Acer predator g3620 värd att köpa?

Permalänk
Medlem

Acer predator g3620 värd att köpa?

Tjenare det är så atg jag har hittat en Acer predator g3620 och jag tänkte om det är en okej spel dator för casual games som typ csgo och wow?
Jag har lyckas fått ner den till 3000 då är frågan är den värd 3000 eller ska jag försöka få ner den till 2500?:) tack på förhand!

Lite specs: 16gb ram ddr3
i5-3450 4 core 3.1Ghz
GTX660 2gb
1TB hårddisk

Permalänk
Medlem

Är den begagnad? Jag har sett mycket snabbare datorer för det priset så jag skulle säga nej.
T.ex. denna är värd över 2500kr:
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1443281-dator-saljes
Om du får den för 1500kr okej men inte närmare 3000

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Är den begagnad? Jag har sett mycket snabbare datorer för det priset så jag skulle säga nej.

Okej men skulle ibte vilja ha den skickad till mig heller då denna snubbe bor i samma stad men pressar jag ner den till 2000 så äre ok?:)
Han hade lagt ut den för 4500 förat sen drog jag ivg ett mail och fråga om hab kan tänka sig gå ner till 3 mrn skulle nog kunna som sagt pressa lite mer den har varit ute i typ 1.5 månad så
Skickades från m.sweclockers.com och ja den är beg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Escen:

Okej men skulle ibte vilja ha den skickad till mig heller då denna snubbe bor i samma stad men pressar jag ner den till 2000 så äre ok?:)
Han hade lagt ut den för 4500 förat sen drog jag ivg ett mail och fråga om hab kan tänka sig gå ner till 3 mrn skulle nog kunna som sagt pressa lite mer den har varit ute i typ 1.5 månad så
Skickades från m.sweclockers.com och ja den är beg

Jag tycker inte den är värd det jämfört vad som brukar ligga ute. Men 2000kr för en dator som klarar spel på lägre inställningar i 1080p är ju inte helt fel i sig.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Jag tycker inte den är värd det jämfört vad som brukar ligga ute. Men 2000kr för en dator som klarar spel på lägre inställningar i 1080p är ju inte helt fel i sig.

nej tycker inte heller det skulle vara så farligt! men grejen är den min budget ligger fan mellan 2-3k :/ Är fatttig jag är nöjd om jag klarar spel på medium i 1080p för just nu sitter jag på en macbook pro och det fungerar inte den brinner fan upp... vill inte att datorn ska smälta då den kostade 20lax (inte min).. men som sagt säger han nej så blir det ju inget så enkelt är det ju haha, kan ju säga det till han att dom inte ens säljs längre osvosv och att jag skulle få en bra mkt bättre dator för 3k :P?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av infigo:

Hur skulle en dator med i5-3450 kunna vara ny?! Datorn du länkar till är inte färdigbudat, och brukar kosta betydligt mer på marknaden. Jag vet för har jag har letat efter begagnad dator att köpa både på marknaden och Blocket. Dessutom är det inte rekommenderat att någon skickar en stationär dator, måste vara väldigt bra packeterat, räcker med lite slarvig nedpackning och en trasig dator kommer fram. Bor inte ts i närheten där datorn kan hämtas är det givetvis nackdel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Hur skulle en dator med i5-3450 kunna vara ny?! Datorn du länkar till är inte färdigbudat, och brukar kosta betydligt mer på marknaden. Jag vet för har jag har letat efter begagnad dator att köpa både på marknaden och Blocket. Dessutom är det inte rekommenderat att någon skickar en stationär dator, måste vara väldigt bra packeterat, räcker med lite slarvig nedpackning och en trasig dator kommer fram. Bor inte ts i närheten där datorn kan hämtas är det givetvis nackdel.

så jag tänkte också! men tror du också att jag skulle kunna pressa ner datorn ännu mer som jag tänkt köpa?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Escen:

Tjenare det är så atg jag har hittat en Acer predator g3620 och jag tänkte om det är en okej spel dator för casual games som typ csgo och wow?
Jag har lyckas fått ner den till 3000 då är frågan är den värd 3000 eller ska jag försöka få ner den till 2500?:) tack på förhand!

i5-3450 4 core 3.1Ghz
GTX660 2gb
1TB hårddisk

Går han inte ner mer i pris är det okej, du får i regel inte mycket bättre speldator för dom pengarna. Med den processorn och 660 kan du spela med medium inställningar dom flesta spel i 1080p, går du ner lite i resolution kan du få en markant ökning i fps.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Escen:

så jag tänkte också! men tror du också att jag skulle kunna pressa ner datorn ännu mer som jag tänkt köpa?

Säg till personen som säljer att du skulle vara tacksam om han kunde gå ner i pris åtminstone till 2500 för du har väldigt dåligt ställt ekonomiskt, e bara att ta fram valpögonen å se så snäll å ärlig ut som möjligt och han kan ju inte mer än säga nej och då är det bara att köpa och se glad ut för 3000kr. Lycka till.

Permalänk
Medlem

HAr dock hittat en som säljer en annan dator här på forumet

1. SilverStone Temjin TJ08B-E Svart
2. AMD phenom II 965 BE 3.4ghz
3. Corsair VX 550W
4. ASUS GTX 660Ti DCII 2GB
5. 8GB Vengeance LP 1600mhz 2x4gb
glömde lägga till att det finns inga hhs's i den heller
1500 för allt det där dock är tydligen moderkortet defekt som startar efter 15-20 ggr @Србо:

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

HAr dock hittat en som säljer en annan dator här på forumet

1. SilverStone Temjin TJ08B-E Svart
2. AMD phenom II 965 BE 3.4ghz
3. Corsair VX 550W
4. ASUS GTX 660Ti DCII 2GB
5. 8GB Vengeance LP 1600mhz 2x4gb
glömde lägga till att det är utan hhd's ocksÅ!
1500 för allt det där dock är tydligen moderkortet defekt som startar efter 15-20 ggr

Permalänk
Medlem

@Escen:
Mycket långsammare processor och defekt dessutom. Dock mycket snabbare grafikdel. Den andra är bättre långsiktigt (den med 3570) om man byter grafikkort

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Escen:

i5-3450 4 core 3.1Ghz
GTX660 2gb
1TB hårddisk

Tycker det verkar va ett ganska bra pris. Gtx 660 och en i5 3450 borde vara tillräckligt för alla spel på low-medium i något år framåt. För 2500kr hade det varit ett riktigt kap ifall windows ingår också.

Visa signatur

R5 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8700k | GTX 1080 TI | 32GB 3200Mhz ddr4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Går han inte ner mer i pris är det okej, du får i regel inte mycket bättre speldator för dom pengarna. Med den processorn och 660 kan du spela med medium inställningar dom flesta spel i 1080p, går du ner lite i resolution kan du få en markant ökning i fps.

Enda spelet jag kommer köra i 1080 är wow annars csgo så kommer jag ha mindre ska tänka lite tills fredag då lönen kommer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Säg till personen som säljer att du skulle vara tacksam om han kunde gå ner i pris åtminstone till 2500 för du har väldigt dåligt ställt ekonomiskt, e bara att ta fram valpögonen å se så snäll å ärlig ut som möjligt och han kan ju inte mer än säga nej och då är det bara att köpa och se glad ut för 3000kr. Lycka till.

Skrivet av infigo:

@Escen:
Mycket långsammare processor och defekt dessutom. Dock mycket snabbare grafikdel. Den andra är bättre långsiktigt (den med 3570) om man byter grafikkort

Skrivet av gylldevik:

Tycker det verkar va ett ganska bra pris. Gtx 660 och en i5 3450 borde vara tillräckligt för alla spel på low-medium i något år framåt. För 2500kr hade det varit ett riktigt kap ifall windows ingår också.

nu gäller det grabbar haha! skrev till han och sa att jag inte kunde gå ner mer än till 2000-2200 så nu sitter man på jobbet och håller tummarna