Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk
Medlem

@issue: Tror den instansen heter Eye of Ashzara eller något liknande (rätta mig om jag har fel ).

Jag har alltid haft holy som ett komplement till healingen i raider beroende på vad som behövs. Men har för mig att AoE healingen var bra för Holy men som sagt cast-tiden är lite off emellanåt.

Det jag läst är att haste är mer prioriterat för disc nu men mastery är fortfarande prio för holy, har för mig att i WoD hade jag fokus på mastery i båda speccarna och det funkade bra, har inte provat ut vad den egentliga/effektiva skillnaden blir i Legion med mastery kontra haste.

Men renew var smidig då den tickar lite med tiden men tror fördelen i dungeons som disc är "bubblan" absorberingsskölden, den ger dig tid och sedan använda rapture för att ta bort CD på bubblan så hinner man ta hela gruppen, på med 1 plea/gubbe och/eller köra en radiance (AoE heal som hjälper till med atonement).

Kan tyvärr inte jämför specsen då jag inte provat holy ännu och försöker fortfarande hitta en bra kombination som disc. Än så länge så tycker jag att specca penance för att kunna heala med (inte enbart som damagespell) är alldeles för användbar än scism eller den 3:e valmöjligheten.

Kan dock vara så i raids att man speccar lite annorlunda men jag säger som så att oavsett hur man speccar, kan man heala tillräckligt för att hålla folk vid liv så spelar inte speccen så stor roll.

Har man däremot problem med att hålla single target heals på en bra nivå eller att folk dör brukar jag alltid kasta ett öga på wowhead, icy-veins eller liknande där det oftast finns tips och tricks med specs, rotationer, vad som ändrats i expansionen och varför man ska använda den ena färdighetsspellen kontra de övriga.

Så som jag tolkat det så ska man ha en spec för dungeons och en för raids. Ska man då också skifta mellan olika healspecs eller hoppa över som dps måste specca om rätt många gånger, vilket verkar ganska tidskrävande.

Dessutom så har man sitt artifactvapen där man sätter ut sina artifaktpoäng, tyvärr verkar dessa poäng endast vara för den speccen man är i just då, vilket betyder att man antingen lagrar dessa artifaktpoäng eller springer och gör questar i de andra 2 specsen också för att fylla ut alla talents i sitt vapen.

Detta kommer att ta tid innan man har fixat ihop alla 3 vapnena med alla talents förutom att man troligtvis behöver olika stats på gearet beroende på spec.

Värsta scenariot är väl att man måste springa runt med 3 uppsättningar armor, ringar, trinkets, vapen så stora väskor kommer att bli populärt. Då har jag endast räknat med PvE spec.
Räknar man in PvP också kan det bli ytterligare en spec att byta till (4 st totalt) samt gearmässigt vet jag inte hur det ser ut nu.

Men när man väl är inbiten i denna expansion så är det enkelt, än så länge är man som en bambi på is

Visa signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Permalänk
Medlem

Farmat i 1,5h för 2000 ancient mana för Nightfallen scenariot och när jag äntligen är klar och hoppar in i scenariot tro fan att jag har så bråttom att jag klickar på exit-grejen istället för att prata med NPC för att starta...
Fy fan vad less man kan bli på sig själv ibland.

Visa signatur

7800x3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Är de bara rep man får för det scenariot? Eller behövs det för story line, har gjort den skiten en gång men sen inte orkat mer

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Farmat i 1,5h för 2000 ancient mana för Nightfallen scenariot och när jag äntligen är klar och hoppar in i scenariot tro fan att jag har så bråttom att jag klickar på exit-grejen istället för att prata med NPC för att starta...
Fy fan vad less man kan bli på sig själv ibland.

Kör manaseeker och gå in i vineyard så har du aldrig nå mana problem igen.
0-2k i vineyard är 30min max, sen kan man ha flera lådor i inventoryn med mana som väntar.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Kör manaseeker och gå in i vineyard så har du aldrig nå mana problem igen.
0-2k i vineyard är 30min max, sen kan man ha flera lådor i inventoryn med mana som väntar.

Jo jag funderade på om det kanske var snabbare att göra så, men det värsta är ju att jag inte får gå tebax in förns nästa quest-reset, så slösade bort massa rep och chansen att få lite rolig loot.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vart ligger vineyard då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Jo jag funderade på om det kanske var snabbare att göra så, men det värsta är ju att jag inte får gå tebax in förns nästa quest-reset, så slösade bort massa rep och chansen att få lite rolig loot.

Sägs vara 3 dagars CD.

Skrivet av issue:

vart ligger vineyard då?

Suramar city, man har en portal dit.

Visa signatur

Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

@BergEr: Tror inte jag har portal dit, har knappt questat i surumar alls

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Sägs vara 3 dagars CD.

Jupp 3 dagar stämmer.
Surt då jag hade låst upp de resterande mythic dungeons imorrn eller övermorgon beroende på vilka quests som poppar upp i Surmar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sjukt besviken på Legion, spelat sedan vanilla och bara hoppat över WoD. Alltid mainat warlock och dom har totallt förstört den klassen. Förstår inte hur man kan misslyckas så hårt när man är inne på sin sjätte expansion.

Visa signatur

En av Sveriges bästa datorspelare genom tiderna.

Permalänk
Medlem

@actiwe:

Beror på att de fullständigt ignorerar vad deras spelare tycker de sista åren. Kollar man större bloggar om WoW så har det varit väldigt mycket gnäll från deras håll mot blizzard att de ignorerar feedback så alla varningssignaler har funnits.

Att varje expansion numera handlar om att ta bort abilities istället för att utöka med nya förmågor gör det inte direkt roligare. Minns hur mycket bättre affliction blev i BC med UA som ny DOT och sedan Haunt i Wotlk. Nu är väl båda dessa abilities talents?

Permalänk
Medlem

@Ibymafayhas: Det ligger något i det du säger. Ja det stämmer att haunt är en talent nu och UA är en soulshard-dumper. Sedan finns en talent för corruption som gör att den aldrig går ut så du slutar upp med att casta drain life som filler 90% av tiden.

Tror jag ger upp på blizzard snart. Dom är även anledningen till att man inte kommer köpa overwatch.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är fint att det finns lite saker att göra i spelet nu. Har fan saknat det i tidigare expansioner.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

@actiwe:

Beror på att de fullständigt ignorerar vad deras spelare tycker de sista åren. Kollar man större bloggar om WoW så har det varit väldigt mycket gnäll från deras håll mot blizzard att de ignorerar feedback så alla varningssignaler har funnits.

Att varje expansion numera handlar om att ta bort abilities istället för att utöka med nya förmågor gör det inte direkt roligare. Minns hur mycket bättre affliction blev i BC med UA som ny DOT och sedan Haunt i Wotlk. Nu är väl båda dessa abilities talents?

Nämn en expansion där folk inte gnällt om world of warcraft:P

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk

Dreamgrove

hur kommer man dit

Visa signatur

//mrkjellman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

@actiwe:

Vad menar du? UA och Haunt är ju talents i wotlk också? Inte lirat sedan wotlk så jag är inte med på allt nytt som kan ha hänt men på denna avdelning verkar det inte hänt något, så vad är problemet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

jag är mer inne på att spelet inte blir roligare bara för att man har fler spells, för om någon spell är bättre än en annan så använder man helt enkelt den spellen som är bättre, vilket gör att man ändå använder typ lika många spells under en fight även om man har 5 eller 20 spells.

Läste ni att Chris Metzen slutar.. det känns lite illa

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

jag är mer inne på att spelet inte blir roligare bara för att man har fler spells, för om någon spell är bättre än en annan så använder man helt enkelt den spellen som är bättre, vilket gör att man ändå använder typ lika många spells under en fight även om man har 5 eller 20 spells.

Läste ni att Chris Metzen slutar.. det känns lite illa

Precis. Hellre färre magier som är väldesignade än många där hälften ligger och dammar större delen av tiden. Klart att man inte vill ha för få magier osv. Men får många leder till sämre balans och att de som sagt inte används iaf.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Kjellman:

hur kommer man dit

Det är druids class hall.
Druider får en spell, vid start av första artifact questen, de använder för att sig dit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Vad menar du? UA och Haunt är ju talents i wotlk också? Inte lirat sedan wotlk så jag är inte med på allt nytt som kan ha hänt men på denna avdelning verkar det inte hänt något, så vad är problemet?

Om du inte har spelat sedan wotlk så vet jag inte varför du kommenterar, dom har gjort om talents helt och hållet. Du har inte längre "talent trees" utan nu får du välja mellan 3 olika talents per nivå, finns 7 nivåer. Så nu för locks så får du t.ex välja mellan haunt och agony. Dessutom funkar inte haunt som den tidigare har gjort med att boosta dina dots, utan nu är det bara en spell som gör damage när den träffar targetet.

Hela grejen med haunt när den introducerades var ju ett sätt att balansera affliction single target DPS eftersom den boostade dina dots på det targetet utan att ha inverkan på multi-dotting. Detta är alltså nu borttaget och dom har lagt till en talent som heter Soul Effigy som är riktigt gimpy du kan läsa själv vad den gör

https://worldofwarcraft.com/en-gb/game/talent-calculator#warl...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av actiwe:

Om du inte har spelat sedan wotlk så vet jag inte varför du kommenterar, dom har gjort om talents helt och hållet. Du har inte längre "talent trees" utan nu får du välja mellan 3 olika talents per nivå, finns 7 nivåer. Så nu för locks så får du t.ex välja mellan haunt och agony. Dessutom funkar inte haunt som den tidigare har gjort med att boosta dina dots, utan nu är det bara en spell som gör damage när den träffar targetet.

Hela grejen med haunt när den introducerades var ju ett sätt att balansera affliction single target DPS eftersom den boostade dina dots på det targetet utan att ha inverkan på multi-dotting. Detta är alltså nu borttaget och dom har lagt till en talent som heter Soul Effigy som är riktigt gimpy du kan läsa själv vad den gör

https://worldofwarcraft.com/en-gb/game/talent-calculator#warl...

Ok har inte spelar sedan wotlk. Ska hålla min käft fortsättningsvis. Uppfattat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Ok har inte spelar sedan wotlk. Ska hålla min käft fortsättningsvis. Uppfattat.

Hehe var inte meningen att vara otrevlig om du uppfattade det så, tänkte bara du kunde kolla upp vad som hänt sedan wotlk

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av actiwe:

Hehe var inte meningen att vara otrevlig om du uppfattade det så, tänkte bara du kunde kolla upp vad som hänt sedan wotlk

Uppfattades som sagt som otrevligt eller spydigt, aja. Skit samma. Inte på mitt bästa humör just nu. Överreagerade nog lite också

Men ja, kunde kollat upp men sitter på mobilen och det fungerar sådär tyvärr, ni snackade om talents så jag tänkte ungefär "hur annorlunda kan det vara". Uppenbarligen rätt annorlunda. xD

Lite udda att haunt inte längre är en dot då.... Hmm. Klart att ändrar man något så mycket är det ju lite irriterande, kan förstå det. Var ju tidigare en stor del av affliction och då ändrar den så mycket.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funkish:

Lånar tråden lite!

Jag undrar lite över vad folk får för fps på den nya kontinenten? Jag är på aszuna och får runt 100 fps (directx 9) på lägst inställningar med mina specs(i signatur). Kör dock med upplösning 2560x1080. Men har prövat att ändra till 1920x1080 och kan inte säga att jag märker någon skillnad direkt.

Beror på var du är någonstans Själv spelar jag i 2560x1440p och ligger på 144fps men andra områden är extremt mycket tyngre och då dimper FPSen ner till golvet (så lågt som 55).

Skrivet av oldpeer:

@Funkish: Jag får ut cirka 95-100 fps i hela The Broken Isles. Då har jag dock inte testat i raids ännu. Jag kör högsta möjliga grafikinställningar i spelet. Hårdvara är Intel Core i7 (Skylake) 4.0Ghz, 16GB ramminne och GTX 1070 OC.

Skrivet av Pathway:

Jag kör på high i 3440x1440 och ligger på 97-100 fps hela tiden
WoW är ett av de få spel jag spelar på lite lägre settings för allt över high spelar ingen roll tycker jag

Skulle väldigt gärna vilja se en screenshot där ni har 100fps i Val'Sharah - Lorlathil Eller Suramar - Tel'Anor på Quality setting 7 eller högre. För speciellt Val'Sharah tyckte jag var en FPS hog i flera områden på den kartan, Suramar är också tungdrivet.

Man skulle ju kunna jämföra Ashenvale med Val'Sharah men där Val har mångfaldigt fler detaljer, props och objekt som Ashenvale saknar vilket gör det hela mer tungdrivet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

jag har funderingar på att rolla antingen en prot paladin eller en prot warrior.
Prot paladins har snyggare artifact, det ända jag vet så länge.
vad tycker ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naion:

jag har funderingar på att rolla antingen en prot paladin eller en prot warrior.
Prot paladins har snyggare artifact, det ända jag vet så länge.
vad tycker ni?

Prot paladin är kul att spela.
Jag lirade det under BC och wrath, men bytte till ret i cata då prot ändrades för mycket. Nu i Legion har jag gått tillbaka till prot igen då det nu åter är en kul spec.

Har tyvärr ingen koll på hur det är att spela prot warrior, så där får någon annan inflika.

Permalänk
Medlem

Någon raid guild som söker fire mage? 847 ilvl (Horde)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funkish:

Lånar tråden lite!

Jag undrar lite över vad folk får för fps på den nya kontinenten? Jag är på aszuna och får runt 100 fps (directx 9) på lägst inställningar med mina specs(i signatur). Kör dock med upplösning 2560x1080. Men har prövat att ändra till 1920x1080 och kan inte säga att jag märker någon skillnad direkt.

Jag kör SLI med GTX970 och kan ha högsta grafikinställningar i 1920x1200 på allt förutom draw distance som är satt till 5/10. Det håller 60 fps för det mesta. Ultra på inställningarna är rejält mycket mer krävande i Legion än tidigare. Det dippar dock på några specifika platser men jag hittade att det inte beror på grafikkortet utan på att core 7 på min i7 6700k går upp på 100%. Jag var konfunderad ett tag varför det inte hjälpte att sänka grafikinställningarna på de ställena.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larre77:

Prot paladin är kul att spela.
Jag lirade det under BC och wrath, men bytte till ret i cata då prot ändrades för mycket. Nu i Legion har jag gått tillbaka till prot igen då det nu åter är en kul spec.

Har tyvärr ingen koll på hur det är att spela prot warrior, så där får någon annan inflika.

Är Prot paladins lätta att lära sig?
jag har alltid kört dps/healer men tänker satsa på prot all the way denna gången

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naion:

Är Prot paladins lätta att lära sig?
jag har alltid kört dps/healer men tänker satsa på prot all the way denna gången

Det grundläggande är lätt, vilka knappar man ska trycka på för att göra skada.
Sen har man en hög med försvars-spells som tar lite tid att få grepp på.
Paladin har också en hög med specifika situationer-spells (hand-spells) som kräver mer att lära sig när man ska använda vad. Där är det bra med något slags raid-addon som förenklar användandet av spells på andra spelare (typ Vuhdo eller Grid).

Till detta kommer själva tankandet, hur man hanterar mobs och bossar i dungeons. Här finns det mycket bra att läsa, viktiga är att ha koll, att veta att alla mobs är på en själv, att taunta adds som kommer, eller en mob som springer iväg, att vända bossen så att alla andra står bakom den (finns undantag). Att tanka en dungeon innebär också att man har bra koll på den, man vet vägen man ska ta och hur bossarna fungerar. Allt detta lära man sig ju mer man tankar.