Permalänk
Medlem

Ställa spelserver hos kommunen?

Jag och några kompisar har planer på att ställa en server som vi antingen tänkte spara ihop till och ta delar att sedan bygga ihop det. Grejen är om hur vi ska säga till kommunen att vi vill ställa den där. Det finns som ett kulturhus som är riktat mot ungdomar där det borde gå bra. Men hur ska man säga? för att övertyga dom. Vi hade tänkt oss något som vi är några pojkar som skulle vilja ställa en server här för t ex CS vi skulle kunna administrera den om vi bara får ställa den här och ni sponsrar lite med pengar. Hur ska man få fram det på ett seriöst sätt. Så det låter föreberett och inte så spontant. www.dieselverkstaden.nu är adressen till kulturhuset. Skulle betyda mycket med tips från kanske folk som har gjort liknande saker.

Visa signatur

AMD athlon 1800+ <> 512 sdram <> Geforce 4 mx 440

Permalänk
Medlem

Varför ställa den där?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Hah! Dieselverket äger! Jag var där och klättrade på klätterverket förut Men det var innan jag bröt handleden det ;/ Aja det stället är alldeles fantastiskt finns xboxar ps2, datorer (bra sådana) hongelrum hängmattor Iaf till frågan, säg som det är Vi skulle vilja ställa en dator här för ni har snabb lina (antagligen?) som vi ungdomar här i området skulle vilja spela på, även när ni har stängt

Visa signatur

ASUS P4G8X Deluxe, P4B 2.66GHz @3020MHz (151*20)
2*512MB Twinmos winbond pc3200 CL 2-2-2-5. Sapphire Radeon 9700 128MB Enermax 430W PSU 2*80GB WD

Permalänk
Medlem

^^ Jo det kanske funkar.. Men vi vill ju att dom ska betala den ? hur säger man det ? Funkar ju inte riktigt med att säga köp en jävla server åt oss

Jo vi vill ställa den där för att dom antagligen har snabb lina

Visa signatur

AMD athlon 1800+ <> 512 sdram <> Geforce 4 mx 440

Permalänk
Medlem

Behövs det verkligen en CS server till?

Visa signatur

Tack vare oss så är din dator säker!

Permalänk
Medlem

Ni hade alltså tänkt att ta betalt för att ta upp plats i deras lokal?

GLHF

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

Jag tror att bara ni frågar så är det säkert bara ställa den där.
Men att få dom att betla för den det tror jag knappast på...

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Håller med dom 2 föregående talarna (och den tredje också iofs )
Skulle nog inte vara nått problem att ställa den där om ni smörar lite, men jag tror nog inte att dom är så sugna på att slanta upp för att ett par tonårs-pojkar ska kunna sitta hemma och skrika "lotto", "aegd" på en snabb lina etc utan att dom får nått för det.

Visa signatur

Nemo me impune lacessit

Permalänk
Medlem

Om dom har byggt ett helt kulturhus för ungdomar så måste dom väl ändå kunna sponsra lite. Det är ju ändå ungdomskultur!

Visa signatur

AMD athlon 1800+ <> 512 sdram <> Geforce 4 mx 440

Permalänk
Medlem

Men säg då inte att ni vill ställa en server där, som de skall betala för...

fråga typ om de inte kan sätta upp en spelserver som även kan nås utifrån och 24/7...

och när de väl gått med på detta, kanske det är dags att börja smöra om adminrättigheter till servern.. men det är nog ganska onödigt innan det gått igenom..

Visa signatur

"Jag kommer aldrig att glömma det här... öh, vänta lite..." - NalleN

Permalänk
Avstängd

Dumpa CS, grabbar...

Visa signatur

Push the envelope, watch it bend.
www.stfun00b.tk

Permalänk
Medlem

Ha servern till så mycket mer, kör massa spel på den.

Permalänk
Avstängd

Eller FTP-dump

Visa signatur

Push the envelope, watch it bend.
www.stfun00b.tk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D-oNe
Behövs det verkligen en CS server till?

Du kanske inte har förstått idén med att ha en egen server

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bozze4evigt
Du kanske inte har förstått idén med att ha en egen server

Jo eller hur ännu en maktgalen admin som gillar att folk smörar får honom så att den personen kanske skulle få admin_vote_kick privilegier eller som admin bli ägd och då banna den som skjuter en så man slipper bli ägd nåsta gång eller hur...
ÄR det inte därför man vill bli admin?

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

/\
|
|

Visa signatur

Tack vare oss så är din dator säker!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
Jo eller hur ännu en maktgalen admin som gillar att folk smörar får honom så att den personen kanske skulle få admin_vote_kick privilegier eller som admin bli ägd och då banna den som skjuter en så man slipper bli ägd nåsta gång eller hur...
ÄR det inte därför man vill bli admin?

Eller att kunna ha tillgång till en egen server vid praccar/matcher utan att behöva leta upp någon som står för server eller att låna av någon annan.

Visa signatur

bozze4evigt @ xbox l!ve

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Ni hade alltså tänkt att ta betalt för att ta upp plats i deras lokal?

GLHF

Precis så jag tänkte också

Btw. Snygg avatar du har fixat, riktigt läcker!

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

En vettig server kostar väll bara runt 3000-5000kr om du snålar och har case+cd osv sen tidigare... annars tror jag det är en dålig ide anyway, folk suger helt enkelt och dom vill nog inte ha någon hårdvara dom inte använder själva i sina lokaler...

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att dom betalar för en cs-server. Kanske att ni får bruka någon utav de existerande datorerna för att hosta en cs-server på (om dom har tagit upp intresseanmälningsgrej för folk som vill spela cs på en server där folk känner varandra när stället är stängt) Fast ja, gå till kommunrådet eller vad det heter o be om lite cash

Visa signatur

ASUS P4G8X Deluxe, P4B 2.66GHz @3020MHz (151*20)
2*512MB Twinmos winbond pc3200 CL 2-2-2-5. Sapphire Radeon 9700 128MB Enermax 430W PSU 2*80GB WD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sp1tzer
Om dom har byggt ett helt kulturhus för ungdomar så måste dom väl ändå kunna sponsra lite. Det är ju ändå ungdomskultur!

Skillnad på att bygga ett ställe där alla ungdomar kan vara, där dom även kan få igen lite pengar genom att ta betalt för godis, läsk etc, och att dom ska punga ut med pengar för att kanske 10 ungar kan sitta hemma på nätterna och spela på en server som det redan finns i hundratal/tusental av för att dom ska kunna kicka folk som spelar bättre än vad dom själva gör..

Visa signatur

Nemo me impune lacessit

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
Jo eller hur ännu en maktgalen admin som gillar att folk smörar får honom så att den personen kanske skulle få admin_vote_kick privilegier eller som admin bli ägd och då banna den som skjuter en så man slipper bli ägd nåsta gång eller hur...
ÄR det inte därför man vill bli admin?

Ahh, brings back old memories. Jag minns när jag blev "kickad" för att jag använde "AWP".

Visa signatur

Bojkotta velotex!

Permalänk
Medlem