Kommer ett GTX 1060 fungera i denna dator?

Permalänk
Medlem

Kommer ett GTX 1060 fungera i denna dator?

Hej! Jag har en lite äldre dator som jag skulle vilja sätta in ett bättre grafikkort i, funderar på ett 1060. Då datorn är lite äldre är jag inte säker på om det kommer fungera. Datorns nuvarande delar är:
Radeon HD 6570
i7 2600
4gb ram
Intel H61ma-d2v
460w nätaggregat från Codegen

Tror ni ett 1060 skulle fungera i denna dator?

Permalänk
Medlem

Ja ser ingen orsak till varför den inte skulle det

Permalänk
Medlem

Det tror jag.
Ev bios uppdatering kanske måste göras innan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

@Molotov: Toppen! Och ett 460w nätagg räcker för ett 1060?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurfie:

@Molotov: Toppen! Och ett 460w nätagg räcker för ett 1060?

Absolut, 460W räcker, men frågan är hurpass bra ditt agg är. Codegen är inte kända för någon kvalitet och beroende på åldern på agget kan strömstyrkan på de olika spänningarna vara 'ofördelaktiga' för dagens datorer. Men rent effektmässigt räcker 460W med råge.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Det ska fungera bra.

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurfie:

Hej! Jag har en lite äldre dator som jag skulle vilja sätta in ett bättre grafikkort i, funderar på ett 1060. Då datorn är lite äldre är jag inte säker på om det kommer fungera. Datorns nuvarande delar är:
Radeon HD 6570
i7 2600
4gb ram
Intel H61ma-d2v
460w nätaggregat från Codegen

Tror ni ett 1060 skulle fungera i denna dator?

Uppdatera din bios först! annars kommer tråden mitt nya gfx kort funkar inte i min dator! så kolla gärna upp om ditt moderkort stödjer kortet innan!

Permalänk
Medlem

Inte för det riktigt har med saken att göra om "ett GTX 1060 fungera i denna dator?", men jag hade stoppat i 4GB ram (minst) till så du får 8GB i alla fall (om du uppgraderar till en 1060), 4GB känns lite för lite när du ändå har en helt ok CPU och sen ett nytt snabbt 1060. Har du sen ett 32bits OS så skiter det ju sig ändå tyvärr med mer än 4GB, eftersom OS:t inte kan adressera det, om du inte installerar ett 64bits OS.

Permalänk
Medlem

lite mer ram skulle nog göra stor skillnad, annars så ser det passande ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LukasJVM:

lite mer ram skulle nog göra stor skillnad, annars så ser det passande ut.

Ja, mycket passande!

Permalänk
Avstängd

Det går absolut, men som tidigare postare sagt så bör du även köpa mer ram.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7-6700K 4.0ghz l Kylare: Noctua NH-D15 Grafikkort: EVGA GeForce GTX 1080 8GB SC l Moderkort: ASUS Z170 Pro Gaming
Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB 3000mhz l Lagring: Samsung SSD 750 EVO 500GB, WD Green 3TB l Chassi: Fractal Design R3
Skärm: Acer 27" XB270H 144hz Nätagg: Seasonic s12ii 620w