Sveriges Annonsörer och Rättighetsalliansen svartlistar delningssajter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Okej, säg mig. Vart man man finna dessa filmer helt lagligt:
The Infiltrator
The Secret Life of Pets
Finding Dory

Tre omåttligt populära filmer som ännu inte finns tillgängliga i Sverige, där enda vägen att få tag på dessa är genom den illegala vägen.

Vänta tills dom kommer på BR?

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Okej, säg mig. Vart man man finna dessa filmer helt lagligt:
The Infiltrator
The Secret Life of Pets
Finding Dory

Tre omåttligt populära filmer som ännu inte finns tillgängliga i Sverige, där enda vägen att få tag på dessa är genom den illegala vägen.

+1

Jag betalar faktiskt numera för Netflix, använder det knappt men tjejen tycker om det. Själv blir jag mest frustrerad över att inte få tag på de senaste avsnitten av en serie eller film för att upphovsrättsinnehavaren inte tyckte att de behövde släppa den i Sverige.
När Kim Dotcom ställde upp i valet i NZ var det faktiskt hans enda vettiga förslag, att material som inte släppts i landet inte skulle vara olagligt att ladda ner. Då hade det blivit lite fart hos upphovsrättsinnehavarna att börja släppa material samtidigt i alla länder.

Permalänk

@Cenorida: Det är likväl ingen mänsklig rättighet att kunna se ex. Hitta Doris i Sverige ännu. Samma gäller de andra filmerna. Finns inte filmerna någonstans att hyra eller köpa, ja då är det ju trist... skriv då till filmbolagen och fråga varför de inte finns att hyra legalt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenir:

Vänta tills dom kommer på BR?

Tror knappast att The Infiltrator är något som hör hemma på BR, då minimiåldern för filmen är 16 år. Det som besvärar mig mest är att det ofta tar flera månader extra för filmer att komma till DVD i Sverige jämfört med USA och ännu längre tid innan filmen blir tillgänglig i steamningtjänster så som Viaplay och Netflix. Det hade varit en dröm om dessa filmer bara kunde komma direkt, utan några väntetider och till en fast månadskostnad, utan krångligheter..

Skrivet av Lewenhaupt:

+1

Jag betalar faktiskt numera för Netflix, använder det knappt men tjejen tycker om det. Själv blir jag mest frustrerad över att inte få tag på de senaste avsnitten av en serie eller film för att upphovsrättsinnehavaren inte tyckte att de behövde släppa den i Sverige.
När Kim Dotcom ställde upp i valet i NZ var det faktiskt hans enda vettiga förslag, att material som inte släppts i landet inte skulle vara olagligt att ladda ner. Då hade det blivit lite fart hos upphovsrättsinnehavarna att börja släppa material samtidigt i alla länder.

Har själv både Viaplay och Netflix men tyvärr så är filmutbudet extremt fattigt med undantag för TV-serier.

Skrivet av Sveakungen:

@Cenorida: Det är likväl ingen mänsklig rättighet att kunna se ex. Hitta Doris i Sverige ännu. Samma gäller de andra filmerna. Finns inte filmerna någonstans att hyra eller köpa, ja då är det ju trist... skriv då till filmbolagen och fråga varför de inte finns att hyra legalt!

Kan meddela att filmen inte längre går på BIO och filmen finns redan distribuerad i USA, inte konstigt att piratkopiering är extra vanligt förekommande i Sverige...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Paddanx:

@Klubba

Ahh kanon.

Då ska ja se till att göra en lös text till alla torrenter istället. Så länge det inte är en länk, så måste det då vara lagligt. Att man sen kan kopiera den och klistra in den är bara en slump... och att @rektor kunde använda dessa "text" fält, som länkar är härmed totalt irrelevant.

PS. Märker du sarkasm, eller måste man skriva den? DS.

Min poäng är inte att jag vill Sweclockers ska i finkan, utan att det är en jädrigt fin linje mellan länk (klickbar) eller en text med exakt samma info, som du måste kopiera.

Då får man vara försiktig så att eventuellt CMS, chattklient eller forummjukvara automatiskt konverterar URL till klickbara hyperlänkar.

Permalänk
Medlem

swesub.tv är ju väck sedan 1 vecka minst

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

har dom inget bättre för sig ? jaga pedofiler istället jäkla puckon

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk

@Lewenhaupt: Önskar också att de vore mindre politik och mindre restriktioner när det gäller datum för filmsläpp världen över. Men det är komplicerat med affärer över gränserna och det är många som vill ha en del av kakan. Tro mig jag vet, jobbat många år med filmförsäljning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveakungen:

@Lewenhaupt: Önskar också att de vore mindre politik och mindre restriktioner när det gäller datum för filmsläpp världen över. Men det är komplicerat med affärer över gränserna och det är många som vill ha en del av kakan. Tro mig jag vet, jobbat många år med filmförsäljning.

I takt med digitalisering så borde detta egentligen inte vara något problem idag. Filmindustri bör ta lärdom av musikbranschen..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveakungen:

@Cenorida: Det är likväl ingen mänsklig rättighet att kunna se ex. Hitta Doris i Sverige ännu. Samma gäller de andra filmerna. Finns inte filmerna någonstans att hyra eller köpa, ja då är det ju trist... skriv då till filmbolagen och fråga varför de inte finns att hyra legalt!

Det är ingen mänsklig rättighet av Filmindustrin att kräva oss pengar av filmer som inte är tillgängliga.

Permalänk
Medlem

Schysst lista, det var mycket där jag inte kände till. Och vad snällt av den där organisationen att hjälpa till med delandet/spridningen av den!!

dreamfilmhd.bz
swefilmer.ws
swefilm.tv
svenskafilmer.nu
thepiratebay.org
swesub.tv
swefilmerhd.se
swestream.co
swesub.bz
dreamfilmhd.me
swefilmer.la
hdfilm-svenska.tk
gratis-filmer.tv
swefilmer.online
dreamfilm.ws
filmer4ever.com
sweflix.ws

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Avstängd

Varför lägga tid på en lista som ingen kommer att bryr sig om kanske bättre att lägga pengar på något bättre kanske.

Jag vet när ni ändå håller på skriva listor skriv en önskelista till tomten så blir han säkerhet glad!!

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Kan dom inte ge en lista med alla sina annonsörers länkar så jag kan lägga in dom i min egna svarta lista?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedEys8:

Kan dom inte ge en lista med alla sina annonsörers länkar så jag kan lägga in dom i min egna svarta lista?

572 medlemmar...

http://www.annons.se/medlemmar

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Schysst lista, det var mycket där jag inte kände till. Och vad snällt av den där organisationen att hjälpa till med delandet/spridningen av den!!

dreamfilmhd.bz
swefilmer.ws
swefilm.tv
svenskafilmer.nu
thepiratebay.org
swesub.tv
swefilmerhd.se
swestream.co
swesub.bz
dreamfilmhd.me
swefilmer.la
hdfilm-svenska.tk
gratis-filmer.tv
swefilmer.online
dreamfilm.ws
filmer4ever.com
sweflix.ws

.

Mmm

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk

Ännu en gång skjuter Rättighetsalliansen sig själva i foten.. Ajaj kan inte va mycket kvar av de stackars tossera. Hursom streaming är inget för mig, lagligt eller inte bildkvaliteten är helt enkelt för dålig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

System: 2500K @4.1GHz, GTX 780, 8GB DDR3 @1866MHz

Permalänk
Medlem

Jag vill passa på att tacka rättighetsalliansen som sammanställt denna fina lista åt oss.
Jag har inte tid själv att googla på sådant här. Någon som vet om man kan prenumerera på deras tjänst?

Jag letar även efter 0day warez lista, är det till supportavdelningen man skickar requests eller ska man gå via annonsbolaget?

Nu har jagiallafall något att göra i helgen.

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk
Medlem

En reflektion, hade medlemmarna på sweclockers lagt ut den där listan hade det tagit hus i helvete...

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Jag tycker det känns som att Sweclockers har tagit ställning med tanke på hur artiklar angående spridningskollen, Bahnhof och nu detta varit upplagda.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveakungen:

Blev ju rena dagistråden det här! Sluta försvara er snålhet med att det inte finns några bra alternativ eller att ni tycker att det är för dyrt att hyra film. Det finns massor av billiga och bra tjänster som erbjuder mängder av bra film till ett fast pris per månad. Och att hyra de senaste filmerna kostar inte mer än 39-49:- i bra kvalitet och erbjuds av massor av väl fungerande sidor. Då bidrar du dessutom till att det produceras mer bra film och håller dig garanterat på rätt sida om lagen.

Tråkigt att se hur folk streamar olagligt material från olika småskumma sajter. Ja, du kanske inte är olaglig, men någonstans i kedjan är det inte legalt. Så hur du än försöker att slingra dig, så medverkar du till brott när du streamar från dreamfilm och andra "länksajter". Blir extra kul när någon vräker ur sig "Va skönt om de inte vill annonsera på dessa sidor mer, för då slipper vi ads." Synd bara att du glömde att de här sajterna tjänar stora pengar på... luft?, vatten?, avgifter för filmtittande?, fel svar! De tjänar pengarna på just ads! Inga ads, inga filmer.

Det är ingen mänsklig rättighet att ha råd att hyra massor av nya filmer varje månad. Lika lite som det är det att kunna äta oxfile varje månad. Men inte fan tjuvar du oxfilen på ICA ett par gånger i veckan...

Inte samma sak säger du, jo nästan. För snart är all film för hemmabruk digitalt distribuerad. Och var ska då filmbolagen tjäna sin pengar om det är ok att kopiera deras investeringar på 400 miljoner eller så. Bio kan knappast stå för hela kakan. Men det har du som aldrig betalar för film inte råd med ändå, eller hur ;).

Förklara för mig vad Ica förlorar om jag går in och tittar på oxfilén extra hårt och då plötsligt hamnar en i fickan utan att ens rört. Utan den magiska kunskap skulle jag aldrig förtärt en oxfilé men på grund av detta köper jag även något smått och gott även kanske vin för att ta till denna magiska oxfilé.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Förklara för mig vad Ica förlorar om jag går in och tittar på oxfilén extra hårt och då plötsligt hamnar en i fickan utan att ens rört. Utan den magiska kunskap skulle jag aldrig förtärt en oxfilé men på grund av detta köper jag även något smått och gott även kanske vin för att ta till denna magiska oxfilé.

Skickades från m.sweclockers.com

Tja, om du istället för att köpa smått och gott + vin lägger pengarna på oxfilén, får producenterna ytterligare några miljarder i fickan.
Detta gör att de kan producera fler oxfiléer... och köpa ännu större kåkar på fina adresser.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Det är ingen mänsklig rättighet av Filmindustrin att kräva oss pengar av filmer som inte är tillgängliga.

Hur menar du nu?
Brukar du få hem fakturor från rättighetsinnehavare för filmer/serier som du inte köpt (eller, som du själv hävdar, inte ens finns tillgängliga)?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Paddanx:

Det är en enorm gråzon, och google plockar bort 1000-tals av dem varje dag, pga DMCA. Google gör ju exakt detta... den tillhandahåller en funktion att hitta exakt rätt site för att hitta det du vill ha, lagligt eller inte (alla sökmotorer gör det).

Och för inte länge sedan så postades detta:
http://www.sweclockers.com/nyhet/22651-eu-domstolen-hyperlank...

Så var exakt man drar lagligheten, är frågan... Är det lagligt att göra en lista eller sökmotor som söker igenom torrentsiter, som i sig innehåller "olaglig data"?
Frågan är hur du tolkar just denna domen, för de har gett oss alla en lista på torrentsiter, många siter som vi inte ens kan hitta eller ska kunna hitta på tex google, då de har tagits bort.

Som sagt.
Förstå mig rätt här... jag är lite rädd för att denna listan kan vara olaglig, då just listan pekar på torrentsiter som just sätts på denna lista, för att de illegalt delar filer. Det är som att göra reklam för dem...

Jag diskuterar inte åsikten om det ska vara lagligt eller inte, utan mer frågan, var är denna gräns. För den är absolut inte så självklar som folk verkar tro.

Lite mycket text här, men..

Som jag ser det så sitter det i hur direkt länkningen är och dess syfte. Jag ser inget problem i att länka eller som i Sweclockers fall, skriva domännamnet, till en sida som på ett eller annat sätt tillhandahåller upphovsrättsskyddat material så länge det är huvudsidan man länkar till och inte specifikt material, samt att länkningen fyller ett givet syfte. Sedan kan man förstås anse att det är moraliskt fel att överhuvudtaget länka till en "piratsida" oavsett hur man gör det, men det är något annat än en lagfråga.

För Googles del är det en variant av direktlänkning som spökar i och med att man kan söka fram resultat som är specifika. Till exempel söka på en speciell release av en film och få en massa länkar direkt till nedladdningssidan. Det är inte på långa vägar lika effektivt som att söka direkt på en torrentsida, men istället kommer förslag på sidor från flera olika siter som tillhandahåller materialet. Inte helt osannolikt att sökmotorer kommer att få hårdare krav på sig framöver.

Sedan tillkommer det som avhandlas i domen du länkade till. Om den som lägger upp länken tjänar pengar på att den tillhandahålls, exempelvis genom att det genererar extra klick på sidan, så lägger det till ännu ett lager. Om de nu visste att materialet var skyddat och ändå valde att länka direkt till bilderna i syfte att få mer läsare/kunder så är det fel. En mer seriös nyhetssida hade nog skrivit något i stil med "bilderna finns spridda på diverse torrentsidor" eller liknande.

I korthet så tycker jag domänhänvisningar till piratsidor är ok om det är i ett generellt syfte och inte för att tjäna pengar på det. Direktlänkar har däremot inget syfte utöver att sprida materialet. I Sweclockers fall är det en återpublicering av en publik lista med domännamn i nyhetssyfte, det anser jag ska vara ok. Hade de haft en permanent länklista i menyn till dessa sidor hade det varit i alla fall kraftigt moraliskt fel även om inte direkt olagligt.

Men jag välkomnar lite mer tydlighet i det hela. Som de säger om domen ovan så kan det vara svårt att veta om materialet man länkar till är skyddat eller inte. Och risken är ju att man länkar till något man tror är ok fast det inte är det. Problemet blir väl att sätta gränsen rätt så inte oskyldiga blir dömda och samtidigt att inte skyldiga kan klara sig på "trodde det var ok"-försvaret.

Som relaterad info så känner jag faktiskt en person här i Sverige som blivit dömd för att ha tillhandahållit länkar till en upphovsrättsskyddat material. Utöver länkarna ingick det dock en instruktion på hur man använde dem samt att det var klart att materialet egentligen hade betalkrav, så kanske lite svårt att använda "trodde det var ok" där.

http://www.journalisten.se/nyheter/eu-dom-kan-leda-till-boter...
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3938&arti...

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Använde bara Piratebay o hade hört talas om Swefilm men att det finns SÅ många sajter(!)

Måste spara listan nånstans!

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shelter:

En reflektion, hade medlemmarna på sweclockers lagt ut den där listan hade det tagit hus i helvete...

Jo men det beror på att det hamnar under § 7 Piratkopiering i forumreglerna.

FAQ § 7
Q: Är det tillåtet att länka till fildelningssajter eller att hjälpa någon att kringgå kopieringsskydd?
A: Nej. Att länka och hjälpa till kan mycket väl klassas som ”medhjälp till brott mot upphovsrättslagen”, hur oskyldigt syftet än må vara.

Q: Varför är det förbjudet att diskutera piratkopior, när ni skriver nyheter om exempelvis The Pirate Bay?
A: Redaktionen är ansvarig för sina egna handlingar, men kan även ställas till svars för allt som sker på webbplatsen i övrigt. Därför har vi särskilda forumregler som inte nödvändigtvis är applicerbara på det redaktionella innehållet.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Permalänk
Medlem

Skall man tacka för tipsen om vart man kan fildela 😉

Permalänk
Medlem

Blir nästan chockad över hur många som verkar använda streamingsajter/fildelning här på forumet och är öppna med det så kan ju passa på att fråga: Laddar ni ner spel istället för att köpa dom också?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

@DaBone: Va skönt att du ser det så svart och vitt. Så att de rika producenterna får mer pengar... för det är ju bara deras lön som ska betalas eller hur. För de 100.000-tals människor som ska tjäna sitt levebröd på film jobbar ju gratis eller hur? Eller gör producenten allt jobb själv?

Nej, faktum är att varje gång du väljer att se en film som visas olagligt eller är piratkopierad, så drabbar det mängder av människor som inte tjänar mer än du själv. Och detta gäller nästan allt. Microsoft är sååå rika, klart jag piratkopierar Office! Men det drabbar inte de rikaste i kedjan speciellt mycket utan folk som du själv.

En liten tankeställare: På många sätt gör du mer skada när du kopierar och seedar en film, än om du bara stulit ett fysiskt exemplar. För när du seedar så hjälper du till att skapa mängder av kopior, som i sin tur oftast leder till att de som tankar hem inte köper och betalat för att se den. Mer skada genom hela ledet av människor som jobbar med film.

Digital stöld är likväl stöld och många gånger värre.

Permalänk

Så tråkigt att se att så många gärna tjuvar och roffar åt sig på andras bekostnad. Trodde lite mer om Sweclockers-folket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Blir nästan chockad över hur många som verkar använda streamingsajter/fildelning här på forumet och är öppna med det så kan ju passa på att fråga: Laddar ni ner spel istället för att köpa dom också?

Jag vet inte... har du en lista var man kan ladda ner spel? Jag har inte börjat prenumerera på rättighetalliansen ännu...

Jag kan inte prata för andra men jag tror en del reaktioner här är för att många känner att det är lite fel fokus i samhället när polisen skiter i våldtäkter men jagar 14 åriga fildelare... Det börjar gå lite till överdrift så därför blir det ju lite extra kul när rättighetsalliansen sammanställer en kanonlista över gratis streaming siter...

Det är ju oftast inte företag som Volvo eller Ericson som annonserar på dessa "pirat sajter" ändå så resultatet av deras kampanj blir sannolikt att de företag som annonserar skiter fullständigt i vad rättighetsalliansen tycker och nu får de ännu mer besökare som exponeras för deras reklam eftersom vi fått en så fin lista... Kan väl säga att deras agerande ser ut att få direkt motsatt effekt. Nu hoppas jag bara att rättighetsinnehavarna till alla dessa filmer stämmer skiten ur rättighetsalliansen eftersom de går ut och offentliggör var man kan hitta deras alster som streams...

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.