Billig bärbar som klarar att spela 4k videos

Permalänk
Medlem

Billig bärbar som klarar att spela 4k videos

Hej

Har försökt att söka. Men "4k", "ultra" eller "uhd" hittade inga direkt bra resultat.

Jag är ute efter en bärbar jag kan koppla till TV'n och spela upp ultra hd film utan lagg. SSD disk är ett måste. Gärna så billig dator som möjligt. Men jag ska ändå kunna spela lite spel som CS eller Dota typ.

Tack på förhand

Visa signatur

ASUS Z87-PRO
Intel Core i7-4770 @ 3.4GHz
XFX Radeon HD 7950 3gb Ghost
Corsair 16gb RAM
Windows 7 x64

Permalänk
Skrivet av Tjompen:

Hej

Har försökt att söka. Men "4k", "ultra" eller "uhd" hittade inga direkt bra resultat.

Jag är ute efter en bärbar jag kan koppla till TV'n och spela upp ultra hd film utan lagg. SSD disk är ett måste. Gärna så billig dator som möjligt. Men jag ska ändå kunna spela lite spel som CS eller Dota typ.

Tack på förhand

om ditt krav inte kräver att du ska kunna spela upp 4k video utan TV'n så kan du praktiskt taget ta vilken dator i5 / i7 5:e & 6:e generationen HDMI & displayport och du borde klara dig?

annars blir det ju rejält mycket dyrare.

vad tycker du är "billigt" ?
bärbara med skärm på 3840x2160 eller är TV'n 4K ?
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=353&o=produkt_pris_inkm...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

om ditt krav inte kräver att du ska kunna spela upp 4k video utan TV'n så kan du praktiskt taget ta vilken dator i5 / i7 5:e & 6:e generationen HDMI & displayport och du borde klara dig?

annars blir det ju rejält mycket dyrare.

vad tycker du är "billigt" ?
bärbara med skärm på 3840x2160 eller är TV'n 4K ?
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=353&o=produkt_pris_inkm...

Fast det är väl inte sant? Jag har testat på flera olika sådana med integrerad grafik och dom droppar frames hela tiden. Även nyare AMD i FX-serien (desktop) droppar frames. Sitter själv på en i5-5200U just nu och det är helt omöjligt att se 4k-video på youtube t.ex.

Kan ju ha att göra med format/codec osv att göra men det har jag inte felsökt.

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Skrivet av dulingen:

Fast det är väl inte sant? Jag har testat på flera olika sådana med integrerad grafik och dom droppar frames hela tiden. Även nyare AMD i FX-serien (desktop) droppar frames. Sitter själv på en i5-5200U just nu och det är helt omöjligt att se 4k-video på youtube t.ex.

Kan ju ha att göra med format/codec osv att göra men det har jag inte felsökt.

ja läste olika trådar på nätet där flera testat och enligt dom gick det.
har du testat ladda ner dom videoklippen till datorn först ? dom droppar väl i fps då youtube/streaming gör en hel del ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644