Har ni fått era GTX 1080?

Permalänk
Medlem

Jag har beställt en ny dator för 7 dagar sen med en GTX 1080. Väntar fortfarande på leverans.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Masyve:

Snackade med en säljare på Inet för ett par dagar sedan som nämnde något om att vissa leverantörer ska ha haft svårt med att deras kort inte lever upp till marknadsförda klockhastigheter så att de behöver ersätta massa beställningar från Nvidia för att göra fler kort och kommer ingenvart. Vet inte hur mycket sanning som låg i det dock, och lär aldrig få veta heller.

Ligger nog en del sanning i det. Bara Asus har ju nu 3 kort i Strix-serien...

Visa signatur

Nr1: I5-2500k | 8 GB | P8P67 Delux | Intel 510 120 GB | Gainward Phoenix Gs 1080 | BenQ E2200HD | Antec H2O 620(PnP) | 5 Noctua NF-P12 PWM 120mm | Silver Power SP-SS750M 750W | Nr2: I5 750, Windforce 7950|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag har beställt en ny dator för 7 dagar sen med en GTX 1080. Väntar fortfarande på leverans.

Blir en fin julklapp

Permalänk
Medlem

@frippe86:

Frågade komplett precis och de svarade:

"Än så länge så har dessvärre inga kort lagerförts. Jag har ingen mer information än så att tillgå nu på helgen. Om det fortfarande står att de inte kommit in imorgon så får ni gärna ta kontakt med oss igen så kikar vi närmare på detta."

Permalänk
Medlem

@Zabala:

Tack.

Deras inköpare jobbar ej på helgen och det är dom som sätter datumena.

Permalänk
Medlem

Avbeställde mitt MSI GTX 1080 Gaming X från Elgiganten för 6921 kr, väntat över 3 veckor utan något som helst besked när det kan tänkas komma in igen.
Så tyvärr är jag tvungen att hoppa av den här klubben och ta ett EVGA GTX 1070 FTW istället från Webhallen till kampanj priset 4399 kr.
Och med tanke på att GTX 1080 Ti lär släppas snart eftersom Titan X släpps den 2 aug, så blir det bättre att köpa ett lite billigare kort nu inför 1080 Ti lanseringen, för då lär man uppgradera igen.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Avbeställde mitt MSI GTX 1080 Gaming X från Elgiganten för 6921 kr, väntat över 3 veckor utan något som helst besked när det kan tänkas komma in igen.
Så tyvärr är jag tvungen att hoppa av den här klubben och ta ett EVGA GTX 1070 FTW istället från Webhallen till kampanj priset 4399 kr.
Och med tanke på att GTX 1080 Ti lär släppas snart eftersom Titan X släpps den 2 aug, så blir det bättre att köpa ett lite billigare kort nu inför 1080 Ti lanseringen, för då lär man uppgradera igen.

Finns ingen konkret information på när 1080 Ti släpps och att anta något är bara dumt, kan lika gärna dröja ett år.

Ska bli kul och se vart prislappen för nya titan hamnar när korten börjar rulla in på marknaden och vad som händer med priserna på de andra grafikkorten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lyN:

Finns ingen konkret information på när 1080 Ti släpps och att anta något är bara dumt, kan lika gärna dröja ett år.

Ska bli kul och se vart prislappen för nya titan hamnar när korten börjar rulla in på marknaden och vad som händer med priserna på de andra grafikkorten.

Då nya Titan endast kommer att säljas av nVidia så kommer nog priserna på dom andra korten inte påverkas alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Då nya Titan endast kommer att säljas av nVidia så kommer nog priserna på dom andra korten inte påverkas alls.

Hade helt missat detta. Då är ju 1080 helt plötsligt mycket mer lockande än ett titan x. Sitta och vänta på 1080 Ti är säkert värt det om man har en okej gpu i dagsläget men prestandaskillnad från ett 1080 och 1080ti kan inte bli många procent om det endast skiljer 25-30% från 1080 till titan x.

Permalänk
Medlem

Hmm, ska inte Titan X vara mer inriktat som ett beräkningskort? Uppfattar det mer som att om 1080Ti släpps någon tid framöver, kommer den troligtvis vara en variant av Titan X, men med begränsade funktioner för beräkningar (som spel inte utnyttjar).

Notera, spekulation från mig och är ej kunnig rent tekniskt. Drar paralleller med GTX Titan X och 980Ti.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Snackade med en säljare på Inet för ett par dagar sedan som nämnde något om att vissa leverantörer ska ha haft svårt med att deras kort inte lever upp till marknadsförda klockhastigheter så att de behöver ersätta massa beställningar från Nvidia för att göra fler kort och kommer ingenvart. Vet inte hur mycket sanning som låg i det dock, och lär aldrig få veta heller.

Vi kan ju fråga Asus representant här på forumet så vi slipper en massa ryktesspridningar.

@Kinc

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk

Beställde nyss Gainwards 1080 GLH från Komplett. Står att dom har ett tjugotal preliminärt påväg in den 4 augusti. Sitter och hoppas att det antalet uppdateras och minskar när någon beställer ett så det inte är 45pers som väntar på 20-tal kort som kommer den 4e och att det som står är dom som fortfarande är kvar att beställa när batchen kommer.

Optimistiskt av mig men.. kan ju alltid hoppas.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag har beställt en ny dator för 7 dagar sen med en GTX 1080. Väntar fortfarande på leverans.

Beställde min nya dator från Alina 6 Juni om jag minns rätt, Med 1080 STRIX OC. safe to say, still waiting... Blir nog att byta till ett annat 1080 när de får in...
Dock har jag inte sett att Alina fått in ett enda 1080 av något märke so far :<

Permalänk
Medlem

Jag har två kompisar som båda köpt 1080s från komplett samma vecka som release och de har tyvärr inte fått något än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av znorlaxvbg:

Beställde nyss Gainwards 1080 GLH från Komplett. Står att dom har ett tjugotal preliminärt påväg in den 4 augusti. Sitter och hoppas att det antalet uppdateras och minskar när någon beställer ett så det inte är 45pers som väntar på 20-tal kort som kommer den 4e och att det som står är dom som fortfarande är kvar att beställa när batchen kommer.

Optimistiskt av mig men.. kan ju alltid hoppas.

Skrivet av rawion:

Beställde min nya dator från Alina 6 Juni om jag minns rätt, Med 1080 STRIX OC. safe to say, still waiting... Blir nog att byta till ett annat 1080 när de får in...
Dock har jag inte sett att Alina fått in ett enda 1080 av något märke so far :<

Skrivet av ChuniaC:

Jag har två kompisar som båda köpt 1080s från komplett samma vecka som release och de har tyvärr inte fått något än.

Kan bara rekommendera cclonline.com, tar en 3-5 dagar för leverans och kostar lite extra men ni får iaf korten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Vi kan ju fråga Asus representant här på forumet så vi slipper en massa ryktesspridningar.

Du tror de skulle svara ärligt på en sån grej när det inte gåtts ut med officiellt alltså? Nja.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Du tror de skulle svara ärligt på en sån grej när det inte gåtts ut med officiellt alltså? Nja.

Ja? Dom har redan gått ut med det flera gånger här på forumet, och sagt att butiker/säljare har felaktiga uppgifter, där butiker bett om ursäkt att dom spridit felaktiga uppgifter.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

@znorlaxvbg:

Antalet som visas på komplett är kort som ej är bokade.

Permalänk
Skrivet av frippe86:

@znorlaxvbg:

Antalet som visas på komplett är kort som ej är bokade.

UNderbart! tackar!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rawion:

Beställde min nya dator från Alina 6 Juni om jag minns rätt, Med 1080 STRIX OC. safe to say, still waiting... Blir nog att byta till ett annat 1080 när de får in...
Dock har jag inte sett att Alina fått in ett enda 1080 av något märke so far :<

Beställde ny dator från Alina 11e juni, fick den i förrgår..
(I signatur)

Visa signatur

AMD 7600x @eco | 32GB 6000MHz Expo | Arctic Liquid 240 |
AMD RX6800 OC
| Lenovo G27 QHD/IPS/165HZ | Razer Deathadder V2 | CM Storm MX Red | Audio Technica ATH-M50 | Sennheiser GAME ONE | Sound BlasterX G6 |
PS5 Disc | Samsung Q80r 65"/ S23 Ultra / Tab S7e / Buds+

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad* (off topic)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av rawion:

Beställde min nya dator från Alina 6 Juni om jag minns rätt, Med 1080 STRIX OC. safe to say, still waiting... Blir nog att byta till ett annat 1080 när de får in...
Dock har jag inte sett att Alina fått in ett enda 1080 av något märke so far :<

Inet har fått många GTX 1080 men de säljs slut ganska fort.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Finns 15 stycken gaming x inne på proshop nu... Lite sugen, men har hört en del illa om proshop om det skulle bli några problem =/

Visa signatur

CPU: i7 6700K // GPU: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G // MB: ASUS Z170 PRO GAMING // RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance // Kylare: Noctua NH-U14S // PSU: Corsair RM750i 750W // Chassi: Fractal Design Define S Svart // Skärm: HP OMEN 27i // Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Silent Red // Mus: Logitech G303 Daedalus Apex

Permalänk
Medlem

Kommer antagligen köpa ett 1080, har kikat på 1080 asus oc men känns som det är hopplöst att beställa det nu. Är det "svårt" att dra upp icke oc modellen till samma klockfrekvens som oc modellen har?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zvikte:

Finns 15 stycken gaming x inne på proshop nu... Lite sugen, men har hört en del illa om proshop om det skulle bli några problem =/

De svarar ej på mina frågor... De har skjutit upp leveransen för palit-korten på produktsidan men på egna beställningen står fortfarande gamla datumen. Så har ingen aning om de har fått in en leverans som sedan skickats och tagit slut (hoppas på detta) eller om allt är åt helvete (i vilket fall jag kommer att avboka).

Skulle avråda köpa från proshop tills dess att de ordnat en ordentlig support.

Permalänk

Såg på inet nu att dom kommer skicka in MSI 1080 Gaming X till deras webblager om 2 dagar, har redan en beställning på komplett så frågan är om man ska beställa från inet istället?

Permalänk
Medlem

@Biffendanan: Beställ från inet direkt, va precis i kontakt med kompletts support för 10:e gången ang. det kortet och som vanligt är det "det har blivit försenat ytterligare, vi har ingen mer information, vi återkommer så fort vi vet mer". Med andra ord det kan ta en månad till på komplett.

Permalänk

Okej tack! Har avbeställt från Komplett nu men undra hur långt tid det tar innan jag får tbx mina pengar från komplett... så kan inte beställa från Inet ännu. Rip

Permalänk

Haha, kollade på kortet på Komplett nu, stod förut att det var ca 100 st kort påväg in, nu står det att det bara är 2?! Undrar vad som händer där egentligen. xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biffendanan:

Haha, kollade på kortet på Komplett nu, stod förut att det var ca 100 st kort påväg in, nu står det att det bara är 2?! Undrar vad som händer där egentligen. xD

På sajten visas bara antal obokade kort som är på väg in. Men det låter ju som om försändelsen har minskat i antal något.

Sen som generell regel brukar jag välja att betala via faktura när jag bokar något dyrt som inte finns på lager. Slipper man vänta x antal bankdagar innan man ser pengarna igen om man skulle avboka. Bara ett tips Avbokade också mitt Gaming X på komplett eftersom det dök upp 1x butiksexemplar på webhallen.

(Ett annat tips är ju att du nu tar det på faktura från Inet.. så spelar det ingen roll att du inte har pengarna på kontot i just denna stund!)

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980