Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Tröga tangenter

Hej, jag har köpt ett nytt tangentbord. Blackwidow Chroma. Jag upplever att vissa tangenter är mycket trögare än andra, mina w,s,d,a,shift,caps,ctrl m.m är segare e.x. Är det för att jag spelar cs och använder dem knapparna mer eller är det något fel? Har tvättat alla knappar nyss utan någon förbättring. Kan det vara för att det är nytt? Känns inte 100 iallafall. MvH

Permalänk
Medlem

Jag tror det kan vara en vanesak att man måste bli kompis med grejerna...eller i värsta fall har du fått ett defekt.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av bärplockaren:

Jag tror det kan vara en vanesak att man måste bli kompis med grejerna...eller i värsta fall har du fått ett defekt.

Tackar för svar, ja det kan det vara. Ska testa ett tag till annan så får jag la lämna tillbaka den.

Permalänk

Det finns ju en funktion om du trycker på skift 5 ggr snabbt som heter "tröga tangenter". Testa att avaktivera den

Visa signatur

grrrr...

...mjau

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorskSkogskatt:

Det finns ju en funktion om du trycker på skift 5 ggr snabbt som heter "tröga tangenter". Testa att avaktivera den

Skojar du nu eller?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

Skojar du nu eller?

Nej, det tror jag väl inte. Vad är det nu som är fel? Ville ju bara försöka hjälpa :/

Visa signatur

grrrr...

...mjau

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorskSkogskatt:

Nej, det tror jag väl inte. Vad är det nu som är fel? Ville ju bara försöka hjälpa :/

Hehe, Tror TS mer syftar på att tangenterna fysiskt är tröga

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless