Permalänk
Skrivet av Torach:

Skeppet vet jag inte om det är bra men premium för 30 dagar kostar bara 96:- så tycker du att det är värt att montera ner datorn bara för det så kör på

Aha, Då får det vara
Då ska jag testa gratisversionen iaf

Tack för tipset iaf!

Visa signatur

intel 6700K + Noctua NH-D15,ASUS Z170 PRO GAMING,4x4gb Crucial 2400mhz DDR4,KFA2 GTX1080,EVGA 500W 80+,Intel 535 series 120gb ssd(systemdisk),2x500gb hdd, 2tb hdd.

Permalänk
Medlem

Ranked battle

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torach:

Skeppet vet jag inte om det är bra men premium för 30 dagar kostar bara 96:- så tycker du att det är värt att montera ner datorn bara för det så kör på

Kör på en invite från en lirare

http://playtogether.worldofwarships.eu/invite/zarnbGj

Så får du lite grejer och jag med

Bla Diana och Texas när du når tier5

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrölle86:

Hej!

Köpte ett ASUS moderkort och fick med en bonus till detta spelet, det var 15 dagar premium och ett skepp "Diana cruiser".
För att använda bonusen så måste man ange serienumret på lådan och det som står på moderkortet, vilket jag såklart missade innan jag byggde ihop datorn, är det värt att riva ner halva datorn igen för detta? eller bara att tanka hem spelet och köra gratisversionen?

I rena pengar är den kupongen värd cirka 100:-. Värt det? 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk

Systemkrav för spelet,

Ska köpa ny dator nu snart kommer förmodligen att dunka iväg en beställning när svart fredag inträffar.

Och då är det bland annat detta spel som jag vill kunna köra på ULTRA med 2560x1080 fps 160

Vilka krav ställer det på datorn?

Har svårt att hitta systemkraven på vad spelet kräver rent allmänt. Tänkte on någon vänlig själ skulle kunna hjälpa mig lite på traven.

Trevlig Helg!

/RoyalPhyton

Visa signatur

DATOR: PSU: EVEGA Supernova G2 750W | MOBO: ASUS Z170 PRO GAMING | CPU: i7 6700K @ 4,4GHz | CPU FAN: Noctua NH-D15 | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | RAM: Corsair 2x8GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX | | HDD: Samsung 750 EVO 250GB | CHASSI: Fractal Design Define R5 |

Permalänk
Medlem

Jag har kört på ett 980 i något år men nu bytt upp mig till ett 1070. Det blev ingen skillnad i FPS alls, ligger stadigt på 75 med allt på max i 1920*1080 (144 Hz skärm). Däremot verkar Wows faktiskt använda flera CPU-trådar hyggligt väl.

Permalänk
Medlem

Som @Lunatech säger, så verkar det fastna på runt 75hz. Kör en 2600k klockad till 4ghz, asus 1070 smygklockat och en 1440p 144hz skärm

Önskar dom fläskade på ännu mer faktiskt haha, mer vågor och rullande skepp. Sen vattenstänk som flyger upp över fören! Vore episkt
Fast kanske inte så bra för statsen, hade nog mest åkt omkring och försökt få det att se så snyggt ut som möjligt haha.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunatech:

Jag har kört på ett 980 i något år men nu bytt upp mig till ett 1070. Det blev ingen skillnad i FPS alls, ligger stadigt på 75 med allt på max i 1920*1080 (144 Hz skärm). Däremot verkar Wows faktiskt använda flera CPU-trådar hyggligt väl.

Skrivet av Holic:

Som @Lunatech säger, så verkar det fastna på runt 75hz. Kör en 2600k klockad till 4ghz, asus 1070 smygklockat och en 1440p 144hz skärm

Önskar dom fläskade på ännu mer faktiskt haha, mer vågor och rullande skepp. Sen vattenstänk som flyger upp över fören! Vore episkt
Fast kanske inte så bra för statsen, hade nog mest åkt omkring och försökt få det att se så snyggt ut som möjligt haha.

Det är låst till 74-75fps för tillfället som WoT va när det kom men sin om tid när de har fått in fler nationer och spelmotorn börjar bli något optimalt kommer de att inplantera mera grafikgodis. Allt har sin tid sen är det wargeming vi pratar om så det kan ta allt från någon månad till år.

Är det grafik man är ute efter så är det war thunder man ska spela.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Det är låst till 74-75fps för tillfället som WoT va när det kom men sin om tid när de har fått in fler nationer och spelmotorn börjar bli något optimalt kommer de att inplantera mera grafikgodis. Allt har sin tid sen är det wargeming vi pratar om så det kan ta allt från någon månad till år.

Är det grafik man är ute efter så är det war thunder man ska spela.

När spelmotor börjar bli något optimerad alltså....Man tycker ju att detta ska vara avklarat vid släppet men de jobbar kanske inte så. :-P.

Men ja, tror helt klart de kommer ge oss mer grafiskt att leka med, fokus ligger väl på att implementera nya skepp som sagt. Visserligen fördröjdes ju de brittiska kryssarna, men inget nytt ska ju modeleras utan bara omdesign av deras spelstil.

Perfekt läge att slänga in lite trevliga effekter eller se till att optimera klart spelmotorn om det nu inte dög med normal utvecklingstid, stängd alfa, stängd beta och en öppen beta plus ett år i skarpt släppt läge också....Kanske läge att fixa det nu då liksom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Precis skaffat mig min North Carolina men behöver förslag på vilka upgrades jag skall kasta på denna "lilla" vackra dam.
Kan även ta emot lite förslag på Captain skills.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Det är låst till 74-75fps för tillfället som WoT va när det kom men sin om tid när de har fått in fler nationer och spelmotorn börjar bli något optimalt kommer de att inplantera mera grafikgodis. Allt har sin tid sen är det wargeming vi pratar om så det kan ta allt från någon månad till år.

Är det grafik man är ute efter så är det war thunder man ska spela.

Man kan editera konfig filen för högre fps, testat upp till 120fps med mitt GTX780 i linux.
Aslains modpack tror jag kan göra det åt en.

Dock kan spelet bugga ur om man ökar fps spärren för mycket, tror främst det gör det om CPU'n inte räcker till att göra annat i spelet än att arbeta med renderingcalls, så en snabb CPU är väl att rekommendera med OC i så fall. Om i5 eller i7 spelar roll vet jag inte då jag inte testat det i windows. I linux trådar det över alla 12 trådarna för mig men jag har patchar för just det ändamålet med så inte säker på att man ser det i windows i samma grad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Man kan editera konfig filen för högre fps, testat upp till 120fps med mitt GTX780 i linux.
Aslains modpack tror jag kan göra det åt en.

Dock kan spelet bugga ur om man ökar fps spärren för mycket, tror främst det gör det om CPU'n inte räcker till att göra annat i spelet än att arbeta med renderingcalls, så en snabb CPU är väl att rekommendera med OC i så fall. Om i5 eller i7 spelar roll vet jag inte då jag inte testat det i windows. I linux trådar det över alla 12 trådarna för mig men jag har patchar för just det ändamålet med så inte säker på att man ser det i windows i samma grad.

stämmer testade att köra 144fps men då slutade ljudet att fungera. så har man viljan så kan man fixa delar själv men finns inga garantier.

Jag själv kör med standard 75fps tills de själva har patchat in högre.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk

@Torach: Gick all out AA med henne. Riktigt kul faktiskt :). Så ta moduler och skills som maxar AA. Ratingen spelar ju ingen roll men den är maxad, 100%, vad nu det betyder

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Medlem

Hur går det för er i rankad?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torach:

Hur går det för er i rankad?

Skickades från m.sweclockers.com

Aldrig ens testat det, och lär inte göra på ett tag heller, verkar inge skoj. Nöjer mig med random för tillfället iaf :-). Men jag har "bara" ca 800 matcher och spelar till och från. Behöver väl inte variationen ranked erbjuder antar jag.

Men hur går det för dig då?

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Aldrig ens testat det, och lär inte göra på ett tag heller, verkar inge skoj. Nöjer mig med random för tillfället iaf :-). Men jag har "bara" ca 800 matcher och spelar till och från. Behöver väl inte variationen ranked erbjuder antar jag.

Men hur går det för dig då?

Som vanligt. Jag suger på rankad. Har iaf tagit mig till 14

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torach:

Hur går det för er i rankad?

Skickades från m.sweclockers.com

Rank 10 här, går så mycket tid till annat på kvällarna 😣

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torach:

Hur går det för er i rankad?

Skickades från m.sweclockers.com

rank 10 tror jag, fick den där andra flaggan i alla fall. Hinner dock inte spela innan tidigast månadskiftet så vet ej hur högtg man kan tänkas nå innan tiden tar slut.

Permalänk
Medlem

Belfast är köpt, kan varmt rekommendera detta OP skepp.
Rank är jag klar med för tillfället och vinsterna rullar in

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

Belfast är köpt, kan varmt rekommendera detta OP skepp.
Rank är jag klar med för tillfället och vinsterna rullar in

Blir en lite senare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk

@Torach:
Knep rank 1 igår. Så nu är man fruktad på de sju haven med min Jolly Roger

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

Belfast är köpt, kan varmt rekommendera detta OP skepp.
Rank är jag klar med för tillfället och vinsterna rullar in

Köpte en jag med men inte blivit kompis med den ännu. Så otroligt klen mot allt utom småttingar som inte kan försvara sig...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Äntligen Royal Navy!

Permalänk
Medlem

Get ready för termen "AP-spammers" ... =D

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

@Aldric T:

Har du demolition expert på kaptenen?
Kan vara bra att använda dig utav skyddsröken när du anfaller ca och bb.

Permalänk
Medlem

@Norrbotten: Grattis!

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

@Aldric T:

Har du demolition expert på kaptenen?
Kan vara bra att använda dig utav skyddsröken när du anfaller ca och bb.

Problemet är att den är byggd av papper. Har fler än en gång blivit "one-salvoed" och detta från praktiskt taget vilken vinkel som helst. Jag har svårt för den här spelstilen, den är så "feg" om jag får använda det uttrycket (talar om skeppet nu, dömer ingen annan spelare eller något sånt). The bastard Child of Flint and Cleveland tycks ha fått fel gener från rätt förälder 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

Belfast är köpt, kan varmt rekommendera detta OP skepp.
Rank är jag klar med för tillfället och vinsterna rullar in

Var inne på att köpa en då Flamu var helt säker på att den inte kommer tillbaka efter denna initiala releasen pga den är så OP enligt honom. Så vill jag ha en måste jag se till att göra det nu under dess release då det kanske blir första och enda gången den finns att köpa.

Inte säkert att den i praktiken blir sedd som OP på riktigt då den är lite klurig verkar det som, så kanske inte behöver stressa, men det är svårt att veta liksom. xD

Har dock inte de pengarna nu, köpte en Scharnhorst nyligen istället då den iaf lockade mer först (älskar henne) så jag avvaktar....den skulle ju finnas att köpa tills nästa stora speluppdatering eller ngt sånt iaf...kanske är länge nog för att hinna köpa en xD

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Belfast:
https://www.youtube.com/watch?v=Q8eO6c5NTNY

Ni behöver verkligen inte köpa skeppet, tror man behöver kunna köra cruisers för att spela den.
Det är samma med Atago, folk klagar på att den får citadel så enkelt, men visar man bredsidan hela tiden så..

Man skall använda sig av det fega spelstilen, använda sin concelment och smoke, stealthfire på BB osv. Sen skall man kunna dodge på BB shells.
Som sagt den är inte till för alla, jag blev förvånad över att dom inte nerfade den men sen kom jag på att dom Belfast jag mött har verkligen gjort dåligt ifrån sig.
Tack alla dåliga Cruiser kaptener för mitt nya OP skepp

*Ursäkta swengelskan

Permalänk
Medlem

@DaydreamerVlad: Haha ok, jag bjuder på lite easy kills när vi ses. Nog lika bra att jag håller mig till mina älskade jap cruisers. Allt från Furry Taco och upp är som designat av mig, för mig. Zao är gudomlig och Atago är utan tvekan mitt favoritverktyg för ranked. Tur det finns lite att välja på i vilket fall :).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.