Permalänk

DSL-AC68U Firmware

Hej Asus

Har en DLS-AC68U som jag försöker uppdatera firmware på utan lyckat resultat.
När jag uppdaterar till nyare än 3.0.0.4.378_9166 så får jag ingen IP av min ISP längre.
Har kontaktat eran telefon support men svaret jag fick att jag inte behövde uppdatera om jag inte hade problem.
Men då jag tycker att ni har uppdaterat säkerheten och stabiliteten så önskar jag att jag kunde installera en nyare version.

Produkt-ID: DSL-AC68U
DSL Fast programvaruversion: 1.0.3.2
DSL-drivrutinsversion FwVer:5.5.1.135_A_A60901 HwVer:T14.F7_0.1

ISP: TeliaSonera ADSL

Mvh Linus

Permalänk
Medlem

Behövde nej. Men som du säger vill man ha senaste stabila versionen av firmware på sin router. Inget konstigt med det. För att säkerställa att problemet ligger hos ISPn kan du testa att koppla din router i en kompis nätverk. Får du IP på WAN-sidan så så fungerar routern. Det bör ju inte vara något problem med MAC-lås då du har samma adress. Men har du testat att uppdatera den och sedan låta den stå en timme och sedan starta om den? Eller köra en release (om routern har den funktionen) -> uppdatera -> renew

Permalänk

Har testat låta den stå i 8 timmar utan resultat, ringde då min ISP och dom sa att min sida inte tog emot IP. Så problem ligger inte hos ISP utan i routern. Då jag nedgraderar så får jag IP av ISP direkt.
Så problemet ligger nog i firmwaren, då jag installerar den så blir det blankt på DSL version och DSL drivrutin.
Ska testa ringa Asus igen då dom verkar inte kolla denna tråd och hoppas på en bättre support.

Tack för inputen HerrNilsson