Kan någon förklara vad som händer här?

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara vad som händer här?

Jag brukar kolla på en streamare vid namn brekk1e, igår i hans stream såg jag en lite märklig sak:
https://www.twitch.tv/brekk1e/v/101103485

Gå till 20:50 och vid 20:54 händer det jag reagerat på. Vad är det med väggen, ser man spawns om dom spawnar nära en vägg?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood: Trolig grafikbugg, förmodligen ser man "ljuset" när någon spawnar, dock skall den inte synas genom muren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

@ClintBeastwood: Trolig grafikbugg, förmodligen ser man "ljuset" när någon spawnar, dock skall den inte synas genom muren.

Har aldrig reagerat på att det blir ett ljus när någon spawnar faktiskt. Men det förklarar det i så fall.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

@ClintBeastwood
Lustigt, såg detta igår själv när jag lirade. Då var det en sniper jag hade blicken på, la mig ner bakom en kulle och såg ändå hans optiska reflektion. I min åsikt är det alltså reflektionen av ett snipervapen som siktar på dig, och som självfallet inte ska synas genom solida objekt men som verkar göra det.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Har också märkt att "scope glint" syns genom solida objekt till och från.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Kan ju vara det också, ja. I Battlefield 3 och 4 så glitchar ju vissa spelare igenom väggen så man kan döda dom, Frostbite kanske har problem med solida väggar.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Som sagt - det är sniper glint som ibland går genom väggar/berg/objekt.

Vad tråkig han var förresten (everything need a nerrrfff). Han tyckte plan behövde nerf!? Varför!?
(Well ändå bättre än alla som bara sitter och skriker och skrattar åt ingenting.)