lite lackluster. Men antagligen för sälja mer 1080Ti/nya Titan när det väl tittar fram.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Vi konfigurerar fabriksöverklockade grafikkort baserat på hur variation ser ut i ett stort antal kretsar. Att det förekommer variation vid tillverkning av avancerade kretsar med ett stort transistorantal är så normalt det kan bli. Det är grunden till varför AMD, Intel och Nvidia har såpass stor segmentering av produkter baserade på samma tillverkningsnod.

Att en partnertillverkare säljer kort med olika klockfrekvenser betyder alltså inte att partnertillverkaren eller Nvidia har problem med tillverkningen. Affärsmodellen för fabriksöverklockade varianter av kort med identisk kylare och kretskort hade inte funnits om variation ovan inte existerade för all produktion i halvledarmaterial.

Som jag skrev tidigare så är andelen kort som kvalificeras till den fabriksöverklockade modellen bra i förhållande till tidigare generationer.

Tack för ett informativt svar! Det jag mena var ungefär det du beskrev, alla kretsar är inte lika bra, men det är något man får räkna med och betyder inte att det är "fel" på GPUerna, eftersom dom givetvist går att använda i andra "sämre" produkter.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Kunde inte hålla mig, beställde ett sådant här i morse. Lämnar nu AMD efter 5 generationer av väldigt bra erfarenhet, men måste utforska andra marker också Hoppas nu att asus kan fixa drivrutinerna till Phoebus ljudkort också nån jävla gång. Dör när man startar vissa program, dör efter man pausat spotify typ 5 minuter och trycker play igen osv.

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Kan tala om att det är tryck på ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 OC man kan få vänta några veckor på korten så jag bytte till en MSI GeForce GTX 1070 8GB Sea Hawk EK X som Inte hade precis fått in så de få hoppa in i mitt vatten bygge

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Jag beställde detta kort den 30 maj och har fortfarande inte sett röken av det. Senaste datumet jag fått är 22 juli vilket gör att jag har väntat nästan 2 månader

Visa signatur

My sole companion is my weapon. I must care for it better than any hunter has ever cared for his beast. I must master it more than any warlock has ever mastered his demon. Without me, it is useless. Without it, I am nothing.
I am the Warrior. Death is my business. Be it yours...or mine.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brajg:

Jag beställde detta kort den 30 maj och har fortfarande inte sett röken av det. Senaste datumet jag fått är 22 juli vilket gör att jag har väntat nästan 2 månader

Jag beställde mitt ASUS GTX 1080 ROG STRIX DCIII OC den 16 juni från komplett.

Har varit i kontakt med dem flera gånger och igår var det den 13 juli som var datumet och dem sa även att jag skulle vara med på batchen som kommer då.

Loggade in idag på komplett och kollade och dem hade gjort en uppdatering av ordern (senaste var 21/6) och nu är nya datumet 22 juli och inte bekräftat, står bara som beställt.

Funderar på att beställa från annan återförsäljare då datumet hela tiden flyttas fram och har även fått bekräftat via supporten att det skulle skickas då.

Tycker det är riktigt tråkigt att vänta samt att få information som inte kan efterföljas. Jag är som sagt nöjd med komplett förövrigt då jag handlat varor för närmare 100.000 därifrån och sällan haft problem med leveranser, kvalitet eller annat.

Men att få ett datum framflyttat hela tiden är frustrerande.

Visa signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Permalänk
Medlem

Topklass på kort där det finns spoltjut?
Nu är det något som inte stämmer...

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Topklass på kort där det finns spoltjut?
Nu är det något som inte stämmer...

Då kan det ju inte vara ett toppklasskort ^^

Iofs om man BARA går efter prestanda och siffror i fps.. Så fine..

Men Störigt ljud från datorn är värre än något annat... Nästan som defekt enligt mig

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Nu ska jag sabba för er som redan beställt och fått Asus kortet

Elgiganten har inkommande datum på tisdag 12/7 och kör 10% rabatt på MSI Gaming X i sin sommarrea(dom har endast detta MSI kortet!)

10% dras av i varukorgen så blir det 6921 kr vilket är oslagbart

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/ovriga-dat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoWErA:

Nu ska jag sabba för er som redan beställt och fått Asus kortet

Elgiganten har inkommande datum på tisdag 12/7 och kör 10% rabatt på MSI Gaming X i sin sommarrea(dom har endast detta MSI kortet!)

10% dras av i varukorgen så blir det 6921 kr vilket är oslagbart

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/ovriga-dat...

Tack för tipset, hade egentligen tänkt att införskaffa ett 1070 för runt 5000-5200 kr, men nu när Elgiganten hade det här erbjudandet så kunde jag inte längre hålla mig!
6900 kr är ett grymt pris!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoWErA:

Nu ska jag sabba för er som redan beställt och fått Asus kortet

Elgiganten har inkommande datum på tisdag 12/7 och kör 10% rabatt på MSI Gaming X i sin sommarrea(dom har endast detta MSI kortet!)

10% dras av i varukorgen så blir det 6921 kr vilket är oslagbart

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/ovriga-dat...

Kan inte se sidan .. Har dem tagit bort kortet?

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samlooh:

Kan inte se sidan .. Har dem tagit bort kortet?

förmodligen. med tanke på efterfrågan på gtx 1080, i synnerhet fina aib-varianter som gaming x, samtidigt som att kortet knappt går att få tag på så kommer folk kasta sina pengar på dig så fort de kan om du har korten i lager. sedan lägger du på ett extra bra pris på det så försvinner alla på tre sekunder. så tänker jag i alla fall.

Permalänk

Avbokade mitt Strix efter över en månad i kö. Tänker inte vänta någon månad till i onödan på ett kort som är likvärdigt med andra. Beställde ett annat kort igår som kommer med posten imorgon.

Permalänk
Medlem

Blev det helt plötsligt en femhundring dyrare?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Seasonic Prime PX 750W | MSI MEG Z490 UNIFY | Intel Core i7-10700K | Noctua NH-D15 chromax.black | Corsair Vengeance LPX Black 32GB | MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB | ASUS Essence STX II | Triangle AIO Twin | Beyerdynamic DT 1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Furze:

Blev det helt plötsligt en femhundring dyrare?

Märkte precis det också, tur att man hunnit beställa
Det nya priset är 7999kr för överklockade och 7699kr för 'icke överklockade'

Visa signatur

Specs: kretskort, koppar, plast, flaskhalsar & spindelnät (yuck!)

Permalänk
Medlem

Nästan en 7-procentig höjning...vore kul att höra motiveringen av Asus representant här...

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Seasonic Prime PX 750W | MSI MEG Z490 UNIFY | Intel Core i7-10700K | Noctua NH-D15 chromax.black | Corsair Vengeance LPX Black 32GB | MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB | ASUS Essence STX II | Triangle AIO Twin | Beyerdynamic DT 1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Furze:

Nästan en 7-procentig höjning...vore kul att höra motiveringen av Asus representant här...

Håller med, och Sweclockers borde anpassa sig betyg efter eventuella prishöjningar, iallafall såhär vid release. 8000 kr är för mycket enligt mig.

Tråkigt att Asus agerar såhär och höjer priset så kraftigt på den svenska marknaden, och borde givetvist påverka slutbetyget och rekommendationerna från Sweclockers.

Källa (taget ur Webhallens Asus 1080 tråd på FB):
https://gyazo.com/e03b3b2b279f04e2772e26ae7c6dc7fa

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Nöjd

Orkade inte vänta på OC kortet (väntat typ en månad) så jag sket i det och beställde ett Strix gtx 1080 (icke OC) kort i stället. Fick hem det i dag tillsammans med en ny ultrawide skärm (Asus pg348g). Och än så länge är jag är riktigt nöjd, kör the Witcher 3 i 3440x1440 med allt på ultra i stabila 60fps.

Permalänk

ASUS's GTX 1080 kommer bli grymt!!

Permalänk
Medlem

Ville bara påpeka att varje gång sweclockers testar grafikkort skriver att alla har spoltjut colwine under nackdelar.
Detta beror på att sweclockers använder dåligt Nätaggregat Corsair AX1200i så det är inte alltid grafikkortet som är roten till spoltjut . Det verkar Corsair Nättagg är dåliga och ger spoltjut. Så det är orättvis att skriva och skyla på grafikkorten.

Swecklocker ni borde använda bättre kvalitet Nättagg liksom Seasonic i hög grade Platinum!

Permalänk
Medlem
Skrivet av intel2000:

Ville bara påpeka att varje gång sweclockers testar grafikkort skriver att alla har spoltjut colwine under nackdelar.
Detta beror på att sweclockers använder dåligt Nätaggregat Corsair AX1200i så det är inte alltid grafikkortet som är roten till spoltjut . Det verkar Corsair Nättagg är dåliga och ger spoltjut. Så det är orättvis att skriva och skyla på grafikkorten.

Swecklocker ni borde använda bättre kvalitet Nättagg liksom Seasonic i hög grade Platinum!

Jag hade själv corsair ax1200i i min förra rigg, den har haft både 980, 980 sli, 980ti monterat med det aggregatet och har aldrig haft problem med spoltjut så det stämmer inte att ax1200i är dåliga, tvärt om det är en utav deras dyrare o bättre agg.

Finns säkert undantag där något corsair agg ger spoltjut men du kan knappast dra alla över en kant och säga att dom är dåliga.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Skrivet av Mogwaii:

Jag hade själv corsair ax1200i i min förra rigg, den har haft både 980, 980 sli, 980ti monterat med det aggregatet och har aldrig haft problem med spoltjut så det stämmer inte att ax1200i är dåliga, tvärt om det är en utav deras dyrare o bättre agg.
Finns säkert undantag där något corsair agg ger spoltjut men du kan knappast dra alla över en kant och säga att dom är dåliga.

Jag har då aldrig haft några problem med mitt Corsair HX1200i. Tyst som en mus. Fläkten går aldrig igång för
kylningen är bra ändå.
Kör dubbla Asus Strix 980 OC.