Permalänk
Avstängd

Msi X99a sli plus boost-knapp

Tjena! Har haft min dator ett tag och köpte den dessutom beg varpå jag inte satt ihop den själ och därmed inte heller sett allt som finns på Mobo.

Upptackte för några dagarsen att den har en boost-knapp längst ner intill power-knappen på Mobo.

Vad jag förstår det som ska den boosta Prolle (kanske ram, vad vet jag?).

NU till frågan.

Kan jag trycka in boost-knappen medan jag är inne och kör osv, eller ska jag trycka på den när jag är inne i bios?

Hittar inte dirket ngn info när jag googlar runt.

Tack på förhand.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

@Genx031: Det är om du vill överklocka jag kör msi x99 med en 5930 på 3.5 GHz den klockar till 4GHz när jag använder oc knappen, sen kan du ju kika lite på MSi gaming app oxså ett bra program

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PFO:

@Genx031: Det är om du vill överklocka jag kör msi x99 med en 5930 på 3.5 GHz den klockar till 4GHz när jag använder oc knappen, sen kan du ju kika lite på MSi gaming app oxså ett bra program

Alltså, är d 4ghz över alla votes då eller bara över d 2 fförsta? Testade aktivera det via msi command center, varpå den promptar om omstart. Datorn startar o och säger att oc genie är igång. Knappen på mobo lyser inte, samt att funktionen verkar ej vara igång då datorn promptar om omstart igen för att den säger att det ej är på...

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar