Permalänk
Medlem

Rasperry Pi/skärm - i ett G5-chassi

Tanken väcktes när jag blev väldigt inspirerad av ett annat galleri här på SC. Jag hade nyligen insett att jag inte skulle prioritera att modda om mitt (inköpta på sc-marknaden) powermac-g5 chassi till att bli min vanliga dator.

Då slog jag ihop dessa två spår kom jag på idén att sätta in min gamla skärm i chassit och göra en slags emulator/bartop arcade med en rasperry pi 3.

Innehåll:
Raspberry pi 3 (x)
sd
usbhubb
reciever
kontroller (x)
samsungskärm 19" 940b (x)
chassi (x)
kablar (x)
mac tangentbord från imac g3 (x)
högtalare (2.1) audiopolk (x)
automatsäkring
din-skena
fläktar från orginal-psu:n (x)

(x) = saker som inte behövde köpas, jag inventerade mina gömmor på gamla datorprylar/kablar som jag kunde ha användning för.

Funderar på hur jag ska få usbkontakter "native" - känns som det krångligaste efter utsågningen av chassit. Finns bra resurser på Tonymacx86 och Insanelymac som jag använde. Sökte också på hur andra har löst sina moddningar för att få inspiration och tekniska lösningar.

Effektförbrukning: Ligger stabilt på 40w.

Tack till Karin, Håkan och Benjamin för all hjälp.

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Det här var fett coolt, om än lite stökigt på vissa ställen under bygget. Slutresultatet vart cleant och fint att titta på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undain:

Det här var fett coolt, om än lite stökigt på vissa ställen under bygget. Slutresultatet vart cleant och fint att titta på.

Tack för uppmuntran.

Ja, första gången jag gör något liknande, så nog var det rörigt

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anemic:

Riktigt snyggt!

Tack!

Permalänk
Medlem

Väldigt coolt, gillas starkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahis:

Väldigt coolt, gillas starkt!