Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vad har du köpt på Black Friday 2016?

Permalänk
Medlem

2st Crucial SSD 750GB - 1399:- /st på Dustin.

Riktigt bra kr/GB. Dags att bli av med lite snurr-skit.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Bästa köpet var hands down en Logitech Harmony Elite + Hub.
Synd att den inte klarar att styra WiFi enheter, men de styrs ändå med mobilen.
Gick från 5 fjärrkontroller till 1!
Att kunna starta en film med ett klick på kontrollern är gudomligt skönt, den startar TV, Soundbar och Bluray, kan även ställa in att den ska starta filmen.
Samma med Netflix, startar TV, Soundbar och går in i Netflix appen på TVn.
I Love it!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Asus RT-AC66U från Netonnet, 800:- ..

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk

Köpte ny skärm, en HP Envy 32 med 1440p och freesync. Ska användas som TV i sovrummet tillsammans med Chromecast, och ibland även agera spelskärm för säng-gaming tillsammans med handkontroll.

Just nu används den som datorskärm på skrivbordet, och jäklar vad stor den är!

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Blev nästan en helt komplett ny PC i år faktiskt.
Allt minus Grafikkort och PSU i min signatur köptes under Black Friday-helgen.
Fick allt till kalaspris så är väldigt nöjd.

Visa signatur

ASUS Z170-K | ASUS Strix 960 OC 4GB | Crucial Ballistix Sport LT 16GB 2400MHz | Core i5-6600K @4,2Ghz| Corsair 650W | Fractal Design Define S | BenQ XL2411 144hz | Intel 600p M.2 256gb

Permalänk
Medlem

Blev äntligen en ny router. Skönt att kunna kasta BBBs skräprouter åt fanders! Blev en TP-link Archer AC 3200. Ligger på runt 2400:- och fick den för 1349:- på Komplett. Hade ingen aning om att det kunde bli så snabbt på wi-fi via telefonen, nästan identisk hastighet med trådat på datorn

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv

Någon som fått sina stekpannor från Webhallen??

Permalänk
Medlem

Denna blev det, en samsung UHD BD spelare, funkar kanon, plex och netflix, viaplay spelas upp med rätt hz med, så flyt på allt, och BD skivor sköter den fina, samma med DVD skivor med faktiskt!
Den gick på 2500 förra när jag beställde den!
https://www.hifiklubben.se/tv-och-hemmabio/blu-ray-spelare/sa...

Permalänk
Medlem

Detta året blev det:
- 1 st SSD Crucial MX300 750 GB från NetOnNet för 1290:-
- 1 st Steam Link from GameStop för 219 :-

Permalänk
Skäggig legend

Det blev en OLED 65" B6 samt Samsung K8500 HDR 4K Blu-ray spelare.

Sedan gick TVn sönder och fick gå tillbaka till min 47" IPS. Bajs.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Bestick och nästrimmer från Webhallen. Fy fan vad jag är tråkig alltså. :/

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Inaktiv

Har Webhallen tagit vatten över huvudet och försöker sig nu göra sig av med ordrar? Fick precis:

Bäste Webhallen-kund,

Vi går genom ordrar som inte kan skickas på grund av att en eller flera produkter inte har kommit in på lager, och din order ******** är en av dem. Ordern innehåller följande produkt(er):

de Buyer Stekpanna Lyonnaise Carbone Plus 18cm [HUS]
de Buyer Stekpanna Lyonnaise Carbone Plus 24cm [HUS]
de Buyer Stekpanna Lyonnaise Carbone Plus 26cm [HUS]
de Buyer Stekpanna Lyonnaise Carbone Plus 30cm [HUS]
de Buyer Stekpanna Lyonnaise Carbone Plus Pannkakspanna 24cm [HUS]

Om du fortfarande är intresserad av ordern ber vi dig att ignorera det här mailet. Din order kommer att ligga kvar och behandlas när alla produkterna är tillgängliga.

Om du vill avbeställa din order gör du det enklast genom att följa länken nedan.

LÄNK

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

Har Webhallen tagit vatten över huvudet och försöker sig nu göra sig av med ordrar? Fick precis:

Det står ju inte att de inte kommer leverera. Bara att saker blivit försenade utom deras kontroll. Om du kort julklappar kanske du vill avboka och köpa något annat, annars är det ju bara att vänta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av [SH]:

Det står ju inte att de inte kommer leverera. Bara att saker blivit försenade utom deras kontroll. Om du kort julklappar kanske du vill avboka och köpa något annat, annars är det ju bara att vänta.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, jag ska vänta. Tyckte det bara klingade lite konstigt att ett företag kontaktar en för att fråga ifall man vill avboka

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hugligan:

Jo, jag ska vänta. Tyckte det bara klingade lite konstigt att ett företag kontaktar en för att fråga ifall man vill avboka

Tvivlar på att dom tjänar några pengar på just Black friday-reorna.

Då är negativa omdömmen (lång lev tid) kanske inte något dom vill dra med sig på köpet Dom försöker nog stärka sin service etc istället.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Hugligan:

*de Buyer-pannor*

Jösses, rätt bra deal på de pannorna. Köpte en 28cm-panna från de Buyer i början av november själv, för 500:-.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Meantek:

Jösses, rätt bra deal på de pannorna. Köpte en 28cm-panna från de Buyer i början av november själv, för 500:-.

Ja verkligen, jag betalade 850kr för alla 5. 28cm kostade runt 200kr, min 30cm som jag köpte nu gick på 239. Så det det kan inte vara någon vinst att tala om för webhallen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hugligan:

Har Webhallen tagit vatten över huvudet och försöker sig nu göra sig av med ordrar? Fick precis:

Bäste Webhallen-kund,

Vi går genom ordrar som inte kan skickas på grund av att en eller flera produkter inte har kommit in på lager, och din order ******** är en av dem. Ordern innehåller följande produkt(er):

de Buyer Stekpanna Lyonnaise Carbone Plus 18cm [HUS]
de Buyer Stekpanna Lyonnaise Carbone Plus 24cm [HUS]
de Buyer Stekpanna Lyonnaise Carbone Plus 26cm [HUS]
de Buyer Stekpanna Lyonnaise Carbone Plus 30cm [HUS]
de Buyer Stekpanna Lyonnaise Carbone Plus Pannkakspanna 24cm [HUS]

Om du fortfarande är intresserad av ordern ber vi dig att ignorera det här mailet. Din order kommer att ligga kvar och behandlas när alla produkterna är tillgängliga.

Om du vill avbeställa din order gör du det enklast genom att följa länken nedan.

LÄNK

5 stekpannor?

Permalänk
Skrivet av Hugligan:

Jo, jag ska vänta. Tyckte det bara klingade lite konstigt att ett företag kontaktar en för att fråga ifall man vill avboka

Låter som ett sätt att berätta att vi har inte glömt dig, vi råkade bara sälja mer än vi och grossisten hade på lager... Tidigare har det klagats på olika butiker om att man inte säger något alls om att en vara är svår att få tag på utan bara låter det ligga, här har Webbhallen i stället valt att berätta för kunden att din vara är svår att få tag på, vill du fortfarande ha den.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Hugligan:

Ja verkligen, jag betalade 850kr för alla 5. 28cm kostade runt 200kr, min 30cm som jag köpte nu gick på 239. Så det det kan inte vara någon vinst att tala om för webhallen

Det är ju inte direkt så att en återförsäljare säljer saker till förlust under reorna, de får stöd från tillverkarna. Skulle tippa på att marginalerna på stekpannor ligger i spannet 50-100% i återförsäljarled, sedan *gissar* jag (vet inte hur länge Webhallen haft de Buyer i sitt sortiment) att det var någon form av introerbjudande, där man ville sälja massor av dem.

Mailet är nog som tidigare nämnt bara lite vett för att hålla kunden uppdaterad om att det dröjer och låta folk backa ur istället för att sitta och sura för att man inte får några uppdateringar.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av captur605:

5 stekpannor?

Ja, det är väl normalt? Jag gillar stekpannor och dessutom att laga mat. Det kan gå åt många pannor då. Dessa kan du dessutom ha i ugnen.

Skrivet av Meantek:

Det är ju inte direkt så att en återförsäljare säljer saker till förlust under reorna, de får stöd från tillverkarna. Skulle tippa på att marginalerna på stekpannor ligger i spannet 50-100% i återförsäljarled, sedan *gissar* jag (vet inte hur länge Webhallen haft de Buyer i sitt sortiment) att det var någon form av introerbjudande, där man ville sälja massor av dem.

Mailet är nog som tidigare nämnt bara lite vett för att hålla kunden uppdaterad om att det dröjer och låta folk backa ur istället för att sitta och sura för att man inte får några uppdateringar.

Nej så är det nog, jag håller mig lugn. Webhallen har mitt förtroende. Mycket bra butik!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

de Buyer Stekpanna Lyonnaise Carbone Plus 18cm [HUS]
de Buyer Stekpanna Lyonnaise Carbone Plus 24cm [HUS]
de Buyer Stekpanna Lyonnaise Carbone Plus 26cm [HUS]
de Buyer Stekpanna Lyonnaise Carbone Plus 30cm [HUS]
de Buyer Stekpanna Lyonnaise Carbone Plus Pannkakspanna 24cm [HUS]

Jag hoppas du vet vad du gett dig in på för annars kommer du stå och svära det kommande året över allt som fastnar i stekpannorna, det tar ett bra tag innan de är instekta. Jag har två, en välanvänd 24 och en oanvänd 28, enda skälet till att jag inte börjat använda 28:an än är just att allt fastnar till en början. När de väl svartnat ordentligt kan man steka nästan vad som helst i dem utan problem, från bacon till ägg.

Ett annat tips är att inte värma dem för fort, speciellt inte på induktionshäll, då de lätt slår sig pga den tunna botten.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Inaktiv

@zarkov: Du behöver inte oroa dig. Och som jag skrev så har jag redan De Buyer pannor. Har du stekt in din så hela botten är kolsvart samt lagt på olja i omgångar? Tar ca 10min att steka in dem..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

Har Webhallen tagit vatten över huvudet och försöker sig nu göra sig av med ordrar? Fick precis:

Bäste Webhallen-kund,

Vi går genom ordrar som inte kan skickas på grund av att en eller flera produkter inte har kommit in på lager, och din order ******** är en av dem. Ordern innehåller följande produkt(er):

de Buyer Stekpanna Lyonnaise Carbone Plus 18cm [HUS]
de Buyer Stekpanna Lyonnaise Carbone Plus 24cm [HUS]
de Buyer Stekpanna Lyonnaise Carbone Plus 26cm [HUS]
de Buyer Stekpanna Lyonnaise Carbone Plus 30cm [HUS]
de Buyer Stekpanna Lyonnaise Carbone Plus Pannkakspanna 24cm [HUS]

Om du fortfarande är intresserad av ordern ber vi dig att ignorera det här mailet. Din order kommer att ligga kvar och behandlas när alla produkterna är tillgängliga.

Om du vill avbeställa din order gör du det enklast genom att följa länken nedan.

LÄNK

Köpte också lite fler stekpannor och det verkar som att det var slut hos leverantören men kommer in igen innan årskiftet lät det som hos kundservice. Är grymt nöjd med dem och köpte några lock till kastrullerna med!

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

@zarkov: Du behöver inte oroa dig. Och som jag skrev så har jag redan De Buyer pannor. Har du stekt in din så hela botten är kolsvart samt lagt på olja i omgångar? Tar ca 10min att steka in dem..

Då så, då är det ju lugnt (jag missade ditt inlägg precis ovanför mitt, vi skrev dem nog samtidigt).

Ja, jag har stekt in den lilla i flera omgångar med olja men det tog ändå lång tid innan jag fick till en yta jag är nöjd med (snarare 10 månader än 10 minuter). Numera steker jag dock med lätthet både ägg och pannkakor i den.

Så snart jag är klar med köksrenoveringen hemma skall jag börja steka in den stora också.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zarkov:

Då så, då är det ju lugnt (jag missade ditt inlägg precis ovanför mitt, vi skrev dem nog samtidigt).

Ja, jag har stekt in den lilla i flera omgångar med olja men det tog ändå lång tid innan jag fick till en yta jag är nöjd med (snarare 10 månader än 10 minuter). Numera steker jag dock med lätthet både ägg och pannkakor i den.

Så snart jag är klar med köksrenoveringen hemma skall jag börja steka in den stora också.

Tar det 10 månader gör du nog tyvärr något fel. En restaurang börjar använda dessa direkt efter insteknining:
Instekning
Pannkaka direkt efter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

Tar det 10 månader gör du nog tyvärr något fel. En restaurang börjar använda dessa direkt efter insteknining:
Instekning
Pannkaka direkt efter

Tack för tipset! Jag har hört talas om att vissa använder linfröolja men inte hittat det i butik, skall göra ett nytt försök innan jag börjar med min 28 cm-panna.

Med 24:an gjorde jag istället som butiken rekommenderade:

Citat:

Innan första användning ska stekpannan stekas in.

Gör på följande sätt:
Ta potatisskal och vatten, koka i 15 minuter.
Häll ut och torka ur pannan.
Häll i ca 1 cm matolja i pannan och värm i ca 5 minuter.
Häll ut oljan och torka ur pannan med hushållspapper.
Nu är stekpannan klar för användning.

Pannan mörknade lite men blev inte speciellt bra non-stick, det är nog snarare för att jag envisats med att steka allt möjligt i den som den blivit så bra som den är nu.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zarkov:

Tack för tipset! Jag har hört talas om att vissa använder linfröolja men inte hittat det i butik, skall göra ett nytt försök innan jag börjar med min 28 cm-panna.

Med 24:an gjorde jag istället som butiken rekommenderade:
Pannan mörknade lite men blev inte speciellt bra non-stick, det är nog snarare för att jag envisats med att steka allt möjligt i den som den blivit så bra som den är nu.

Jag använder rapsolja med samma metod, fungerar bra. Det där med potatisskal låter tidskrävande.. Wtf.

Permalänk
Avstängd

jag köpte min deByuyer redan förra året på BF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Det är ju inte direkt så att en återförsäljare säljer saker till förlust under reorna, de får stöd från tillverkarna. Skulle tippa på att marginalerna på stekpannor ligger i spannet 50-100% i återförsäljarled, sedan *gissar* jag (vet inte hur länge Webhallen haft de Buyer i sitt sortiment) att det var någon form av introerbjudande, där man ville sälja massor av dem.

Eh, jo. De bästa erbjudandena under BF är troligen under butikens inköpspris. Alla bra erbjudanden säljs, i princip, utan marginal för butikerna. Vet att en kedja sålde kylskåp, tvättmaskiner och diskmaskiner under BF med en vinst på 20-60 kr/maskin. På varor för 3-5000 kr.
Leverantörer hjälper till men butikerna lever på att en massa köp görs på sådant som inte är på resa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]