Xbox Project Scorpios speltitlar från Microsoft körs i äkta 4K-upplösning

Permalänk
Medlem

Det kommer garanterat bli 4K i 30 fps annars hade de nämnt 60 fps då det är ett säljargument för konsolerna. Men kommer man inte få välja själv om man vill köra 60 fps i 1080 eller 30 fps i 4K upplösning som man kommer kunna med PS4 Pro?

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Ptja, är det så otroligt egentligen?
Vi snackar om 6 TFLOPS beräkningskraft för GPU'n här, det är bara 0.5 TFLOPS ifrån GTX 1070 som absolut kan dra en hel del spel i 4K@30FPS.

Lägg då på faktumet att det är en konsol vi pratar om där man optimerar för en specifik konfiguration så låter det inte så otroligt med äkta 4K.

Gtx 1070 på stock inställningar boostar till ungefär 1900mhz och är då lite över 6.5 tflops (7.3). Annars håller jag med. 6 TFLOPs är mycket och lär köra 4k med över 30 fps.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel i5 3570K @ 4,5 GHz | Kylare: CM Hyper 212 Evo | Grafikkort: EVGA GTX 970 SSC | Chassi: HAF 922 Svart | Mobo: Asus P8Z77-V | RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16 GB (4x4GB) | SSD01: 250GB Samsung 840 EVO | SSD02: 1TB Samsung 850 EVO | Nätagg: Corsair 850 W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hevin:

Det här med 4k är löjligt...

Ingen vettig person skulle välja 30 fps i 4k över högre fps och lägre upplösning.

Priset på Scorpio tycker jag man får vänta med att spekulera om, det är ju ett bra tag tills den kommer ut, och vem vet vad som kommer hända på grafikmarknaden tills dess.

Ganska intressant med tre väldigt olika konsoller framöver dock, även om jag kommer hålla mig till PC.

Inget ont om konsolspelare...dock så, vet man inget bättre så strävar man inte efter högre om man har intalat sig själv att människan inte ser mer än 24FPS eller över 900P

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Om Microsoft verkligen ville hade de kunnat blöda ihjäl Sony genom att gå back på varje såld Xbox för att ta igen det med spelförsäljning som i förra generationen. Sony strök nästan med pga PS3. Men vinsten är väl för låg antar jag. Det största problemet med designandet av spelkonsoller idag är förmodligen att de hårdvarutillverkare som är relevanta går att räkna på typ en hand. Marknaden sett till aktörer är väldigt liten idag, speciellt om man ska ha något med prestanda.

Höll inte Sony på att stryka med under PS3-tiden just på grund av att de gick minus på varje enhet? Så universitet och dylikt världen över köpte upp massa PS3:or för att bygga små supercomputers? Som kostade Sony skjortan?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vangen:

Ja alltså, Scoropio ligger väl runt ett 980Ti och GTX 1070?

Fury X nivå.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:
Skrivet av Sebastian V:

Ja alltså, Scoropio ligger väl runt ett 980Ti och GTX 1070?

Fury X nivå.

Som RX 480, AMD anger den till max 5,8 tflops.
http://www.amd.com/en-gb/products/graphics/radeon-rx-series/r...

Sen lägger man till ett par hundra gflops från CPU för att få runt 6 tflops som Micrsoft angett.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nord93:

Det kommer garanterat bli 4K i 30 fps annars hade de nämnt 60 fps då det är ett säljargument för konsolerna. Men kommer man inte få välja själv om man vill köra 60 fps i 1080 eller 30 fps i 4K upplösning som man kommer kunna med PS4 Pro?

Hmm. Inte helt säkert.
Rent tekniskt så har xbox one, xbox 360 och till och med originalet xbox kunnat leverera 60 fps (vilket väl blir Microsofts alla konsoler so far) så det blir väl inte direkt någon nyhet om även scorpion får 60 fps som tekniskt max ;).
Vad de andra konsolerna inte har haft specifikationer eller teknik för är väl högre upplösning än 1080p. Så 4K skulle ju vara mer av en nyhet i så fall. Kan vara därför de gör större sak av just hög upplösning.

Hur sedan speltillverkarna väljer att nyttja alternativen som konsolen erbjuder får vi väl se. Kanske blir 60fps lika ointressant som tidigare och hög upplösning blir mer åtråvärt och då kommer det väl vanligen bli som du säger. Eller så har det blivit hetare med högre FPS när spelen för scorpion kommer ut och då kanske det går mer åt andra hållet...
Oavsett så kommer det med största sannolikhet finnas exempel åt båda hållen (alltså en del titlar kommer ha hög upplösning och en del andra hög framerate) när spelen väl börjar släppas.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Blir väl precis samma knep som tidigare generationer. Så kallade "1080p"-spel men det är bara HUDen som är i full upplösning medan själva spelet bakom renderas i allt möjligt förutom just 1080p.

Så det blir väl "4K"-spel med fantastiskt högupplöst hälsomätare nere till vänster och resten av spelet uppskalat från 1280x720.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Scorpio är vad PS4 Pro borde ha varit. Pro har rätt små förbättringar, det enda är ju egentligen en något snabbare grafiklösning men har fortfarande problemet med en långsam CPU. Och inte ens en UHD-BD läsare.
Mest tragiska av allt är att den från Sony hypas som en 4K-konsoll trots att det endast verkar handla om uppskalning, den är för slö för UHD. Om inte annat, upp till bevis Sony.

Om Microsoft verkligen ville hade de kunnat blöda ihjäl Sony genom att gå back på varje såld Xbox för att ta igen det med spelförsäljning som i förra generationen. Sony strök nästan med pga PS3. Men vinsten är väl för låg antar jag. Det största problemet med designandet av spelkonsoller idag är förmodligen att de hårdvarutillverkare som är relevanta går att räkna på typ en hand. Marknaden sett till aktörer är väldigt liten idag, speciellt om man ska ha något med prestanda.

Har PS4 Pro ingen UHD BD-läsare?! Seriöst? Xbox one slim har ju för bövelen.

Skrivet av zetruz:

Höll inte Sony på att stryka med under PS3-tiden just på grund av att de gick minus på varje enhet? Så universitet och dylikt världen över köpte upp massa PS3:or för att bygga små supercomputers? Som kostade Sony skjortan?

Stämmer. Microsoft gick dock också back på 360-maskinen, men inte lika mycket, och de sålde mer i början.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zetruz:

Höll inte Sony på att stryka med under PS3-tiden just på grund av att de gick minus på varje enhet? Så universitet och dylikt världen över köpte upp massa PS3:or för att bygga små supercomputers? Som kostade Sony skjortan?

Stämmer rätt bra, inte helt utan anledning att Sony fått lämna flera olika marknader pga hur nära de var att rasa ihop. Nu hade förmodligen Japanska staten ändå räddat företaget men de kan inte konkurrera med företag som finansiellt går bra.

Skrivet av GilbertG:

Har PS4 Pro ingen UHD BD-läsare?! Seriöst? Xbox one slim har ju för bövelen.

Stämmer. Microsoft gick dock också back på 360-maskinen, men inte lika mycket, och de sålde mer i början.

Jo det stämmer faktiskt. Epic fail: https://www.engadget.com/2016/09/07/ps4-pro-uhd-blu-ray/
Vilket är stört när Microsoft som var med i HD-DVD lägret har det i Xbox One S. Sony, som själva ligger bakom både BD och UHD-BD supportar själva inte formatet. Diskuterades en del i Xbox One-tråden nyligen: #16378502

Permalänk
Avstängd

sub 30fps på mega ultra low eller ??

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hevin:

Det här med 4k är löjligt...

Ingen vettig person skulle välja 30 fps i 4k över högre fps och lägre upplösning.

Priset på Scorpio tycker jag man får vänta med att spekulera om, det är ju ett bra tag tills den kommer ut, och vem vet vad som kommer hända på grafikmarknaden tills dess.

Ganska intressant med tre väldigt olika konsoller framöver dock, även om jag kommer hålla mig till PC.

Aa, men Svensson tycker 4K är mer lockande än 60FPS.

Märkligt att det ska vara så svårt att mejsla ut det sista innan man hoppar på nästa tåg. Jag menar att 1080 har en otrolig potential, det är långt ifrån färdigt. Titta på en Bluray-film i 1080 med hög bitrate i 60FPS. Det är som en dröm.

En annan sak är varför TV'n fortfarande stampar i 60hz. När kommer TV-apparater med 120/144hz? Har man en gång satt sig vid en 120/144hz-skärm så är man fast. Jag trodde det inte, men ack så fel jag hade.

Permalänk
Medlem

En sak jag aldrig kommer förstå är varför marknadsföringsfolk kan ljuga helt och hållet men de begränsar sig till en nivå de sedan tidigare valt. Särskilt då påståenden görs av folk som saknar förstående i vare sig det de säger är sant eller falskt. (Iofs om man jobbar med marknadsföring så kanske man borde inse att det man precis skrev i pressmeddelandet troligtvis är en lögn pga att det skrevs av en person inom marknadsföring. Lite rolig paradox det där, inte för att vederbörande någonsin skulle begripa det.)

Om man ändå skall ljuga varför begränsa sig. Om det handlar om uppskalning och kvalitet och bildfrekvens är oväsentligt så kan man lika gärna säga att Xbox kör sina spel i 20K.

Då blir det ett race om vem som kan komma på störst påhittade siffra och vem vet hur långt vi kan nå? Kan bli spännande iaf.

Visa signatur

Burk: NZXT 440 Vit - i5-2500K@4.3 - FD Kelvin360 - ASUS P67B3Evo - Corsair 2x8GB - ASUS GTX780 - Crucial m4 128GB / MX100 240GB - EVGA g2 850W - ASUS PB278Q - Logitech G710+ + G502 Ljud: Simple Audio Listen - Aune X1S - Sennheiser 598SE
HTPC: FD Node304 - i3-3225 - ASUS P8H77 - Kingston 2x4GB - Crucial m4 128GB + WD Green 10TB - Samsung 55"LED - Logitech K400P Ljud: Onkyo TX-NR609 - KEF iQ30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Med tanke på den klena CPUn så, vi får väll se.

Men CPUn kommer väl ha ZEN-kärnor i sig?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem

Undrar om Ubisoft kommer att ha låst sina spel till 30 fps även om man spelar på en 1080p tv? Känns som att långt från alla kommer ha uhd när Scorpio släpps. Kanske att de bara drar ner på upplösning så att konsolen går svalare?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk

4K är kasst för spel med imponerande 3D, för dagens hårdvara klarar inte både och. Men töntiga VR-titlar kan säkert visas i full upplösning

Skulle undvika att lägga för mycket vikt vid vad Microsoft säger om hårdvaruplattformar, de har inte levererat något som har varit bättre än random-PCbygge än. Men visst, konsoller ska ju vara billiga.

Men att det här är den sista konsollgeneration och att Microsoft skulle vara den som leverar den ultimata sådana är lika trovärdigt som när de sa ett en viss minnesmängd skulle räcka

Gillar Microsoft (eller icke ogillar, vilket är det enda man har att välja på när det gäller storföretag efter vad alla har gjort), men deras oförmåga att förutsäga framtiden borde vara befäst vid det här laget. Och varför inte? Ingen annan har ju varit förmögen att göra det heller, så det är inte som om de är dåliga för den skull eller nåt.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hevin:

Det här med 4k är löjligt...

Ingen vettig person skulle välja 30 fps i 4k över högre fps och lägre upplösning.

Vad får dig att tro att folk är vettiga? Bildfrekvensen på en skärmbild i en recension är 1/∞ och därmed ointressant för den stora massan. Snygga screenshot säljer mer än en siffra som de flesta konsollägare inte vet betydelsen av och som de flesta kritiker inte ens nämner, än mindre väger in i betyget. Självklart klarar både PS4 Pro och Scorpio 60fps @ 4K. Det är bara inte prioriterat.

Obs. Vill med detta inte påstå att all konsollägare är okunniga idioter, bara att den stora massan inte är lika tekniskt bevandrade som den lilla klick som häckar på SweClockers.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hevin:

Det här med 4k är löjligt...

Ingen vettig person skulle välja 30 fps i 4k över högre fps och lägre upplösning.

Priset på Scorpio tycker jag man får vänta med att spekulera om, det är ju ett bra tag tills den kommer ut, och vem vet vad som kommer hända på grafikmarknaden tills dess.

Ganska intressant med tre väldigt olika konsoller framöver dock, även om jag kommer hålla mig till PC.

Du vet, konsolägare kommer inte att märka någon skillnad ändå, eftersom de redan sitter och spelar på 30 för det mesta. De flesta konsolspelare har inte fått uppleva 60 fps

[/sarcasm

Skrivet av Roffe:

Självklart klarar både PS4 Pro och Scorpio 60fps @ 4K. Det är bara inte prioriterat.

Med allt på Low ja

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXale:

Vilket är standard för samtliga konsoler.

Wiiu har 60 som standard, iallafall första parts titlar från Nintendo.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Scorpio är vad PS4 Pro borde ha varit. Pro har rätt små förbättringar, det enda är ju egentligen en något snabbare grafiklösning men har fortfarande problemet med en långsam CPU. Och inte ens en UHD-BD läsare.
Mest tragiska av allt är att den från Sony hypas som en 4K-konsoll trots att det endast verkar handla om uppskalning, den är för slö för UHD. Om inte annat, upp till bevis Sony.

Om Microsoft verkligen ville hade de kunnat blöda ihjäl Sony genom att gå back på varje såld Xbox för att ta igen det med spelförsäljning som i förra generationen. Sony strök nästan med pga PS3. Men vinsten är väl för låg antar jag. Det största problemet med designandet av spelkonsoller idag är förmodligen att de hårdvarutillverkare som är relevanta går att räkna på typ en hand. Marknaden sett till aktörer är väldigt liten idag, speciellt om man ska ha något med prestanda.

Blöda ut Sony? Det är vad dom gjort sedan första Xbox släpptes. Microsoft gick in i konsolbranschen för att sätta stopp för Sonys dominerande i vardagsrummet. Idag är verkligheten annorlunda, bla är mobilen den skärmen som är viktigast i våra liv, inte längre TVn.

Microsoft skulle faktiskt kunna köpa Sony, om dom ville. Men jag spår att Microsoft kommer sluta sälja konsoler och istället fokusera på Live.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

4k är väl okey. Men jag hoppas och önskar att man som användare ska kunna få välja en lägre upplösning med 60 fps framför en högre med 30fps.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessismore:

En annan sak är varför TV'n fortfarande stampar i 60hz. När kommer TV-apparater med 120/144hz? Har man en gång satt sig vid en 120/144hz-skärm så är man fast. Jag trodde det inte, men ack så fel jag hade.

Oh, de flesta idag är redan 100/120 native faktiskt. Det finns tom nån 240Hz. Problemet är som vanligt hur man ansluter den till en dator. Det sitter sällan DisplayPort på tv-apparater av nån trist anledning, och 4k över HDMI 2.0 maxar ju i 60Hz.

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 3600, 4x8GB G.Skill Flare, GT710, CM Stacker
HTPC: Asus F2A85-M, A10-5800K, 2x4GB G.Skill 2133MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Ptja, är det så otroligt egentligen?
Vi snackar om 6 TFLOPS beräkningskraft för GPU'n här, det är bara 0.5 TFLOPS ifrån GTX 1070 som absolut kan dra en hel del spel i 4K@30FPS.

Lägg då på faktumet att det är en konsol vi pratar om där man optimerar för en specifik konfiguration så låter det inte så otroligt med äkta 4K.

TFLOPS säger inte särskilt mycket i spelprestanda, speciellt när gtx 970 låg på ca 3.5 TFLOPS medans och 390 låg på över 5 TFLOPS.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Inget ont om konsolspelare...dock så, vet man inget bättre så strävar man inte efter högre om man har intalat sig själv att människan inte ser mer än 24FPS eller över 900P

Alltså, man kan ju alltid ha både en konsol och en PC Jag har en Xbox som jag spelar sportspel och andra spel där grafiken är oviktig, skönt att kunna ta med till kompis eller stugan och bara "Plug-N-Play".

OnT. Hoppas på alternativ att sänka upplösning till 1080p och få grym prestanda! Borde väl vara teoretiskt möjligt om det ändå kommer finnas till vanliga Xbox One?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Bewise:

Men CPUn kommer väl ha ZEN-kärnor i sig?

Skickades från m.sweclockers.com

PS4 Pro kör inte med Zen, det ryktas om att XBOX Scorpio kan komma att göra det.

PS4 Pro kör fortfarande med Jaguar, dock en väldigt upphottad sådan!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nord93:

Det kommer garanterat bli 4K i 30 fps annars hade de nämnt 60 fps då det är ett säljargument för konsolerna. Men kommer man inte få välja själv om man vill köra 60 fps i 1080 eller 30 fps i 4K upplösning som man kommer kunna med PS4 Pro?

Tror du blivit missinformerad om det har framstått som att du själv kan välja 60fps i 1080 eller 30 i 4k på ps4pro.
Det är upp till utvecklarna vad dom väljer att göra för specialare för PS4-pro. Det är tyvär troligare att dom flesta väljer att stödja högre upplösning (eller fetare grafiksettings) över högre framerate, då prestandaökningen på gpu:n är mycket högre än cpu:n jämfört med vanliga ps4, och det är antagligen mcyket simplare att implementera och QA-testa.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zerkhan:

Alltså, man kan ju alltid ha både en konsol och en PC Jag har en Xbox som jag spelar sportspel och andra spel där grafiken är oviktig, skönt att kunna ta med till kompis eller stugan och bara "Plug-N-Play".

OnT. Hoppas på alternativ att sänka upplösning till 1080p och få grym prestanda! Borde väl vara teoretiskt möjligt om det ändå kommer finnas till vanliga Xbox One?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tar med mitt PC ITX-system upp till Norrland när jag ska vara hos min sambos familj några veckor om året Plug n play på deras projektorduk/system.

Spelar Fifa-serien, Dirt rally...Forza m.fl..spelar spliscreen med sambon..Så, det är självklart möjligt att göra det som du tycker är så lätt med konsolerna även med PC

Jepp, med olika kontroller..sambon gillar PS-kontrollen, jag gillar Xbox kontrollen...:)

Och det är inte ''plug and play'' på konsoler heller...slänger du i en SSD så måste du installera om allt i konsolen..

Eller menar du kontrollerna? För det är exakt likadant på PC som på konsolerna..förinställt..i alla spel..

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem
Skrivet av flexm:

Tror du blivit missinformerad om det har framstått som att du själv kan välja 60fps i 1080 eller 30 i 4k på ps4pro.
Det är upp till utvecklarna vad dom väljer att göra för specialare för PS4-pro.

Rise of the Tomb Raider ska ha 3 lägen på Ps4 Pro. 4K 30fps, 1080p 30fps "max settings", 1080p unlocked framerate (45-60fps sades det tror jag?). Bara hoppas att det blir vanligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Med en fps runt 15, något lurt är det nog

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paontuus:

TFLOPS säger inte särskilt mycket i spelprestanda, speciellt när gtx 970 låg på ca 3.5 TFLOPS medans och 390 låg på över 5 TFLOPS.

Tvärtom så går det att utläsa väldigt mkt ur TFlops spec; om man jämför AMD mot AMD.

Dessutom hintar det om vilken sorts krets Scorpio kommer vara baserad på. För även om vi inte vet klockfrekvens ger det oss ungefärligt antal Compute Units Scorpio kommer ha.

Skickades från m.sweclockers.com