Att olika nyhetssajter lånar friskt av varandra är knappast en nyhet, Dock så stämmer vanligen nyheterna mycket bättre överens på
tex nyheter idag när väl slutresultatet bli känt.
Som exempel: svt rapporterar att 5 (eller var det 8) svenska män gruppvåldtagit en tjej på en färja.
när nya tider rapporterar om samma händelse säger dom att det är invandrare som gjort det,
och mycket riktigt så hade dom inte ens svenskt medborgarskap.
Detta går som en röd tråd i vanlig media, Det jag vill se som konsument, är ren fakta. klarar man inte det så får som väl börja rapportera alla händelser är utförda av hen som många gillar att säga. (Vilket blir lite absurt om man ska beskriva gärningsmän)
på din fråga om jag sett postpositiva saker om Islam,, invandring eller feminism får jag nog svara såhär
Sedan när är det en reporters uppgift att göra nyheter positiva? är inte arbetsbeskrivningen att man ska rapportera nyheterna utan någon egen tolkning eller omskrivning?
Vad har varit positivt med Islam/invandringen motväger alla negativa saker som händer?
När det gäller Feminismen, Jag förmodar att du talar om riktig feminism och inte det vi i sverige kalla feminism.
i så fall så ploppar det upp nyheter lite då och då om hur kvinnor kämpar för sin frihet och rättigheter i tex Irak.
Den så kallade Svenska feminismen ser jag dock inga som helt fördelar med och det ända i nyhetsväg har
är mer underhållande. (underhållande är ju positivt
Anledningen till att jag skriver "riktiga islam" är för dom flesta jämför islam med tex kristendomen.
Inom kristen domen är det tillåtet att tolka bibeln lite som man vill, det vill säga, Man kan välja att bara följa vissa delar av den.
Det står ingen stans i Bibeln att detta inte skulle vara tillåtet.
I Kristendomen är läran, kärlek och valfrihet, (räknar inte med gamla testamentet då nya testamentet slår ut det gamla testamentet. i det gamla testamentet fanns det dock negativa saker)
Islam finns i en version, (då den är förbjuden att tolka, Sedan läser man den så att det är det senaste som gäller, Det vill säga står det älska alla i början och så kommer nästa stycke där det står döda alla otrogna , då är det det sista som gäller, men nu förenklade jag det lite mycket, Då man måste läsa koranen ihop med texterna om Mohameds liv för att förstå vad som menas med orden. exempel: Du ska älska alla står i koranen, Men så läser du vad texten kommer ifrån och vad som menas, Då står det du ska älska alla rättroende muslimer dom andra ska du ta svärdet mot)
Sedan handlar koranen om underkastelse och att följa regler, och att till varje pris skydda Islam.
(så ja islam går ut på att du blir tvingad att göra saker)
anledningen till att islam förekommer i så många konflikter är för någon "tolkat" koranen, Som är förbjudet att göra.
(står som sagt på flera ställen i den) Med andra ord, Det vi kallar extremister är egentligen troende muslimer enligt islam.
Ja det finns människor som kallar sig muslimer men inte följer koranen, Dock är dom inte muslimer sett från läran om islam.
På samma sätt som jag kan kalla mig gud, har alla rätt att kalla sig vad dom vill, Det betyder dock inte att dom är det.
Det finns väldigt mycket intressant att ta upp när det gäller islam och hur troende och "icke" troende muslimer ser på det,
Dock orkar jag inte sitta och skriva ner allt.
Jag rekommenderar dig dock att läsa eller lyssna på material från konvertiter (tex imamer som gått från islam till kristendom)
Dom förklara mycket bättre en vad jag kan göra i en kort text här.
Jag håller dock med dig, Man ska få tror vad man vill,
Tvinga dock inte på det på samhället eller någon annan utan håll det i ditt egna hem.
Kan blivit lite rörigt men jag hoppas du får ihop det
/Mvh