Bättre No Man's Sky på Playstation 4 "Neo"

Permalänk
Skrivet av stn1337:

Undrar hur pöbeln motiverar att man måste köpa en helt ny Playstation 4.5 för att klara av sina 30fps

Har svårt att se Neo driva detta i 4K med mer detaljerade världar med stabila 30 fps.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Spelet började visserligen som ett PC-spel, men frågan är hur mycket PC-spel som återstår nu när fokus varit på PS4 under flera år. Av Seans AMA på Reddit får man uppfattningen att de i princip började jobba på PC-versionen igen den här veckan och kämpar för att ens få den klar till idag. Så frågan är hur mycket tid de har för extra funktioner o.s.v. annat än att bara se till att spelet fungerar med alla vanliga grafikkort utan att krascha...

Men vi får vänta och se. Partnerskapet med Sony verkar helt klart begränsa vad de får säga om PC-versionen. Annars skulle ju Sean ha skrutit mer om hur PC-versionen tillåter högre FOV, bättre kvalitet o.s.v. Men även om han inte får prata om det är det såklart möjligt att PC-versionen är mycket bättre.

Ser ju lovande ut här iaf : http://www.geforce.com/whats-new/articles/no-mans-sky-pc-grap...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag ser två problem här, det ena är att man är farligt nära att börja ge olika upplevelser på PS4 och Neo. En sak om spelet är likadant men ger högre FPS/bättre flyt på Neo. Men börjar man ändra på saker i spelet så kan det tas emot illa.

Det andra är att de är farligt nära att lova nya saker. Med tanke på kontroverserna kring tillbakadragandet av multiplayer så borde de nog ligga rätt lågt.

Blir spännande att se hur PC-utgåvan presterar och fungerar, vi vet trots allt väldigt lite om den trots att det bara är ganska precis ett dygn kvar till lanseringen.

Hello Games är täta med Sony och No Mans Sky var länge en helt PS4-exklusiv titel. Så Sony har haft en hel del att säga till om troligen.

Digital Foundry håller inte med om stabil FPS på 30 dock:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-no-mans...

Som sagt, Sony har inte haft mycket och säga till om under speltillverkningen. Hello games och Sony är inte så täta som kan tänkas tro.

Under mitt spelande så har jag inte fått mer än någon enstaka fps drop. Och Digital foundry får FPS drops under ett läge som orsakar fps drop.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Härligt! Sådant här vill jag se mer av. Så mycket segmentering som möjligt så att folk köper Neo istället för att klamra sig fast vid gamla PS4.

Varför vill du detta? Dummaste jag hört i ett samhälle där vi redan förbrukar dubbelt så mycket per år av vad jorden kan producera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Varför vill du detta? Dummaste jag hört i ett samhälle där vi redan förbrukar dubbelt så mycket per år av vad jorden kan producera.

Jag gillar PC-spel och är trött på portar med skitgrafik. Vad gäller miljöaspekten så borde konsoltillverkarna göra konsoler som inte är gamla redan vid release så hade detta varit ett ickeproblem.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Jag gillar PC-spel och är trött på portar med skitgrafik. Vad gäller miljöaspekten så borde konsoltillverkarna göra konsoler som inte är gamla redan vid release så hade detta varit ett ickeproblem.

Ah du är en sådan "PC master race" snubbe... Som vill att alla andra ska lida för att du inte kan få alla spel i 4k och "bästa grafiken".

Känns väldigt vuxet och moget och bara se till sina egna snäva behov, utan att inse att man själv är i minoritet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Ah du är en sådan "PC master race" snubbe... Som vill att alla andra ska lida för att du inte kan få alla spel i 4k och "bästa grafiken".

Känns väldigt vuxet och moget och bara se till sina egna snäva behov, utan att inse att man själv är i minoritet.

Du tar dig då friheter att vilt spekulera och klistra etiketter på folk.

Nej, det jag menar är att skall det nu vara någon mening att alls lansera Neo så är det väl för fan självklart att det måste vara skillnad, annars är det ju ingen mening att köpa Neo.

Som du resonerar så är det onödigt att alls lansera nya konsoler ju, eftersom du inte tycker att det skall vara stor skillnad.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.