"RX 480" heter endast "480" i er filtrering

Permalänk
Medlem

"RX 480" heter endast "480" i er filtrering

I filtreringen för grafikkort så finns en modell som heter Radeon 480. Så vitt jag vet existerar inget kort vid det namnet.

Gör om gör rätt

§3.1
Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

finns inget grafikkort som heter 390x heller för det heter ju "R9" 390x

samma beslut har de tagit när de tagit bort "RX" 480 i filtreringen...

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Jaja tycker bara det är dumt att man ibland skriver hela produktnamn och ibland inte. Till exempel Geforce GTX 1070 men inte RX 480. Det här var bara ett kontruktivt förslag på förändring.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Jaja tycker bara det är dumt att man ibland skriver hela produktnamn och ibland inte. Till exempel Geforce GTX 1070 men inte RX 480. Det här var bara ett kontruktivt förslag på förändring, ni behöver inte känna er så kränkta

Ett konstruktivt förslag hade varit "Då ni skriver ut hela beteckningen för Geforce GTX 1070, borde ni ändra Radeon 480 till Radeon RX 480"

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Att okonstruktivt gnälla på hur okonstruktivt formulerat ett inlägg är, är sällan en bra idé

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

De här blir intressant jag följer tråden.
För övrigt tycker jag Inet har bra sökfällt

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

De här blir intressant jag följer tråden.
För övrigt tycker jag Inet har bra sökfällt

Jo jag tycker det med! Inet är alltid sajten jag använder när jag ska leta efter graffekort, kylare, chassin, fläktar osv. Men det här handlade bara om en liten skitsak som egentligen inte spelar någon roll men som jag ändå tycker är onödig. Man ska vara konsekvent. Tar upp mitt exempel igen:

Geforce GTX skriver Inet gärna ut men struntar i R9 och RX på AMDs kort. Det handlar inte om AMD vs Nvidia utan om att vara konsekvent

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Jag personligen aldrig skulle handla där.

Dessutom så finns så mycket mer professionella butiker, med bättre allt.

Värst är väl kundvagnar folk ska rekommendera trådstartare angående vattenkylningsprodukter, lol. Det är som att handla plastleksaker i en billig butik.

Raderat världens i särklass sämsta jämförelse
Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoX:

Jag personligen aldrig skulle handla där.

Dessutom så finns så mycket mer professionella butiker, med bättre allt.

Värst är väl kundvagnar folk ska rekommendera trådstartare angående vattenkylningsprodukter, lol. Det är som att handla plastleksaker i en billig butik.

Den bilden du beskriver av Inet tror jag du är vääääldigt ensam om att dela Själv tycker jag Inet är överlägset bäst med en modern och genomarbetad sida och bra support. Alltid fri frakt, telefonsupport på helger, och väldigt ofta först ut med nylanserade produkter. Sist men inte minst deras kundvagnar som du så glatt verkar racka ned på. Jag blir bara glad av att se att det är Inets kundvagn som folk länkat i trådarna. Kundvagnen är lättöverskådlig, straight on och inte massa "lull-lull".

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Inet

Känns som att tråden håller på att spåra lite men håller helt klart med att vi ska vara konsekventa. Det blir tydligare och enklare att hitta rätt när det är så.

Vi har gått igenom det mesta korten nu och uppdaterat så det borde se bättre ut. Gå gärna in och kolla: https://www.inet.se/kategori/164/grafikkort-gpu

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Känns som att tråden håller på att spåra lite men håller helt klart med att vi ska vara konsekventa. Det blir tydligare och enklare att hitta rätt när det är så.

Vi har gått igenom det mesta korten nu och uppdaterat så det borde se bättre ut. Gå gärna in och kolla: https://www.inet.se/kategori/164/grafikkort-gpu

Nu ser det bra mycket bättre ut!

Förstår dock fortfarande inte hur en så simpel tråd kan spåra ur...

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Nu ser det bra mycket bättre ut!

Förstår dock fortfarande inte hur en så simpel tråd kan spåra ur...

Inet är känsligt ämne om det är något negativt.