Permalänk

moddningslogg - Futurum

Tjena Formuet!
Efter att ha suttit i avund och scrollat bland poängdragarna i galleriet, och aldrig riktigt vågat försöka mig på nån sorts större moddning förr bestämde jag mig äntligen för att börja planera en större modd, det är fortfarande i planeringsfas, kommer försöka posta updates varje dag, oftast kommer updates ut på min Instagram(madmodmax för er som hellre följer loggen enbart i bilder) men tänker att jag lägger mer utförliga updates här på sweclockers, där jag även kan få feedback och liknande.

Jag har dessutom övervägt att bygga vidare på denna modden längre fram med custom vattenkylningsloop, om plånboken tillåter det.

Övrigt om själva projektet:
Tanken är att slutresultatet skall vara framtidsinspirerat, och jag hoppas att det framgår i bilderna som kommer att postas!

Bakom projektets design har jag kollat väldigt mycket på nyare bilar, så som BMW i8, där färgschemat i princip matchar min nuvarande setup, bortsett från det blåa som min dator saknar. Jag kommer även att lägga upp en bild på min dator i dagsläget så fort jag får tummen ur...

Setup:
Msi Krait Gaming 3x
Corsair Vengeance LED White
Corsair h100i
Asus Strix Gtx 1080
Nzxt Hue
Nzxt H440
Samsung SSD 250gb
1tb HDD
Corsair 750W nätagg

Planeringen görs helt i papper, tejpas på mitt chassi, värderas och om jag tycker att det ser lovande ut gör jag en 3D modell av det.(jag har bara inte fått tummen ur för att göra 3D model till sidpanelen)

shroud

Front

3D modell till fronten, det är första gången jag använder sketchup och där blev lite fel med den högra panelen, antar att det var linjerna som inte vart raka och jag var därför tvungen att triangulera panelen så att det blev faces där!

Fixade så att bilderna fungerade som de ska
Permalänk

Update 1

Tjena forumet!
Efter att ha spenderat dagen med sketchup gjorde jag en mer detaljerad och finare modell av chassit samt hur moddningen skall se ut. Här kommer lite bilder från dagens arbete:

Jag har bestämt mig för att göra en custom loop i datorn, dvs att jag måste planera hur den skall se ut, men tänkte att jag kan fokusera mer på det när jag fått utsidan klar. Det som skall göras är

  • Fixa plexiglas och sprayfärg till utsidan, sedan fixa utsidan

  • beställa sleeving och sleeva kablar

  • planera, beställa och genomföra custom vattenkylning!