Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av Kraeshok:

Den klassiska ångestfällan... Vilka spel kör du och vilka kommer du spela inom snar framtid? Jag är väl lite realist så, behovet framför suget "Har jag konkret ett behov för en uppgradering eller är det mer sug?", men ibland ska man definitivt låta suget vinna...

Eller hur! Jag brukar försöka hålla mig, men samtidigt har jag känt ett tag nu att det börjar bli dags för något nytt. Jag brukar dock snåla och köpa begagnat för att få så mycket som möjligt för priset. Men det verkar svårt att hitta så här bra kort för 2500kr, även begagnat.
Jag kommer att spela Doom, Witcher 3, Gears of War 4 och lite annat smått och gott.. Det blir dock en del spelande på xboxen nu för tiden också..

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

@TroNi: Spelen du nämner så tänker jag iaf så här: Antingen RX 480 4/8GB eller 1060 6GB (3GB är meningslöst), har din skärm Freesync så definitivt RX 480 - underförutsättning att du spelar i 1080p och/eller 1444p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Jag tackar så mycket för tipset! Letat efter just ett sånt här litet stativ, och för 49 kr så kan man ju inte bara säga nej!

Skrivet av Lejnoss:

Om man registrerar ett konto och prenumererar på deras nyhetsbrev får man 200 bonuspoäng, som i kassan går att konvertera till 20 kr. Använder man dem direkt slutar kalaset på 29 kr.

Någon av er som fått mer info än "Rajala Prowebstore: Ny Beställning #" ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schani:

Någon av er som fått mer info än "Rajala Prowebstore: Ny Beställning #" ?

Yes, fick ett mail att den är redo för leverans. Så kommer förhoppningsvis imorgon eller på torsdag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Skrivet av Kraeshok:

@TroNi: Spelen du nämner så tänker jag iaf så här: Antingen RX 480 4/8GB eller 1060 6GB (3GB är meningslöst), har din skärm Freesync så definitivt RX 480 - underförutsättning att du spelar i 1080p och/eller 1444p.

Sitter med 2st 24" Dell IPS skärmar.. Inget fett, bara 60Hz (funderar på att skaffa 120hz skärmar).

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Livegamers:

Logitech G933 Artemis Spectrum 2.4GHz Wireless 7.1 Surround Sound Pro Gaming Headset
Pris: 995kr https://www.amazon.co.uk/Logitech-Artemis-Spectrum-Wireless-S...
Prisjakt 1899kr http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3295112

Beställde själv imorse och det drogs av 995kr från kontot.

Hur fick du den att dra 995 kr från kontot? Jag fick upp 1034 kr igår, och idag 1028 kr.

Betalade du i GBP eller SEK?

EDIT: Jag såg i Black Friday tråden att nån hade kört Köp i GBP och bankens valutakurs var bättre än Amazon's. Jag förlorade ca 40 kr på det. (körde Express delivery så blev lite dyrare). Totalt pris 1109 kr pga dyrare Delivery.
Aja, en mindre pizza den här veckan ^^

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GeForce RTX 3080 TUF OC, Gigabyte Aorus Master x570 rev 2, 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600Mhz C16, Arctic Liquid Freezer II 360, Fractal Design Meshify 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niike:

Hur fick du den att dra 995 kr från kontot? Jag fick upp 1034 kr igår, och idag 1028 kr.

Betalade du i GBP eller SEK?

EDIT: Jag såg i Black Friday tråden att nån hade kört Köp i GBP och bankens valutakurs var bättre än Amazon's. Jag förlorade ca 40 kr på det. (körde Express delivery så blev lite dyrare). Totalt pris 1109 kr pga dyrare Delivery.
Aja, en mindre pizza den här veckan ^^

Är väl i regel alltid bättre att låta banken växla än att låta butiken/paypal/etc själv göra't?

Man kan ju tänka sig hur ruskigt dåligt alternativ det hade varit IRL. Om man är ute och reser och ger en butik svenska sedlar, vill de nog ha en rejäl bit extra för besväret att växla dessa till lokal valuta.

Permalänk

Någon som vet något mer om den här hårdisken?Toshiba

Tänker mest på om den låter eller om någon har några erfarenheter med just den.

Är på jakt efter en 3,5 hårddisk och den här är ju ganska billig.

Permalänk
Skrivet av Niike:

Hur fick du den att dra 995 kr från kontot? Jag fick upp 1034 kr igår, och idag 1028 kr.

Betalade du i GBP eller SEK?

EDIT: Jag såg i Black Friday tråden att nån hade kört Köp i GBP och bankens valutakurs var bättre än Amazon's. Jag förlorade ca 40 kr på det. (körde Express delivery så blev lite dyrare). Totalt pris 1109 kr pga dyrare Delivery.
Aja, en mindre pizza den här veckan ^^

Jag betalade i GBP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Yes, fick ett mail att den är redo för leverans. Så kommer förhoppningsvis imorgon eller på torsdag.

Skickades från m.sweclockers.com

Har den ökat i pris nu? Som jag förstod det så skulle den kosta 49kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mashi:

Har den ökat i pris nu? Som jag förstod det så skulle den kosta 49kr?

Det var ett pris dom hade under gårdagen bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapporun:

Elgiganten har New Nintendo 3DS XL för 1290:-
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2842430

står inget om rea, så det har kanske blivit fel?

Min kom igår, med Bring. Har aldrig fått något levererat med dom förut.

Fler som har fått sina? Stod att dom skulle komma i lager 2016-12-10.

Min kom med firmware 11.0.0-33E så att lägga in CFW blir lite svårare än normalt.

Permalänk
Skrivet av Johank82:

Någon mer som skaffade Onyx Studio 2 eller 3?
Vilket jävla ljud, så nöjd!

Jag skaffade en 2:a. Bra ljud! Men du, när du laddar batteriet... finns det någon indikator att den laddas? På min lyser ingenting så jag vet inte om den laddas eller ej.

Visa signatur

H440 | RM750X | Z97 Pro AC | 4790K | H80i GT | HyperX 32GB | Asus GTX1070 OC | 850 Evo 1TB | Asus G20CB/i5 6400/16GB/850Evo 500GB/GTX950 | Dell U3415W UWQHD | B&W MM1 | QPad MK-85 | Mionix Naos 7000 | MacBook Pro 15 Retina i7/16GB/512GB/GT750M | Thinkpad X1 Yoga | Canon 1DX | Sony RX100V | Sony A7RII

Permalänk
Medlem
Citat:

Toshiba P300 HDWD110EZSTA 1TB
Pris: 499:- Netonnet

Dagens fynd, en HD på 1TB för 499:-, 27:- billigare än näst billigaste på prisjakt.

OBS det finns ingen gräns för hur många man får köpa!

Eftersom nuvarande riktlinjer ej fungerar kanske det kan vara dags att införa en tydligare förklaring för vad som kan räknas som dagens fynd? Finns ganska många varor som postas som billigast på prisjakt utan att vara något fynd, helt enligt trådens nuvarande regler.

Permalänk
Medlem

1TB för 499kr kan väl knappast vara ett fynd. Man brukar ju titt som tätt kunna få 4TB för 1000kr (från usb kabinett).

Permalänk

Beklagar att jag postade hårddisken för 499, jag tyckte personligen att den verkade intressant, men nu får jag ju den för 399 i Norge, men skulle även värderat ett köp i Sverige för 499. Oavsett så tyckte jag den lät intressant och då jag personligen aldrig gjort ett köp av Misco som säljer den för 27 kronor dyrare, så tog jag inte med den försäljaren i mitt "fynd", jag jämförde istället med Webhallen och de andra "stora" som tar ca 700 och uppåt för den.

Men om ni kan berätta för mig vart jag finner någon bra intern hårddisk som är tyst och gör 7200rpm som är mer prisvärd än den jag postade, så kan ni ju meddela mig då jag är på jakt efter lite mer lagring.

Återigen beklagar att jag postade ett dåligt köp.

Permalänk
Medlem

Någon som har hittat nå bra pris på DDR4 16GB?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjungleGreen:

Beklagar att jag postade hårddisken för 499, jag tyckte personligen att den verkade intressant men nu får jag ju den för 399 i Norge, men skulle även värderat ett köp i Sverige för 499. Oavsett så tyckte jag den lät intressant och då jag personligen aldrig gjort ett köp Misco som säljer den för 27 kronor dyrare så tog jag inte med den försäljaren i mitt "fynd", jag jämförde istället med Webhallen och de andra "stora" som tar ca 700 och uppåt för den.

Men om ni kan berätta för mig vart jag finner någon bra intern hårddisk som är tyst och gör 7200rpm som är mer prisvärd än den jag postade så kan ni ju meddela mig då jag är på jakt efter lite mer lagring.

Återigen beklagar att jag postade ett dåligt köp.

Du har inte gjort något fel, du har skrivit helt enligt trådens regler och det är dem det är fel på.

Citat:

Någon som har hittat nå bra pris på DDR4 16GB?

Jag langar in ett DDR4-fynd i dagens fyndtråden!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjungleGreen:

Beklagar att jag postade hårddisken för 499, jag tyckte personligen att den verkade intressant, men nu får jag ju den för 399 i Norge, men skulle även värderat ett köp i Sverige för 499. Oavsett så tyckte jag den lät intressant och då jag personligen aldrig gjort ett köp av Misco som säljer den för 27 kronor dyrare, så tog jag inte med den försäljaren i mitt "fynd", jag jämförde istället med Webhallen och de andra "stora" som tar ca 700 och uppåt för den.

Men om ni kan berätta för mig vart jag finner någon bra intern hårddisk som är tyst och gör 7200rpm som är mer prisvärd än den jag postade, så kan ni ju meddela mig då jag är på jakt efter lite mer lagring.

Återigen beklagar att jag postade ett dåligt köp.

Ett tips är att kolla på www.prisjakt.nu innan du postar, det är inte ett fynd om det är 27 kr billigare.
Något du uppenbarligen inte hade gjort, punkt!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krafo:

1TB för 499kr kan väl knappast vara ett fynd. Man brukar ju titt som tätt kunna få 4TB för 1000kr (från usb kabinett).

Varför inte?
Det är 1 st disk emot 4 st diskar.
En nog så intressant faktor om du tänker ha 4 olika datorer.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DjungleGreen:

Beklagar att jag postade hårddisken för 499, jag tyckte personligen att den verkade intressant, men nu får jag ju den för 399 i Norge, men skulle även värderat ett köp i Sverige för 499. Oavsett så tyckte jag den lät intressant och då jag personligen aldrig gjort ett köp av Misco som säljer den för 27 kronor dyrare, så tog jag inte med den försäljaren i mitt "fynd", jag jämförde istället med Webhallen och de andra "stora" som tar ca 700 och uppåt för den.

Men om ni kan berätta för mig vart jag finner någon bra intern hårddisk som är tyst och gör 7200rpm som är mer prisvärd än den jag postade, så kan ni ju meddela mig då jag är på jakt efter lite mer lagring.

Återigen beklagar att jag postade ett dåligt köp.

Var inte rädd för att fyndtipsa, finns alltid folk som gnäller. Är man lite osäker så går det alltid att tipsa i diskussionstråden, de hårda regler som finns i fyndtråden gäller inte här. De flesta av oss har samma mål, hitta bra priser till sig själv och andra, så de flesta här kommer vara hjälpsamma.

Nu är termen "fynd" rätt tveksam då vi sällan hittar några större rabatter men personligen går jag generellt efter 10% på en vara under 10 000kr som gränsen för vad som kan klassas som ett fynd. Över 10 000kr vill jag nog personligen gärna se 20-30% iallafall. Möjligt undantag på saker som normalt inte har rabatter men rätt sällsynt med sådant också.

Nu har jag inte själv kollat på denna hårddisk, tyckte bemötandet du fick var lite väl hårt och drygt så ville kommentera. Alla har vi varit nya här vilket kan vara värt att tänka på för vissa här i tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjungleGreen:

Beklagar att jag postade hårddisken för 499, jag tyckte personligen att den verkade intressant, men nu får jag ju den för 399 i Norge, men skulle även värderat ett köp i Sverige för 499. Oavsett så tyckte jag den lät intressant och då jag personligen aldrig gjort ett köp av Misco som säljer den för 27 kronor dyrare, så tog jag inte med den försäljaren i mitt "fynd", jag jämförde istället med Webhallen och de andra "stora" som tar ca 700 och uppåt för den.

Men om ni kan berätta för mig vart jag finner någon bra intern hårddisk som är tyst och gör 7200rpm som är mer prisvärd än den jag postade, så kan ni ju meddela mig då jag är på jakt efter lite mer lagring.

Återigen beklagar att jag postade ett dåligt köp.

Jag tycker du har resonerat rätt gällande Misco. Jag vet att det finns de här som tycker att konsumenträtt är skräp och gladeligen handlar från Misco och köper en ny hårddisk om den failar efter 2 månader istället för att nyttja konsumentköplagen. Själv klassar jag inte Misco som en seriös ÅF, 5000 röster på prisjakt och 5,71 av 10 i snittbetyg, ett riktig skojarföretag. Om det ska va så att skojarföretags priser är giltiga jämförpriser, då skulle jag hellre se två separata fyndtrådar, en för oss som bara handlar från trovärdiga ÅF och en för dumsnåla som inte bryr sig om konsumenträtt och gärna gynnar dessa skojarföretag.
Men samtidigt är en intern 3,5"-disk på 1 tb för 499:- inte ett fynd om man jämför med andra hårddiskar. En WD Blue WD10EZEX 64MB 1TB kostar 549:- hos flera seriösa ÅF, och är en disk jag själv skulle valt före en Toshiba. Jag håller med att man ska kolla Prisjakt innan man postar i fyndtråden, men inte att man ska titta på närmsta lägsta pris om det är en ÅF som Misco.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjungleGreen:

Beklagar att jag postade hårddisken för 499, jag tyckte personligen att den verkade intressant, men nu får jag ju den för 399 i Norge, men skulle även värderat ett köp i Sverige för 499. Oavsett så tyckte jag den lät intressant och då jag personligen aldrig gjort ett köp av Misco som säljer den för 27 kronor dyrare, så tog jag inte med den försäljaren i mitt "fynd", jag jämförde istället med Webhallen och de andra "stora" som tar ca 700 och uppåt för den.

Men om ni kan berätta för mig vart jag finner någon bra intern hårddisk som är tyst och gör 7200rpm som är mer prisvärd än den jag postade, så kan ni ju meddela mig då jag är på jakt efter lite mer lagring.

Återigen beklagar att jag postade ett dåligt köp.

Du behöver inte beklaga något. Jag ville egentligen bara upplysa att man kan få många fler GB per spenderad krona genom att gå upp i storlek på disk, den skulle ju trots allt användas till lagring...
Men behöver man bara ha 1TB kan det såklart vara ett bra köp

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Var inte rädd för att fyndtipsa, finns alltid folk som gnäller.

Nu har jag inte själv kollat på denna hårddisk, tyckte bemötandet du fick var lite väl hårt och drygt så ville kommentera. Alla har vi varit nya här vilket kan vara värt att tänka på för vissa här i tråden.

Jepp, lyssna på denna hederspricken istället Djunglegreen.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Skrivet av Berget80:

Paket med både Photshop elements och Premiere elements 899:-
Ungefär vad dom brukar kosta styckvis.
https://www.dustinhome.se/product/5010969293/photoshop-elemen...

Citat:

Adobe Photoshop Elements 15 & Premiere Elements 15 Win Svensk DVD

Någon som vet om man får med en kod som man kan installera utan DVD på något sätt?

Tror jag svarade mig själv med dessa nerladdningssidor.
https://helpx.adobe.com/photoshop-elements/kb/photoshop-eleme...
respektive
https://helpx.adobe.com/premiere-elements/kb/premiere-element...

Permalänk

Den billigaste kompletta datorn med Intel core processor på prisjakt!

Är detta ett fynd jag vågar tipsa om i huvudtråden?

Den billigaste kompletta datorn med Intel core processor på prisjakt! c:a 700kr-1000kr billigare än nästa möjliga dator av denna typ, se länken nedanför

https://www.dustinhome.se/product/5010994775/ideacentre-200
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=352&o=produkt_pris_inkm...

För det ringa priset 2 690 kr fås en liten kompetent dator perfekt som htpc med 5gen core i3, 8GB ram, 500GB hårddisk, AC wifi 1x1 & Windows 10.

Det man saknar är väl bara en ssd? 2.5" hårddisken går att byta ut till en ssd eller så har datorn en ledig m.2 slot för ssd till operativsystemet om man vill ha kvar den mekaniska sata disken för lagring. "Bara" HDMI 1.4 så max 4k@30hz men med DP till HDMI 2.0 adapter kan den bli 4k@60hz kompatibel.

stavfel
Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir_Magnum:

Är detta ett fynd jag vågar tipsa om i huvudtråden?

Den billigaste kompletta datorn med Intel core processor på prisjakt! c:a 700kr-1000kr billigare än nästa möjliga dator av denna typ, se länken nedanför

https://www.dustinhome.se/product/5010994775/ideacentre-200
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=352&o=produkt_pris_inkm...

För det ringa priset 2 690 kr fås en liten kompetent dator perfekt som htpc med 5gen core i3, 8GB ram, 500GB hårddisk, AC wifi 1x1 & Windows 10.

Det man saknar är väl bara en ssd? 2.5" hårddisken går att byta ut till en ssd eller så har datorn en ledig m.2 slot för ssd till operativsystemet om man vill ha kvar den mekaniska sata disken för lagring. "Bara" HDMI 1.4 så max 4k@30hz men med DP till HDMI 2.0 adapter kan den bli 4k@60hz kompatibel.

Kan man montera in dedikerat grafikkort där i den lådan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Kan man montera in dedikerat grafikkort där i den lådan?

Den är 18x18 cm...de flesta gkort är större.
Scrollar du ner sidan hittar du spec, det finns inte ens plats för extra minnesmodul, du får byta ut nuvarande modul om du vill ha mer minne.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Var inte rädd för att fyndtipsa, finns alltid folk som gnäller. Är man lite osäker så går det alltid att tipsa i diskussionstråden, de hårda regler som finns i fyndtråden gäller inte här. De flesta av oss har samma mål, hitta bra priser till sig själv och andra, så de flesta här kommer vara hjälpsamma.

Nu är termen "fynd" rätt tveksam då vi sällan hittar några större rabatter men personligen går jag generellt efter 10% på en vara under 10 000kr som gränsen för vad som kan klassas som ett fynd. Över 10 000kr vill jag nog personligen gärna se 20-30% iallafall. Möjligt undantag på saker som normalt inte har rabatter men rätt sällsynt med sådant också.

Nu har jag inte själv kollat på denna hårddisk, tyckte bemötandet du fick var lite väl hårt och drygt så ville kommentera. Alla har vi varit nya här vilket kan vara värt att tänka på för vissa här i tråden.

Skrivet av merdique:

Jag tycker du har resonerat rätt gällande Misco. Jag vet att det finns de här som tycker att konsumenträtt är skräp och gladeligen handlar från Misco och köper en ny hårddisk om den failar efter 2 månader istället för att nyttja konsumentköplagen. Själv klassar jag inte Misco som en seriös ÅF, 5000 röster på prisjakt och 5,71 av 10 i snittbetyg, ett riktig skojarföretag. Om det ska va så att skojarföretags priser är giltiga jämförpriser, då skulle jag hellre se två separata fyndtrådar, en för oss som bara handlar från trovärdiga ÅF och en för dumsnåla som inte bryr sig om konsumenträtt och gärna gynnar dessa skojarföretag.
Men samtidigt är en intern 3,5"-disk på 1 tb för 499:- inte ett fynd om man jämför med andra hårddiskar. En WD Blue WD10EZEX 64MB 1TB kostar 549:- hos flera seriösa ÅF, och är en disk jag själv skulle valt före en Toshiba. Jag håller med att man ska kolla Prisjakt innan man postar i fyndtråden, men inte att man ska titta på närmsta lägsta pris om det är en ÅF som Misco.

Håller med om i princip allt ni skriver (brukar förvisso inkludera misco, men försöker generellt sett hålla mig ifrån skojare). Drar också gränsen vid 10%, men blev lite fundersam över att du höjer procentgränsen > 10k, borde det inte vara tvärtom då det handlar om större absoluta summor?

Permalänk
Medlem

Tror ni det blir någon prissänkning av 3DS XL igen innan jul? Eller vet återförsäljarna att folk är desperata under dessa juletider att dom köper liknande julklappar till nästan vilket pris som helst? Så dom rear ut det som blir över under mellandagarna istället?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D 3.4 GHz 100MB | Motherboard: Gigabyte X570 AORUS ELITE | RAM: G.skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 | GPU: ASUS TUF RTX 3080TI | CPU Cooler: be quiet! Pure Rock | M2: Intel 660p 1TB| HDD: Seagate Desktop SSHD 2TB 7200rpm 64MB| PC Case: Fractal Design Define R6 USB-C Vit TG | PSU: Corsair RM750x 750W v2 | OS: Windows 11 Pro |