Jag köpte "Deluxe Edition" för kanske 800 spänn? Det ända jag inte fick var följande.
---
"Battlefield™ 1 Premium Pass
Led anfallet mot otroliga nya frontlinjer, och få Battlepacks och mer Battlefield 1™ Premium Pass.
4 expansionspaket med teman: Få två veckors försprång med varje kommande expansionspaket. Innehåller 16 nya banor, nya spellägen, elitklasser, 20 nya vapen och mer. Gå med i striden med den franska armén i den första expansionen Battlefield™ 1 They Shall Not Pass som kommer i mars 2017.
14 Battlepacks till Battlefield 1 och ID-brickor: Dessa Battlepacks levereras varje månad och innehåller vapenskal som ser till att dina fiender vet vem som är ute efter dem på slagfältet. Dessutom får du 14 unika ID-brickor som är exklusiva för Premium."
---
Ni får rätta mig om jag har fel men är det såhär...
Jag kommer att få köpa varje expansion som kommer separat och de som har Deluxe Edition kommer att kunna spela det 14 dagar innan vi andra kan köpa DLC? Jag kommer INTE att behöva köpa Ultimate Edition för ytterliggare 1300 spänn? Det finns inget sätt att uppgradera till ultimate utan då måste man köpa spelet på nytt (1300 spänn)?
Hur kommer det att bli för alla som valt att inte köpa ultimate eller väljer att avstå från DLC (nya banor, elitklasser, vapen och mer). Man kommer uppenbarligen inte kunna spela på de nya kartorna tillsammans men kommer de personerna ha tillgång till vapen, elitklasser och mer när dem möter de andra på gamla banor?
Jag har googlat och kollat videos.
Battlepacks: får man när man lirar och det är inte ens någon bättre låda utan man kan få vitt skit i dem så nej tack för att betala extra där.
ID-brickorna: tråkigt men överlever faktiskt utan dem om de inte skulle vara regnbågens alla färger såklart...
Resterande: när jag köpte spelet så trodde jag faktiskt att man bara fick två veckors försprång på DLC men självklart ska de ha sina pengar och man kommer såklart behöva betala för DLC? Har inte spelat så mycket BF tidigare, vad kan varje expansion tänkas kosta (det ingår 4st i deluxe edition som är 500 spänn dyrare)?
Tack på förhand.