Bortskänkes: Gaming dator, Stereo HiFi & DJ CD Spelare.

Permalänk
Medlem

Bortskänkes: Gaming dator, Stereo HiFi & DJ CD Spelare.

Hej, ska flytta i februari och vill bli av med en massa grejer jag antingen inte använt eller har använt på länge. Finns att hämta i Malmö på 5e våning utan hiss, efter 18.00 är optimalt men går att planera på dagen eventuellt.

"Gaming Dator":
Datorn är eget bygge med bra komponenter, dock slutade den funka för cirka 3 månader sedan och har inte haft tid att felsöka.
Får debug LED på moderkortet men har inte haft tid eller ork att felsöka och eventuellt byta ut komponenter.
Skänker allt utan diskar, CPU är i7 ivy bridge, 16gb ram, 2x GPU nvidia 680, Corsair PSU och Case (obsidian 800d), fråga mig i PM om mer information behövs.

BOKAD

"HiFi":
Eltax golvhögtalare 2x6.5" bas med golvspikar. Bra stereohögtalare. Kommer med Sony Reciever (stereo) och CD Spelare och 2 stycken behringer moduler för reverb och compressor.

BOKAD
"DJ":
2st Denon CDN-5000, avancerade dj cd spelare med stöd för att spela 2 spår från samma skiva. Roterande tallrik för jog/scratch. Fint skick, fast några döda led pixlar på ena maskinen.
1st Behringer 4 kanals DJ mixer.
Allt finns i orginalpaket.

BOKAD

Läs hela annonsen här

Permalänk
Avstängd

Typiskt att man inte bor i Skåne nu.. Hade annars varit intresserad av datorn, men bor i Göteborg.. =/

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk

@seanhak: och det går inte att skicka datorn till Stockholm om jag betalar frakten?

Permalänk
Medlem

Generöst av dig!

Skrivet av Genx031:

Typiskt att man inte bor i Skåne nu.. Hade annars varit intresserad av datorn, men bor i Göteborg.. =/

Skulle ju helt klart vara värt att hyra bil för att åka och hämta, inte så lång sträcka. Blir under en tusing i kostnader och grejerna är helt klart värda mer än det. Har själv inget direkt behov så bättre att någon som verkligen behöver den får den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seanhak:

Hej, ska flytta i februari och vill bli av med en massa grejer jag antingen inte använt eller har använt på länge. Finns att hämta i Malmö på 5e våning utan hiss, efter 18.00 är optimalt men går att planera på dagen eventuellt.

"Gaming Dator":
Datorn är eget bygge med bra komponenter, dock slutade den funka för cirka 3 månader sedan och har inte haft tid att felsöka.
Får debug LED på moderkortet men har inte haft tid eller ork att felsöka och eventuellt byta ut komponenter.
Skänker allt utan diskar, CPU är i7 ivy bridge, 16gb ram, 2x GPU nvidia 680, Corsair PSU och Case (obsidian 800d), fråga mig i PM om mer information behövs.

"HiFi":
Eltax golvhögtalare 2x6.5" bas med golvspikar. Bra stereohögtalare. Kommer med Sony Reciever (stereo) och CD Spelare och 2 stycken behringer moduler för reverb och compressor.

"DJ":
2st Denon CDN-5000, avancerade dj cd spelare med stöd för att spela 2 spår från samma skiva. Roterande tallrik för jog/scratch. Fint skick, fast några döda led pixlar på ena maskinen.
1st Behringer 4 kanals DJ mixer.
Allt finns i orginalpaket.

Läs hela annonsen här

Tar gärna datorn bor i malmö. Håller på o letar efter komponenter till brorsan som har det fattigt.

Visa signatur

Lite go musik att njuta av medans du sitter och slö surfar :)
https://www.youtube.com/watch?v=KnX1QXroAss

Permalänk
Avstängd

Ja, jo, så är det ju. Skulle dock isf inte kunna komma iväg förän efter 25e ändå. =/

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk

Väldigt generöst av dig! bor en bit bort så jag kan inte ta mig till Malmö, men är intresserad om du skulle kunna skicka DJ-grejorna! Självklart betalar jag frakt och allt, ***bort/mod***

screamin-daemon, moderator
Permalänk

Är också intresserad, hade varit roligt ha något att mecka med efter tentan ;). Har möjligheten att hämta den i malmö under kvälls tills den 5e.

Permalänk
Medlem

Tyvär gick datorn väldigt snabbt som förväntat, upphämtning är bokad med den person som hann först i PM / Tråd. Har en backup där, så tyvär är chansen på denna väldigt liten.

Dela gärna denna annons om ni har någon vän/släkt som behöver det andra.
Går det kanske att skänka till någon ungdomsverksamhet där CD DJ'ing fortfarande är relevant? Tycker det är synd att slänga fungerande elektronik.

Tack.

Permalänk

@seanhak:

Hej Skulle kunna vara intresserad av DJ spelaren.
Är den tung? Tänkte om man kunde ta den på cykeln.

Permalänk

@seanhak:

Är väldigt intresserad av DJ-spelarna + mixern om det finns kvar!

Permalänk
Medlem

Du är väldigt väldigt generös måste jag bara säga

Mycket karma till dig Sean

Mvh/

Permalänk
Medlem
Skrivet av strike_formation:

Hej Skulle kunna vara intresserad av DJ spelaren.
Är den tung? Tänkte om man kunde ta den på cykeln.

Jag hittar inte rätt modell, så jag misstänker att han skrivit fel modellnamn... Men med mixer torde det landa på 15 kilo åtminstone. Det är inte vikten så mycket, som att det blir rätt skrymmande, så jag skulle rent spontant säga att det inte är helt cykelvänligt.

Skrivet av seanhak:

"HiFi":
Eltax golvhögtalare 2x6.5" bas med golvspikar. Bra stereohögtalare. Kommer med Sony Reciever (stereo) och CD Spelare och 2 stycken behringer moduler för reverb och compressor.

"DJ":
2st Denon CDN-5000, avancerade dj cd spelare med stöd för att spela 2 spår från samma skiva. Roterande tallrik för jog/scratch. Fint skick, fast några döda led pixlar på ena maskinen.
1st Behringer 4 kanals DJ mixer.
Allt finns i orginalpaket.

Eftersom jag är helt skamlös så ställer jag mig i "kö" och säger att jag kan komma och hämta efter överenskommelse vilken dag/natt som helst, om jag får sno båda kiten.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag kan komma och hämta detta imorgon kl: 18.00 som är den bästa tiden för dig:

Sony Reciever (stereo) och CD Spelare och 2 stycken behringer moduler för reverb och compressor.

"DJ":
2st Denon CDN-5000, avancerade dj cd spelare med stöd för att spela 2 spår från samma skiva. Roterande tallrik för jog/scratch. Fint skick, fast några döda led pixlar på ena maskinen.
1st Behringer 4 kanals DJ mixer.
Allt finns i orginalpaket.

Mvh

Visa signatur

$$

Permalänk
Medlem

@strike_formation: De är 2 stycken rejäla grejer. Jag hade en ganska stor resväska + plus stor ryggsäck när jag släpa runt på olika ställen i Malmö

Som någon sa i tråden, jag skrev fel namn på CD Spelarna, det är Denon DN-S5000. Denon DN-S5000
Mixern var lite lättare, typ en kopia på Pioneers DJM-600 om jag minns rätt.

ALLA:
Tack alla, ursäkta för sent svar. Har haft mycket på jobb idag så har inte hunnit kolla forumet. Jag försöker gå "rättvisst" efter tidsstampar i denna tråd och PM och kommer PM:a folk uteftersom de som sagt ska plocka upp inte kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seanhak:

Som någon sa i tråden, jag skrev fel namn på CD Spelarna, det är Denon DN-S5000. Denon DN-S5000
Mixern var lite lättare, typ en kopia på Pioneers DJM-600 om jag minns rätt.

Spelarna väger lite runt 5.5kilo då. Mixern "borde" väga nästan exakt ett kilo mer än spelarna... DJX 700 Pro?

Skrivet av seanhak:

Tack alla, ursäkta för sent svar. Har haft mycket på jobb idag så har inte hunnit kolla forumet. Jag försöker gå "rättvisst" efter tidsstampar i denna tråd och PM och kommer PM:a folk uteftersom de som sagt ska plocka upp inte kommer.

Låter rimligt. Lite trist för mig så klart eftersom jag (antagligen) blir utan, men rättvist. Du ska ha ett stort tack som ens erbjöd grejerna.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

@seanhak:

Ok kan ta dom ändå. Bara PM om det blir ok.

Permalänk

Om saker ej hämtas kan jag ställa mig i kö på att hämta allt och 5e våningen är inga problem:p

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk

Om ingen annan av någon anledning inte tar datorn är jag helt klart intresserad.

Mvh.

Visa signatur

| Asus Z170-A | i5 6600K | ASUS R7 260x | 2*4Gb ddr4 2666 | corsair cx750m | Phanteks eclipse p400 |