Har ni fått era Titan X (P)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Nä, väntar på Dan Cases A4-SFX. Blir mini-itx nästa, men inväntar tillgång på lådan innan jag börjar spana efter prylar.

Jag kör ett ASRock X99E-ITX/ac med en i7-6850K CPU, som funkar klockrent! Mkt nöjd med kortet. Enda smolket i bägaren var att det behövde en bios update (kan vara värt o kolla om du köper samma märke att bios är "den senaste" o ej 1.3 som är default) men Asrock var rätt snabba o skicka ut ett litet chip som man "bara" pillade dit.

Visa signatur

CPU:6850 , MB: X99E-ITX/ac , PSU Corsair AX860, HD: Samsung 950 Pro , RAM 32GB, Corsair LPX 3200MHz, Chassi: Tristellar , GPU: :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lynxlynx:

Jag kör ett ASRock X99E-ITX/ac med en i7-6850K CPU, som funkar klockrent! Mkt nöjd med kortet. Enda smolket i bägaren var att det behövde en bios update (kan vara värt o kolla om du köper samma märke att bios är "den senaste" o ej 1.3 som är default) men Asrock var rätt snabba o skicka ut ett litet chip som man "bara" pillade dit.

Jag har tänkt på samma setup faktiskt. Den brädan med Dynatron T318-kylaren rekommenderas på Dan Cases hemsida. Och 6850 känns som en bra medelväg CPU-mässigt.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av AquaRelliux:

Det är inte 4K utan QHD Ultrawide saknas en hel del pixlar för att nå 4k faktiskt.

HD FHD = ~2Mpixel
QHD Ultrawide = ~5Mpixel
4K = ~8Mpixel

4x mer pixlar än HD FHD.
1,6x mer pixlar än QHD Ultrawide.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbomaniac:

du är på fel forum detta är ett nörd forum och nördar vill ha det bästa av det bästa, även om man vet att det kommer komma bättre grejer runt hörnet, inte mycket att förstå runt det det bara är så, har man kulorna så köper man det ett intresse som allt annat, plöjde ner ca 75k imin förra bil fick ut 300hk på hjulen och 500 nm på hjulen, hade svårt att inte spinna loss, men nu är jag kanske offtopic det man intresserar sig av för tillfället plöjer man ner pengar i eller hur?

Han är inte på fel forum. Många vill ha mest bang for the buck här.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dinoman:

HD = ~2Mpixel
QHD Ultrawide = ~5Mpixel
4K = ~8Mpixel

4x mer pixlar än HD.
1,6x mer pixlar än QHD Ultrawide.

FullHD, menar du nog.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Jonssown:

FullHD, menar du nog.

Precis.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Jag har tänkt på samma setup faktiskt. Den brädan med Dynatron T318-kylaren rekommenderas på Dan Cases hemsida. Och 6850 känns som en bra medelväg CPU-mässigt.

Cool!
Jag kör en Coolermaster Seidon 120v AIO vattenkylare för proppen , funkar mkt bra även det. Jag kör ett lite udda chassi så fick ej plats med en hög kylare (Tristellar från Deepcool). Samt så har jag pillat dit 32 gb ram o ett Samsung 950 NVMe "kort" istället för en HD. Allt funkade fint o kortet stöder allt "nytt" med senaste bios versionen. Sen en liten Titan på toppen..o sen är man i happyland

Visa signatur

CPU:6850 , MB: X99E-ITX/ac , PSU Corsair AX860, HD: Samsung 950 Pro , RAM 32GB, Corsair LPX 3200MHz, Chassi: Tristellar , GPU: :)

Permalänk
Medlem

Väntat lite över 1 månad nu på mitt. Dom flyttar bara fram datumet, snart ger man ju upp.

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk

Fick mina för över en vecka sedan, dom står dock bara på skrivbordet och läskar mig haha, väntar på allt annat ska komma.
Man vill ju inte smutsa ner dom fina korten genom att stoppa in dom I den nuvarande datorn

Permalänk

Inte i lager står det nu.

Verkar vara endast Sverige/Norge som har inte-i-lager.

Någon som vet om det varit slut på lagret tidigare och hur lång tid det tog tills det kom in fler?

Verkar vara dåligt med kontakt-info där också.

Permalänk

@deranger: hur fick du tag på tel-nr? vilket var det? skulle vilja fråga dem när de får in fler

Permalänk

@pixiedust:
Det har varit slut ett antal gånger innan.
Måste säga att deras sida är fruktansvärt dålig, väljer man att sälja saker så får man ha bättre navigation.

Dom verkar ha väldigt svårt att få in SLI bryggor, har varit slut väldigt länge.

Permalänk

Kom in på lager nu precis. Fick igenom en beställning!

Permalänk
Medlem

För de som tänkt skaffa EK vattenblock såg jag en video som visar montering. De flesta som redan har vattenkylning är nog erfarna och fixar det själv, men kan vara bra för de som funderar på det.

Permalänk
Medlem

Coolt,
Jag hoppas fortfarande på nåt med allt integrerat. Undrar om de får till det..nån som sett nåt?

Skrivet av Buio:

För de som tänkt skaffa EK vattenblock såg jag en video som visar montering. De flesta som redan har vattenkylning är nog erfarna och fixar det själv, men kan vara bra för de som funderar på det.

https://www.youtube.com/watch?v=biZyFmmXJDs

Visa signatur

CPU:6850 , MB: X99E-ITX/ac , PSU Corsair AX860, HD: Samsung 950 Pro , RAM 32GB, Corsair LPX 3200MHz, Chassi: Tristellar , GPU: :)

Permalänk
Medlem

fick mina från inet i fredags 2 stycken
Installerat corsair vattenkylning på dom kommer aldrig över 60 grader.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netforce:

fick mina från inet i fredags 2 stycken
Installerat corsair vattenkylning på dom kommer aldrig över 60 grader.

Från Inet?

Visa signatur

CPU:6850 , MB: X99E-ITX/ac , PSU Corsair AX860, HD: Samsung 950 Pro , RAM 32GB, Corsair LPX 3200MHz, Chassi: Tristellar , GPU: :)

Permalänk
Medlem

.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Netforce:

Satte du punkt för denna tråden?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

@Buio: Gäller att följa tillverkarens anvisningar bara, var enklare än man tror EK har bra anvisningar dock så saknades det nåra skruvar, skulle haft några m2 7mm till, men det gick bra med 6mm långa, inte optimalt men fick det att funka

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem

När ni beställt från Nvidias "svenska sida", har ni fått något spårningsnummer?
Möjlighet till sms avi? Eller är det via snigel-post som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

När ni beställt från Nvidias "svenska sida", har ni fått något spårningsnummer?

Jag fick ett spårningsnummer som jag följde via postnord.se och det fungerade perfekt. Jag minns inte om man kunde välja SMS-avisering.

Permalänk
Skrivet av MrShizzle:

När ni beställt från Nvidias "svenska sida", har ni fått något spårningsnummer?
Möjlighet till sms avi? Eller är det via snigel-post som gäller?

Skrivet av Roggo:

Jag fick ett spårningsnummer som jag följde via postnord.se och det fungerade perfekt. Jag minns inte om man kunde välja SMS-avisering.

Skickas det med postnord behöver du inte SMS-avisering, installera post nords app så får du live uppdateringar när paketet rör sig och digital avi i mobilen, då kan personalen på ica/posten bara scanna av din mobil skärm.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Roggo:

Jag fick ett spårningsnummer som jag följde via postnord.se och det fungerade perfekt. Jag minns inte om man kunde välja SMS-avisering.

Skrivet av Garderoben:

Skickas det med postnord behöver du inte SMS-avisering, installera post nords app så får du live uppdateringar när paketet rör sig och digital avi i mobilen, då kan personalen på ica/posten bara scanna av din mobil skärm.

Ah, det var mer möjligheten att spåra det jag var ute efter. Appen är fantastiskt smidig med! Tackar!