Permalänk
Medlem

Funkar bara hdr på xbox? lr funkar det genom pc också så länge man har en hdr skärm lr tv?
Har sätt flera videor där folk lyckas hålla 60 fps konstant typ, min pendlar ju skit mycket mellan 30-60 typ, varken cpu lr gpu ligger ju max, vad är felet:S?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

Har faktiskt inte haft ett enda problem. Installera, och körde. Kört i ca 3-4 timmar nu

Typ samma här, har haft två "problem".
Ena var att min Nvidia Shield gamepad inte ville kännas av, men det löstes snabbt genom att köra en Xbox One S kontroller (Bluetooth FTW!).
Sedan har jag och väldigt många (kanske alla PC användare?) problem med FPS drops i uppgraderings menyn.
Men med tanke på hur GPU användningen och Core clocken pendlar upp och ner då man är inne i menyn så är det väl inte så konstigt.

Får hoppas dom släpper en patch snart för det.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Bara jag som glömmer bort att det är vänstertrafik hela tiden? ^^ Händer ganska ofta att man råkar frontalkrocka eftersom man ligger i fel fil.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av gujukal:

Bara jag som glömmer bort att det är vänstertrafik hela tiden? ^^ Händer ganska ofta att man råkar frontalkrocka eftersom man ligger i fel fil.

Hehe, ne det är inte bara du.
Händer oftast efter en korsning att jag lägger mig på fel sida

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Fint tack, jag avvaktar till dess se om gamla bettan ens hänger med i svängarna.

Flikar även in med frågan hur är fysisken jämfört med tex NFS, Dirt rally?
Är det mer åt arkad eller realism hållet?

Aldrig lirat shit for speed men inte alls lika oförlåtande som dirt rally. Du märker dock stor skillnad på normal/simulation styrning. Simulation bjuder på snap oversteer om du överkorrigerar medan normal är arkad as fuck.

Gillar känslan rakt igenom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Genx031:

Alltså, när det gäller auktioner osv. Vet inte om d är en bugg eller "expected behavior" men budar jag på en bil, drar den credits även om jag inte vinner auktionen..

Bugg eller ska d vara så?

Skrivet av DOGE:

Du måste reclaima dina credits när auktionen är slut.

Haha du är inte den enda, jag blev lack som fan igår kväll då samma sak hände mig...
Jag bara "men lägg av!, jag vann ju inte! - nu får det vara nog med dessa buggar/glitch'es"

... Men som sagt, der var bara att gå in på "my bids" och re-claim'a pengarna.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎

Hur många här har vi som kör med ratt / pedaler då? Och på PC..

Jag är sugen på att köpa en ratt och pedaler, och inte bara för detta spelet utan GRID, Project Cars mm.

Men har hört mycket problem och dylikt med att "ja det finns stöd för <dessa> modeller"
... Men så fungerar inte force feedback på många utav dem ändå osv.

Så!, om du kör med ratt - vilken modell är det?
Fungerar allt är det något som strular?
Behövde man ställa in något / ändra kontrollerna i settings under "Wheel" för att få bromsning, svängradie etc att fungera optimalt .aka. Som det är tänkt?

Mvh

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Geeks Gaming

Gillar spelet skarpt!
Stör mig också sjukt mycket på att det är vänstertrafik, att gps:en säger ta andra avfarten till vänster när man ska rakt genom en rondell (som alltid är platt). Det de borde säga är plattan i mattan vi ska rakt fram!
@{SWEC}Rool82 håller med dig, har sjuka problem i upgraderingsmenyn, den hoppar från 15 fps till 30 (fps cap), även om jag kör med 60 annars. Har också mycket problem med fps drops från 60 till 40 när man är ute och kör. Speciellt när det börjar regna (blir också sjuuuukt halt då).

Men jag gillar det ändå! Har en bra dator(6700k, gtx 1070) så tror problemet ligger optimiseringar av spelet. Sen har jag som alla andra lite krascher då o då....

Har en Thrustmaster TX som jag ännu inte har kört med. Är lite pill att sätta upp och har bara chill spelat med handkontroll.

Permalänk
Medlem

Spelet verkar riktigt kul men det är verkligen rejält risigt portat till PC. Knappt spelbart för mig, efter att ha pillat runt en hel del med inställningar så hittade jag något som fick spelet att flyta i 70-ish fps, däremot ser spelet ut som skit. Stutter i spelet är rejält drygt och vad fan är det för fel på laddningstiderna?

Tror det var tredje racet jag körde, gjorde bort mig rejält i näst sista kurvan typ, fick sladd och kom sexa så ville givetvis köra om banan. Det tog fyra jävla minuter att starta om?! Ok om jag hade haft en trött processor och en gammal 5400rpm hdd, men har det installerat på en ssd.

Vill spela mer men med tanke på vilket jävla pissjobb de gjort med pc versionen så blir det att invänta patch eller återköpa spelet. Fick fan psykbryt bara av att köpa spelet när jag inte kunde komma vidare eftersom mitt postnummer var felaktigt. Om man nu av någon helt idiotisk anledning MÅSTE ha ett mellanslag, varför i helvete inte informera om VAD som är fel när man anger sitt postnummer?

PUCKON!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Spelet verkar riktigt kul men det är verkligen rejält risigt portat till PC. Knappt spelbart för mig, efter att ha pillat runt en hel del med inställningar så hittade jag något som fick spelet att flyta i 70-ish fps, däremot ser spelet ut som skit. Stutter i spelet är rejält drygt och vad fan är det för fel på laddningstiderna?

Tror det var tredje racet jag körde, gjorde bort mig rejält i näst sista kurvan typ, fick sladd och kom sexa så ville givetvis köra om banan. Det tog fyra jävla minuter att starta om?! Ok om jag hade haft en trött processor och en gammal 5400rpm hdd, men har det installerat på en ssd.

Vill spela mer men med tanke på vilket jävla pissjobb de gjort med pc versionen så blir det att invänta patch eller återköpa spelet. Fick fan psykbryt bara av att köpa spelet när jag inte kunde komma vidare eftersom mitt postnummer var felaktigt. Om man nu av någon helt idiotisk anledning MÅSTE ha ett mellanslag, varför i helvete inte informera om VAD som är fel när man anger sitt postnummer?

PUCKON!

Har inga problem här, vare sig med stuttering eller långa laddtider, ändå ligger spelet på en 5400 rpmare då mina ssds är fulla. Kör allt på max, med endast msaa avstängt då de ger buggar för tillfället. Uppenbarligen är de hos dig problemet ligger

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMadPanda:

Gillar spelet skarpt!
Stör mig också sjukt mycket på att det är vänstertrafik, att gps:en säger ta andra avfarten till vänster när man ska rakt genom en rondell (som alltid är platt). Det de borde säga är plattan i mattan vi ska rakt fram!
@{SWEC}Rool82 håller med dig, har sjuka problem i upgraderingsmenyn, den hoppar från 15 fps till 30 (fps cap), även om jag kör med 60 annars. Har också mycket problem med fps drops från 60 till 40 när man är ute och kör. Speciellt när det börjar regna (blir också sjuuuukt halt då).

Men jag gillar det ändå! Har en bra dator(6700k, gtx 1070) så tror problemet ligger optimiseringar av spelet. Sen har jag som alla andra lite krascher då o då....

Har en Thrustmaster TX som jag ännu inte har kört med. Är lite pill att sätta upp och har bara chill spelat med handkontroll.

Inte ens värt att köra med ratt för tillfället. Helt ologisk force feedback och ingen möjlighet att mappa om t.ex. handbroms till nått annat än A. Inget stöd till vare sig pedaler med koppling eller separat växellåda. The Crew hade fan mer verklighetstrogen force feedback när det släpptes. Men det är kul att köra med dosa, fast det var inte riktigt det jag var ute efter när jag köpte spelet...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

Har inga problem här, vare sig med stuttering eller långa laddtider, ändå ligger spelet på en 5400 rpmare då mina ssds är fulla. Kör allt på max, med endast msaa avstängt då de ger buggar för tillfället. Uppenbarligen är de hos dig problemet ligger

Åfan, Einstein? Givetvis är det hos mig det ligger eftersom inte alla har problem, men jag har inga problem i något annat spel eller har haft som är i närheten av detta, det är helt enkelt risigt portat till pc. Med ett gammalt 780 har jag inga större förväntningar att kunna köra höga inställningar med bra fps, men stutter och de extremt långa laddningstiderna i vissa situationer gör det ospelbart.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Inte ens värt att köra med ratt för tillfället. Helt ologisk force feedback och ingen möjlighet att mappa om t.ex. handbroms till nått annat än A. Inget stöd till vare sig pedaler med koppling eller separat växellåda. The Crew hade fan mer verklighetstrogen force feedback när det släpptes. Men det är kul att köra med dosa, fast det var inte riktigt det jag var ute efter när jag köpte spelet...

Skickades från m.sweclockers.com

Fel!!
Spelar med logitech g27 utan större problem, tvinga inställningar för känsligheten med logitech profiler eftersom att spelet ännu inte har någon vettig inställning för detta. Samt att jag får köra på standard ratten i inställningar i spelet.
Koppling o h shifter funkar fint.

Permalänk
Medlem

@Zenon88: Roligt för dig. Själv har jag Thrustmaster T300rs, T3pa pedaler och TH8A växelspak. Ja jag vet att de är en PS-branded ratt men den har officiellt stöd till PC. Hoppas på en patch med stöd för övrig utrustning. Kan leva med force feedbacken men hatar att inte kunna binda om handbromsen och växla med paddsen. Drömmen vore om de la till stöd för analog handbroms också, men de räknar jag inte med.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

@Zenon88: Roligt för dig. Själv har jag Thrustmaster T300rs, T3pa pedaler och TH8A växelspak. Ja jag vet att de är en PS-branded ratt men den har officiellt stöd till PC. Hoppas på en patch med stöd för övrig utrustning. Kan leva med force feedbacken men hatar att inte kunna binda om handbromsen och växla med paddsen. Drömmen vore om de la till stöd för analog handbroms också, men de räknar jag inte med.

Skall ju komma en patch med bl.a stöd för diverse rattar imorgon tisdag ryktas det om.

Permalänk
Medlem

Finns det någon Sweclockersklubb I spelet eller? Har ingen lust att adda massa randoms men vill ändå ha folk att spela med. Är förtillfället med I Sons of Sweden (SOSW) med irl-polare men vi är bara 3 pers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Finns det någon Sweclockersklubb I spelet eller? Har ingen lust att adda massa randoms men vill ändå ha folk att spela med. Är förtillfället med I Sons of Sweden (SOSW) med irl-polare men vi är bara 3 pers.

Om inget annat, starta en Sweclockers. Hojta till isåfall

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Finns det någon Sweclockersklubb I spelet eller? Har ingen lust att adda massa randoms men vill ändå ha folk att spela med. Är förtillfället med I Sons of Sweden (SOSW) med irl-polare men vi är bara 3 pers.

Skrivet av oztin:

Om inget annat, starta en Sweclockers. Hojta till isåfall

Jag är på, men kommer nog inte spela jättemycket tills de patchat upp spelet till en mer acceptabel nivå

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av oztin:

Om inget annat, starta en Sweclockers. Hojta till isåfall

Skrivet av trickeh2k:

Jag är på, men kommer nog inte spela jättemycket tills de patchat upp spelet till en mer acceptabel nivå

Löser det efter jobbet ikväll. Polarna är dessutom ~200 levlar under mig så de är föga aktiva... Brukar själv cruisa, drifta, köra drag eller leka med idioterna som kör demolition derby I adventure mode

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Löser det efter jobbet ikväll. Polarna är dessutom ~200 levlar under mig så de är föga aktiva... Brukar själv cruisa, drifta, köra drag eller leka med idioterna som kör demolition derby I adventure mode

Härligt. Jag är bara lvl50 som ja löste under lördagen.
Gött, jag heter oztin1115. cu ingame!

Har inte testat online än, kan vara dags att komma ut.

Permalänk
Medlem

Det blev rätt mycket körning under helgen, cirka 45 timmar och är omkring lvl90. Gamertag: JulL3r

Jag har inte testa att spela online än, mest på grund av att ingen jag känner äger spelet. :/

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

Körde One versionen igår första gången innan bara kört PC. Men måste medge att jag föredrar konsolupplagan, bättre i allmänhet i flytet, och sedan laggar det inte i menyerna som det gör på PC. Den grafiska skillnaden är ju inte direkt jättestor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mapo:

Körde One versionen igår första gången innan bara kört PC. Men måste medge att jag föredrar konsolupplagan, bättre i allmänhet i flytet, och sedan laggar det inte i menyerna som det gör på PC. Den grafiska skillnaden är ju inte direkt jättestor.

Det jag stör mig mest på med PC versionen är lagget du nämner i menyerna, speciellt när man uppgraderar en bil eller kollar på bilar t.ex.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

Bara jag som stör mig på att Flag rush är free for all? Det borde varit lagspel (röd vs blå) som vissa av racen I online är.

I nuläget kan du stå I målområdet o krocka killen med flaggan 1m från målet. Det är enklaste sättet att vinna

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Skall ju komma en patch med bl.a stöd för diverse rattar imorgon tisdag ryktas det om.

Hoppas det stämmer, vart har du sätt dom ryktena ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zenon88:

Hoppas det stämmer, vart har du sätt dom ryktena ?

Reddit. Länkade till forzamotorsport.com/forum där nån officiell snubbe uttalade sig.

Permalänk
Medlem

Nån som är sugen på att lira? Gärna 20+. Åka runt och latja lite bara

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

För att uppdater i klubbfrågan. Klantagen "SWEC" var tagen av en svensk herre som var ensam i sin klubb utan någon som helst anknytning till sweclockers. Således kom det av sig lite...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Troligtvis release av carpack 1 imorgon tisdag.
https://www.reddit.com/r/forza/comments/55nhdy/first_fh3_car_...

"2016 Aston Martin Vulcan
2016 BMW M2
2016 Pagani Huayra BC
2016 Spania GTA
2010 Ford Crown Victoria Police Interceptor
1976 Jeep CJ-5 Renegade
2000 Lotus 340R
All cars are new to the Forza franchise."

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Troligtvis release av carpack 1 imorgon tisdag.
https://www.reddit.com/r/forza/comments/55nhdy/first_fh3_car_...

"2016 Aston Martin Vulcan
2016 BMW M2
2016 Pagani Huayra BC
2016 Spania GTA
2010 Ford Crown Victoria Police Interceptor
1976 Jeep CJ-5 Renegade
2000 Lotus 340R
All cars are new to the Forza franchise."

Shit vad grymt!

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W