Permalänk
Medlem

@Lars Mandel99:
https://www.inet.se/kundvagn/visa/9778732/

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-11700K | CPU Kylning: Noctua NH-D15 | GPU: MSI GTX 1070 Armor | RAM: Corsair Vengeance LPX 2400Mhz 4x4GB | Lagring: HyperX Fury 250GB + Kingston M.2 1TB | Mobo: ASUS Z590P | Nätagg: Seasonic+ 750W | Chassi: Fractal Design S

Permalänk
Avstängd

Spara en tusenlapp, https://www.inet.se/kundvagn/visa/9779542/

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

GPU är 700kr billigare under helgen hos Komplett.
Köper du datorn utan GPU, lättförtjänta pengar.

https://www.komplett.se/product/893165/datorutrustning/grafik...

Permalänk
Medlem

@Lars Mandel99: Jag hade gått ner till ett Corsair RM550x-nätaggregat. Det räcker gott och väl så länge du inte kör SLI och kostar en tusenlapp, dvs mindre än både RM750x (som är mycket större än du behöver) och EVGA G2 550W.

Permalänk
Medlem

@SUMITOMO: Enligt TS så ska datorn vara komplett monterad.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-11700K | CPU Kylning: Noctua NH-D15 | GPU: MSI GTX 1070 Armor | RAM: Corsair Vengeance LPX 2400Mhz 4x4GB | Lagring: HyperX Fury 250GB + Kingston M.2 1TB | Mobo: ASUS Z590P | Nätagg: Seasonic+ 750W | Chassi: Fractal Design S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subiray:

@SUMITOMO: Enligt TS så ska datorn vara komplett monterad.

Montera ett grafikkort kan säkert TS eller någon i bekantskapskretsen fixa.

Skrivet av Lars Mandel99:

Datorn skall vara komplett med eller utan grafikkort och färdigmonterad

Permalänk
Jubileumsmästare

@Lars Mandel99: Följde riktlinjerna i ditt första inlägg och tycker att jag lyckades spika alla Observera dock att DVD-brännaren/Blu-Ray läsaren är extern och kopplas via USB 2.0 till datorn samt att moderkortet inte har integrerat Wi-Fi utan "Intel WLAN module AC-3160 M.2 (NGFF)" monteras på moderkortet i M.2 platsen. Är dock inte helt säker på att den passar för det är svårt att hitta detaljerade specifikationer på den :/

Permalänk

Oj! Tack så mycket för förslagen!
Blir att ta en funderare över vilket system det i slutändan blir .
Inet verkar ha slutat med uppgraderings paketen till 6700k ser jag .skippar nog wifi trots allt och kör helst med corsairs nätaggregat framför Evga .
Sen är ju frågan om man ska köra med det 980 grafikkort jag redan har och kanske köpa ett 1080ti eller annat när jag får råd ...

Permalänk
Jubileumsmästare

@Lars Mandel99: Lugnt Det där med grafikkortet låter som en bra idé. GTX 1080 Ti och Vega släpps ju om några månader förmodligen och du kanske hinner spara cash tills dess. Om du inte skulle hinna så går ju priset säkert ner på nuvarande kort iaf. Uppdaterade min kundvagn enligt nya krav och för att kampanjen tagit slut. Inet har tagit bort OCZ TR150 240 GB från sitt sortiment igen. Varför gör dem så och varför kan den inte bara vara slut som andra produkter wtf?

Pros

-Komplett bygge igen
-Inget Wi-Fi
-Corsair agg
-Lite bättre och större SSD beroende på hur man ser det (Jag tycker att den är bättre )

Cons

-SLI (Multi-GPU) kompatibilitet bruten (Moderkortet saknar stöd samt nätaggets effekt är på gränsen. Minst 650W rekommenderat.)
-Förmodligen lite annat på moderkortet som t.ex portar osv
-Svagare nätagg med mindre kablar

Permalänk

Tack så mycket gubbar! Det blir nog att avvakta till kabylake kommer .
Kanske inte blir så stor skillnad men känns ändå dumt att köra 6700k nu .
Mvh
Lars M