Permalänk

1070 problem

Tjena Sweclockers!

Jag byggde nyligen ny dator och är sjukt nöjd med den.
Hade/har ett Asus 1070 Dual i den som fungerat sjukt bra men så på black friday va det 800 spänn rea på kortet och hade fortfarande öppetköp kvar på kortet. Så jag åkte och lämna tillbaka det och valde ett precis likadant kort och fick 800kr tillbaka vilket jag trodde skulle gynna mig, men nej. Efter jag bytt kort så har jag fått enorma FPS drops i bf1, förmodligen i andra spel också men bara provat bf1.

Direkt efter jag bytte kortet så satt jag i det nya och ominstallerade drivers bara för attt vara på säkra sidan. Då börja dessa fps drops.. testade kolla en 4k video på youtube, gick inte så bra.. Ringde då min polare som kom över och tyckte att vi skulle prova köra om hela datorn, så det gjorde vi. allt fungerade relativt bra då, något sämre än innan men bättre än vad den gjorde precis efter jag bytte kort iallafall.
Nu idag så bytte jag mitt nätagg för det va mkt choilwhine, så valde ett evga 750w modulärt gold. Då kom vi till samma problem igen efter att vi har kopplat in allt igen. Sjukt seg, går inte o kolla en 4k video utan lagg.. SÅ vi bestämde oss efter många försök på att ominstallera drivers osv att bara köra om den igen då jag inte har hunnit lägga över ngt viktigt på den sedan vi körde om den sist. Denna gången så hjälpte det inte att köra om den.
Vi körde ett benchmark test och där fick jag 3.5k i score. Med mitt första 1070kort jag hade så fick jag 4k+ (notera att det är EXAKT likadant kort).

Så nu undrar jag om det är kortet som jag bytt ut som det kan vara fel på eller beror det på något annat?

Börjar bli riktigt less på allt detta nu.. Har snart bytt ut varenda del i datorn som jag byggde för 1 månad sedan.

Så har ni något förslag på vad det kan bero på så snälla hjälp mig.

Ska jag prova att ta ut och sätta i kortet igen? något annat jag ska prova? Jag är villig att prova det mesta för att få det att flyta på som det gjorde innan.

Tack på förhand

Howard.

Visa signatur

i7-13700k | ASUS GeForce ROG STRIX RTX 3090 OC | Corsair RM850X V2 | ASUS ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI| Corsair Vengeance RGB DDR5 2x16GB 5200MHz | Corsair H150i Elite LCD | Kingston KC3000 2TB | Samsung 970 Evo 500gb | Samsung 850 EVO 500gb | Mission SG GGX 3.5 Tempered glass |
Och en jävla massa rgb bara för att.

Permalänk
Medlem

Om vi förutsätter att allt annat fungerar så bör det vara att antingen så throttlar grafikkortet dvs det blir varmt av någon anledning så det klockar ner sig. Eller så är någon setting förändrad sen ni installerade om.
Jag antar att ni kopplade skärmen till grafikkortet och inte moderkortet när ni mekkade?

Visa signatur

CM NR200P MAX • CM 280 AIO • Corsair SF750 • Asus B550-I Strix • Samsung 980 Pro • Crucial Ballistix MAX 4000 • LG OLED48CX • Ryzen 5950X • Radeon RX 6950 XT

Permalänk

@X078: Ja vi kopplade störmen till grafikkortet direkt från nätagget. Och jag har gputweak nerladdat och den ligger på rätt mhz och den går i rätt temperaturer. vid load heavy load runt 65-70 grader, precis som mitt andra kort.

Visa signatur

i7-13700k | ASUS GeForce ROG STRIX RTX 3090 OC | Corsair RM850X V2 | ASUS ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI| Corsair Vengeance RGB DDR5 2x16GB 5200MHz | Corsair H150i Elite LCD | Kingston KC3000 2TB | Samsung 970 Evo 500gb | Samsung 850 EVO 500gb | Mission SG GGX 3.5 Tempered glass |
Och en jävla massa rgb bara för att.

Permalänk
Digital fyndjägare

Testa köra DDU (i felsäkert läge) som avinstallerar alla spår av eventuella grafik drivrutiner.
Sedan drar du hem det senaste (376.09) och installerar in det.

Har du uppdaterat VBIOS?

Edit:
@Howardflynn:

VBIOS för ditt kort:
https://www.asus.com/se/Graphics-Cards/DUAL-GTX1070-8G/HelpDe...

DDU:
http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstalle...

Nvidia Drivrutiner:
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk

@Bl4ckIce: Bios är uppdaterat, både moderkort och grafik.

Vi körde ju om datorn från grund så allt borde ju vara borta, ladda ner geforce experiance innan och installerade den senaste drivrutinen där igenom (376.09).

Ska prova DDU och installera om drivrutinerna för säkerhetsskull

Visa signatur

i7-13700k | ASUS GeForce ROG STRIX RTX 3090 OC | Corsair RM850X V2 | ASUS ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI| Corsair Vengeance RGB DDR5 2x16GB 5200MHz | Corsair H150i Elite LCD | Kingston KC3000 2TB | Samsung 970 Evo 500gb | Samsung 850 EVO 500gb | Mission SG GGX 3.5 Tempered glass |
Och en jävla massa rgb bara för att.

Permalänk
Medlem

"Så jag åkte och lämna tillbaka det och valde ett precis likadant kort och fick 800kr tillbaka vilket jag trodde skulle gynna mig"

Sååå låt mig räkna här. Du köper ett kort, lämnar tillbaka det. Butiken måste sälja det som beggat och gör sedan en skit-affär på sitt nedsatta kort (800kr). Ett kort dom sätter ner för att få behålla sina kunder och inte vara snälla som folk verkar tro.
Snart kommer folk åma sig och ojja för att just denna butik fick stänga och enbart "dom stora butikerna" är kvar. Kanske är det just en av dessa i just detta fall men ni förstår nog poängen.

Tyvärr svårt att känna medlidande i detta case...

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk

@P-son78: Att jag lämna tillbaka kortet berodde inte endast på att kortet va billigare utan även för att det va en hel del coilwhine ifrån det, vilket det inte är på det jag har nu. Dessutom så såg jag att kortet låg på fyndhörnan för 100spänn billigare än vad jag köpte det för (orginal pris då, inte black friday priset). Och det är inte det som spelar någon roll här. Förstod din poäng dock, men eftersom kortet hade en del coilwhine och jag såg att det va prissänkt så kände jag att det va lika bra att göra något åt det nu istället för att vänta med det vilket jag hade gjort annars.

Visa signatur

i7-13700k | ASUS GeForce ROG STRIX RTX 3090 OC | Corsair RM850X V2 | ASUS ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI| Corsair Vengeance RGB DDR5 2x16GB 5200MHz | Corsair H150i Elite LCD | Kingston KC3000 2TB | Samsung 970 Evo 500gb | Samsung 850 EVO 500gb | Mission SG GGX 3.5 Tempered glass |
Och en jävla massa rgb bara för att.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-son78:

"Så jag åkte och lämna tillbaka det och valde ett precis likadant kort och fick 800kr tillbaka vilket jag trodde skulle gynna mig"

Sååå låt mig räkna här. Du köper ett kort, lämnar tillbaka det. Butiken måste sälja det som beggat och gör sedan en skit-affär på sitt nedsatta kort (800kr). Ett kort dom sätter ner för att få behålla sina kunder och inte vara snälla som folk verkar tro.
Snart kommer folk åma sig och ojja för att just denna butik fick stänga och enbart "dom stora butikerna" är kvar. Kanske är det just en av dessa i just detta fall men ni förstår nog poängen.

Tyvärr svårt att känna medlidande i detta case...

Håller med dig, det är karma för att TS håller på med fulknep och verkligen utnyttjar butikens goodwill till max.

Permalänk

@DOGE: Du får tycka vad du vill. Köper jag en vara och den ett par dagar senare prissänks med en hel del då tycker jag att man har mer än all rätt till att åka tillbaka och antingen få pengar tillbaka för prisskillnaden eller utbytt vara. Hade det inte varit coilwhine från mitt kort hade jag inte byt ut det utan sagt som det va, ''har öppetköp kvar på kortet men varan ligger 800kr billigare i pris, kan vi göra något åt det''. Det är till 100% bara rätt. Annars blir det butiken som lurar mig.

Visa signatur

i7-13700k | ASUS GeForce ROG STRIX RTX 3090 OC | Corsair RM850X V2 | ASUS ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI| Corsair Vengeance RGB DDR5 2x16GB 5200MHz | Corsair H150i Elite LCD | Kingston KC3000 2TB | Samsung 970 Evo 500gb | Samsung 850 EVO 500gb | Mission SG GGX 3.5 Tempered glass |
Och en jävla massa rgb bara för att.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Howardflynn:

Tjena Sweclockers!

Jag byggde nyligen ny dator och är sjukt nöjd med den.
Hade/har ett Asus 1070 Dual i den som fungerat sjukt bra men så på black friday va det 800 spänn rea på kortet och hade fortfarande öppetköp kvar på kortet. Så jag åkte och lämna tillbaka det och valde ett precis likadant kort och fick 800kr tillbaka vilket jag trodde skulle gynna mig, men nej. Efter jag bytt kort så har jag fått enorma FPS drops i bf1, förmodligen i andra spel också men bara provat bf1.

Direkt efter jag bytte kortet så satt jag i det nya och ominstallerade drivers bara för attt vara på säkra sidan. Då börja dessa fps drops.. testade kolla en 4k video på youtube, gick inte så bra.. Ringde då min polare som kom över och tyckte att vi skulle prova köra om hela datorn, så det gjorde vi. allt fungerade relativt bra då, något sämre än innan men bättre än vad den gjorde precis efter jag bytte kort iallafall.
Nu idag så bytte jag mitt nätagg för det va mkt choilwhine, så valde ett evga 750w modulärt gold. Då kom vi till samma problem igen efter att vi har kopplat in allt igen. Sjukt seg, går inte o kolla en 4k video utan lagg.. SÅ vi bestämde oss efter många försök på att ominstallera drivers osv att bara köra om den igen då jag inte har hunnit lägga över ngt viktigt på den sedan vi körde om den sist. Denna gången så hjälpte det inte att köra om den.
Vi körde ett benchmark test och där fick jag 3.5k i score. Med mitt första 1070kort jag hade så fick jag 4k+ (notera att det är EXAKT likadant kort).

Så nu undrar jag om det är kortet som jag bytt ut som det kan vara fel på eller beror det på något annat?

Börjar bli riktigt less på allt detta nu.. Har snart bytt ut varenda del i datorn som jag byggde för 1 månad sedan.

Så har ni något förslag på vad det kan bero på så snälla hjälp mig.

Ska jag prova att ta ut och sätta i kortet igen? något annat jag ska prova? Jag är villig att prova det mesta för att få det att flyta på som det gjorde innan.

Tack på förhand

Howard.

Vet att du skrev att det var ett exakt lika kort men såg på black friday att det mest var icke OC varianten som reades ut, är du helt hundra på att det inte var OC varianten du hade innan? Skulle förklara skillnaden isf.

Hoppas det löser sig

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk

@Paddglutt: Nä det va exakt samma kort jag fick utbytt. Alltså icke OC versionen..

Kan tillägga att kortet gör något konstigt ljud ifrån sig i WOW menyn, men när jag startar spelet eller är inne i spelet så låter det inte. Bara i menyn..

Provade även att ta bort alla drivrutiner till kortet som någon av ovan rekommenderade mig att göra. Installerade nyss om dem och körde unigine valley, fick samma score som sist. Alltså minst 500 lägre i score jämfört med mitt första 1070 kort.

Visa signatur

i7-13700k | ASUS GeForce ROG STRIX RTX 3090 OC | Corsair RM850X V2 | ASUS ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI| Corsair Vengeance RGB DDR5 2x16GB 5200MHz | Corsair H150i Elite LCD | Kingston KC3000 2TB | Samsung 970 Evo 500gb | Samsung 850 EVO 500gb | Mission SG GGX 3.5 Tempered glass |
Och en jävla massa rgb bara för att.

Permalänk

du nämnde att du gjort en ominstallation av windows, gjorde du då en "clean install", om inte så ligger väl det närmast att i alla fall testa kanske, men det kanske var exakt det du gjorde?

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Skrivet av Howardflynn:

@Paddglutt: Nä det va exakt samma kort jag fick utbytt. Alltså icke OC versionen..

Kan tillägga att kortet gör något konstigt ljud ifrån sig i WOW menyn, men när jag startar spelet eller är inne i spelet så låter det inte. Bara i menyn..

Provade även att ta bort alla drivrutiner till kortet som någon av ovan rekommenderade mig att göra. Installerade nyss om dem och körde unigine valley, fick samma score som sist. Alltså minst 500 lägre i score jämfört med mitt första 1070 kort.

I wow menyn är de coil whine, gick upp i 1000 fps om jag inte minns fel (många spel som inte låser menyn)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Howardflynn:

@DOGE: Du får tycka vad du vill. Köper jag en vara och den ett par dagar senare prissänks med en hel del då tycker jag att man har mer än all rätt till att åka tillbaka och antingen få pengar tillbaka för prisskillnaden eller utbytt vara. Hade det inte varit coilwhine från mitt kort hade jag inte byt ut det utan sagt som det va, ''har öppetköp kvar på kortet men varan ligger 800kr billigare i pris, kan vi göra något åt det''. Det är till 100% bara rätt. Annars blir det butiken som lurar mig.

Har svårt att tro din historia om coil whine då du utelämnar det helt i trådstarten. Det är mest troligt en efterhandskonstruktion du kom på när du fick ta lite för din bristande moral.

Du har rätt att du skall få göra som du gjort OM VARAN ÄR OANVÄND. Oacceptabelt att använda något och lämna tillbaka det sen. Nu har jag sagt mitt, hoppas problemen består och du ligger sömnlös inatt. Puss.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Howardflynn:

@Paddglutt: Nä det va exakt samma kort jag fick utbytt. Alltså icke OC versionen..

Kan tillägga att kortet gör något konstigt ljud ifrån sig i WOW menyn, men när jag startar spelet eller är inne i spelet så låter det inte. Bara i menyn..

Brukar vara i menyer coilwhine hörs bäst, låter som du gick från en sorts coilwhine till en annan

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk

@Blacksheep: Helt ärligt så vet jag inte, min polare som gjorde det åt mig. Men ja jag sa till honom att jag ville bli av med exakt allt som ligger på datorn nu. Så antar att han gjorde det. Dessutom jobbar han med programering o så. Inte för att det gör en bättre på att installera windows och drivrutiner men han har bättre koll än vad jag har och det va därför jag ringde hit honom när vi bytte nätagg. Så uppstod detta problemet. Han provade allt han trodde det kunde bero på utan förbättring. Så enligt honom så va det fel på grafikkortet jag köpt. Men vill inte behöva åka dit och känna mig dum ännu en gång, dörför jag först gör en tråd här och ser om det är något annat det kan bero på..

Visa signatur

i7-13700k | ASUS GeForce ROG STRIX RTX 3090 OC | Corsair RM850X V2 | ASUS ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI| Corsair Vengeance RGB DDR5 2x16GB 5200MHz | Corsair H150i Elite LCD | Kingston KC3000 2TB | Samsung 970 Evo 500gb | Samsung 850 EVO 500gb | Mission SG GGX 3.5 Tempered glass |
Och en jävla massa rgb bara för att.

Permalänk

@Naga: Känns nästan som det, från coilwhine till coilwhine + defekt kort.. ångest

Visa signatur

i7-13700k | ASUS GeForce ROG STRIX RTX 3090 OC | Corsair RM850X V2 | ASUS ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI| Corsair Vengeance RGB DDR5 2x16GB 5200MHz | Corsair H150i Elite LCD | Kingston KC3000 2TB | Samsung 970 Evo 500gb | Samsung 850 EVO 500gb | Mission SG GGX 3.5 Tempered glass |
Och en jävla massa rgb bara för att.

Permalänk

@DOGE: Nix, du har fel.. NetOnNet har det så att du får köpa en vara och till och med använda och prova den i 30 dagar, är du inte nöjd, ja då får du byta den.

När jag köpte skärm och fick lämna in den på lagning så sa till och med killen i service disken att jag kunde köpa en skärm och använda mig av under tiden och sen lämna tillbaka den när jag fått tillbaka den andra. Hitta annat och klaga på, alla är inte lika täta som dig..

Dessutom hörde inte mitt coilwhine från det andra kortet hit, därför det inte stod med i trådstarten. Men om du nu är så fruktansvärt detalj petig så kan jag mer än gärna berätta om alla defekter på de andra komponenter jag har fått byta ut i min dator?

Bygger man en dator för 15 lax så vill man att grejerna ska fungera, punkt.

Visa signatur

i7-13700k | ASUS GeForce ROG STRIX RTX 3090 OC | Corsair RM850X V2 | ASUS ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI| Corsair Vengeance RGB DDR5 2x16GB 5200MHz | Corsair H150i Elite LCD | Kingston KC3000 2TB | Samsung 970 Evo 500gb | Samsung 850 EVO 500gb | Mission SG GGX 3.5 Tempered glass |
Och en jävla massa rgb bara för att.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Howardflynn:

@DOGE: Nix, du har fel.. NetOnNet har det så att du får köpa en vara och till och med använda och prova den i 30 dagar, är du inte nöjd, ja då får du byta den.

När jag köpte skärm och fick lämna in den på lagning så sa till och med killen i service disken att jag kunde köpa en skärm och använda mig av under tiden och sen lämna tillbaka den när jag fått tillbaka den andra. Hitta annat och klaga på, alla är inte lika täta som dig..

Dessutom hörde inte mitt coilwhine från det andra kortet hit, därför det inte stod med i trådstarten. Men om du nu är så fruktansvärt detalj petig så kan jag mer än gärna berätta om alla defekter på de andra komponenter jag har fått byta ut i min dator?

Bygger man en dator för 15 lax så vill man att grejerna ska fungera, punkt.

Jag skrev "nu har jag sagt mitt", dvs "mitt" som i mina åsikter. Hur kan du få det till "nu har jag beskrivit exakt vilka regler som gäller enligt det företag du köpt av"?

För övrigt är det "detaljpetig" men nej det behövs inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@DOGE: Precis det jag menar, du är fruktansvärt DETALJPETIG (nöjd?) Kollar man dina senaste inlägg här i forumet så gör du allt för att hitta fel hos folk.
Du har sagt dina åsikter, precis som jag bryr mig om dina åsikter, jag utgår ifrån vad företagen har för regler och inte utifrån dina åsikter.
Jag förstod din poäng från första början, men det är företagets policy. Kan jag köpa en vara och använda den och sen kunna lämna tillbaka den om jag inte är nöjd (vilket jag inte va), varför inte göra det då?

ska låt dig vara, för ''nu har jag sagt mitt''.

Visa signatur

i7-13700k | ASUS GeForce ROG STRIX RTX 3090 OC | Corsair RM850X V2 | ASUS ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI| Corsair Vengeance RGB DDR5 2x16GB 5200MHz | Corsair H150i Elite LCD | Kingston KC3000 2TB | Samsung 970 Evo 500gb | Samsung 850 EVO 500gb | Mission SG GGX 3.5 Tempered glass |
Och en jävla massa rgb bara för att.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Har svårt att tro din historia om coil whine då du utelämnar det helt i trådstarten. Det är mest troligt en efterhandskonstruktion du kom på när du fick ta lite för din bristande moral.

Du har rätt att du skall få göra som du gjort OM VARAN ÄR OANVÄND. Oacceptabelt att använda något och lämna tillbaka det sen. Nu har jag sagt mitt, hoppas problemen består och du ligger sömnlös inatt. Puss.

Skickades från m.sweclockers.com

Oacceptabelt att använda något och lämna tillbaka det sen?
Enligt vem? Dig?

"Du har rätt att du skall få göra som du gjort OM VARAN ÄR OANVÄND"
Säger vem? Du? Tror nog lagen har större makt än vad du har

Är man inte nöjd med en vara av någon anledning så lämnar man tillbaka det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Oacceptabelt att använda något och lämna tillbaka det sen?
Enligt vem? Dig?

"Du har rätt att du skall få göra som du gjort OM VARAN ÄR OANVÄND"
Säger vem? Du? Tror nog lagen har större makt än vad du har

Är man inte nöjd med en vara av någon anledning så lämnar man tillbaka det.

Om du läst efterföljande mening i inlägget du citerade hade du vetat vem det är som har tidigare nämnda åsikter.

Han var ju nöjd. Inte nog med att du verkar ha missat viktig information i min kommentar, du har uppenbarligen inte läst det inledande inlägget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Om du läst efterföljande mening i inlägget du citerade hade du vetat vem det är som har tidigare nämnda åsikter.

Han var ju nöjd. Inte nog med att du verkar ha missat viktig information i min kommentar, du har uppenbarligen inte läst det inledande inlägget.

Din åsikt ja, men faktum är att lagen säger att man har all rätt att göra såhär.
Klaga på lagen istället.

Sen var han ju inte nöjd, coilwhine är inget jag hade accepterat ex(du kan argumentera att han hittade på det, ingen av oss vet sanningen), och ja om en vara kommer prissänkt veckan efter blir man frustrerad såklart, och har man möjlighet till det så varför inte.
Alla kanske inte heller har det gott om pengar, så spara 800kr kan vara rätt mycket för vissa som sparat ex till ett grafikkort (nu säger jag inte detta gäller op men ett scenario ex)

Och åter igen, du får det som att låta som det är någon lag när du skriver "Du har rätt att du skall få göra som du gjort OM VARAN ÄR OANVÄND. Oacceptabelt att använda något och lämna tillbaka det sen. " Sen att du skriver "nu har jag sagt mitt" ändrar inte det.
Han har all rätt att göra som han gjorde för lagen säger så, även om varan är använd.

Permalänk

En liten snabb update ifall någon skulle kunna hjälpa mig. Bytte kort idag för o se om problemet försvann eller kvarstod och det blev ingen skillnad, då valde jag dessutom ett MSI 1070 gaming X. Fick runt samma fps men dipsen kvarstod.

När jag lirade bf1 så öppnade jag aktivitetshanteraren och kolade vad CPU användningen låg på och den låg på 100%. Jag hade inga andra bakgrunds appar igång eller något. Så vad jag tror, så är det processorn och inte grafikkortet. Vad tror ni?
Har dessutom provat att installera om bf1 X antal gånger. Det gäller samma i alla andra spel, 100% CPU andväning..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-13700k | ASUS GeForce ROG STRIX RTX 3090 OC | Corsair RM850X V2 | ASUS ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI| Corsair Vengeance RGB DDR5 2x16GB 5200MHz | Corsair H150i Elite LCD | Kingston KC3000 2TB | Samsung 970 Evo 500gb | Samsung 850 EVO 500gb | Mission SG GGX 3.5 Tempered glass |
Och en jävla massa rgb bara för att.