Electronic Arts: "Vi utvecklar spel för PC för i första hand"

Permalänk
Medlem

Yeah sure, and what about NHL that only exists for consoles.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Skrivet av Deems:

Nämen va kul ser med stor förväntan fram på PC släppet av NHL 2018, vi har väntat sedan 2009 eller nåt.

Exakt! Upp till bevis, EA...

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 5820K MB: Asus X99-Pro RAM: Crucial DDR4 2133MHz 16GB SSD: Crucial MX100 256GB SSD: Crucial MX200 500GB GPU: GeForce GTX 960 Chassi: Fractal Define R5 Nätagg: EVGA SuperNova 850 G2 Kylare: Noctua NH-U14S OS:Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Jag har kommit med fakta men du har helt totalt ignorerat den, så vad är poängen egentligen?

Herregud detta är helt otroligt, jag sa att det måste vara en bugg, titta bara på hur betydligt högre prestanda 660 fick i Betan vilket är riktigt sjukt: https://www.youtube.com/watch?v=piMuctd-em0

Hur går man från att ha bättre prestanda i en Beta till ett officiellt släpp? Svaret är som redan sagt, enkelt, det måste vara en bugg. Kanske drivrutin om det nu inte är spelet.

Och angående RAM igen så kan du även se i videon som du själv länkar att det ligger mellan 5.5GB-6.5GB i användning. Alltså skulle ökad mängd minne inte betyda ett piss.

En del nyare spel, t.ex. Battlefield 1 kräver 16GB RAM när man kör med riktigt hög detaljnivå. Ju högre desto mer RAM krävs. Kör man med enklare grafikkort, som t.ex. GTX 660 behöver man dock inte oroa sig för det.

Jag är med i en svensk BF-klan (Dad's Army) och vi pratade om det nu på LAN:et vi hade i helgen. Många av medlemmarna kör 144Hz med 1440p och det är 1070, 1080 och Titan X som används. En hade till och med en 4K-skärm med sig - helt fantastisk måste jag säga. Ingen kör med 8GB RAM med sådana system. Själv har jag ett GTX 970 och minnesanvändningen ligger på 9-10 GB vid BF1-spelande. Kan säga att det gick rätt bra med 8GB också, men 16 GB var verkligen pricken på i:et.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

då undrar jag varför dom inte släppt nhl till pc sen 2009 .

edit tweetade lite fult åt dom gör samma sak om ni vägrar köpa konsol för nhl. eller helt enkelt bara vill ha nhl till pc igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Vi? Från att ha förbokat minst 1 spel per månad har jag gått till att inte förboka ett enda spel på 8 år. Klart man kan lära sig om man vill. Är man dum dock så lär man sig inget och då får plånboken svida

Du låter som en typisk PC-spelare från 80-talet.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej... du har lärt dig

Men det finns för många som inte har, än. Det svider inte bara i plånboken, utan även i utvecklingen för många av oss andra.

Samma är det med F2P och micro-transaktioner. Gratis... Wiii.. så alla spelar, och man inser snabbt att (2kr + 10kr +5kr)*100... plötsligt gjorde detta spelet satans dyrt. Den fällan är väl den vanliga för idag, och den har jag själv fallit i en gång, innan jag insåg det. Därför är jag extremt kritiskt till alla F2P idag, om jag inte vet vad spelet är först.

Men du har rätt... jag satt som ung spelare redan på 80-talet

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Jag förbokar aldrig spel och köper dom endast efter man sett några reviews och dom fått ett par patchar så man inte får något trasigt skit som förstör hela upplevelsen och har jag bara 45fps+ bryr jag mig inte om prestandan för då är det mesta rätt ok och bryr mig mer om innehåll än grafiska saker

Med det sagt så det som gör mig mer förbannad är alla dess skit dlc´s och extras med innehåll som skulle tagits med i spelet för med många spel köper man bara halva spelet och man mjölkar på "extra saker" så jag köper inte halva spel nå mer och är en sak om det är en riktigt dlc med stort innehåll men ofta är inte det fallet eller scenariot är online shooter skit dlc med extra bra vapen och för att matcha andra spelare på samma nivå måste man ha dlc´n för vapnet i fråga

Sen alla dessa jävla program från alla bolag och tillverkare är en jävla skabb då man för att spela måste ha en hel bunt med skit program liggande som inte används och ofta krånglar och är irriterande och är saker jag irriterar mig på lika mycket som dåligt portade spel

Poängen är att även om EA siktar på pc kommer produkter stressas fram vara buggiga och p.g.a girighet styckas upp och försöka sälja så mycket det går igenom dlc och samtidigt för att hålla spelmarknaden glad på tv spel sidan ändå få lov att kompromissa en del för pc marknaden och kommer fortsätta pissa på konsumenterna med fördummade spel där man siktar på kvantitet i stället för kvalitet på samma sätt dom arbetat under alla dessa år

Dlc har vi Microsoft och Sony att tacka för då det var ett sätt att få xbox 360 och PS3 att gå med vinst, man var tvungen att suga ur mer kronor från varje enskild konsument.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mirialia:

Dlc har vi Microsoft och Sony att tacka för då det var ett sätt att få xbox 360 och PS3 att gå med vinst, man var tvungen att suga ur mer kronor från varje enskild konsument.

Skickades från m.sweclockers.com

Så är det säkert men är standard hos EA, Uplay o.s.v helst på tripple A spel där man får halva spelet sen måste ha deras bloat och registrera skiten köpa yttligare dlc för att spela hela spelet och koppla upp det mot en mobilapp där man kan levla upp saker i vanliga spelet och måste köpa ett vapen pack för att få ett par skins och ett vapen som är lite bättre än alla andra och helst baka in en liten månadskostnad så man får 10% extra försvar och en rolig hatt mentalitet jag lessnat svårt på

betalar man 500-600kr ska man ha ett helt spel utan bloat eller tvångs köp man ska inte kunna köpa sig bra för vad är poängen med det och är ungefär lika stimulerande som spela schack med en efterbliven och jag är inte helt emot dlc´s utan det kan vara en bra sak att bygga på spelen och förlänga dom så länge det inte är köp dlc´n eller förlora spel upplevelsen för ett spel man köpt

Men dåliga portningar i.a.f är något dom borde fått bukt med helst med senaste gen tv spel som är nära identisk med dator både cpu / gpu är sameshit så handlar bara om att mjölka allt det går även om det går ut över kvaliteten på produkten och problemet har hängt med länge och kommer ihåg första halo på pc var hemskt när det kom gta serien har med lidit av problemen och finns massor senaste 10 åren som haft dom problemen och är inte heller ok att få ett halv segt spel för pengarna p.g.a kass portning men jag tycker alla problemen ihop förstör hela spelmarknaden och EA är en stor del av problemet när spel ska stressas ut med så lite innehåll och skarpa versionen är gårdagens beta

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Ska man försöka begära tillbaka pengar från Origin för att EA/Dice misslyckades katastrofalt med PC-versionen av Battlefield 1?

Jag köpte Ultimate paketet utan att veta om att spelet inte stödde SLI på moderna Pascal kort som t ex 1080

Grymt besviken i alla fall...

Permalänk
Medlem

Testade att byta till DX12 och fick bort flimmret i BF1 med SLI 1080, det såg ut att fungera, tills den fick en DX12 krash i slutet av gamet...

Nä pengarna tillbaka Origin...