Vad är det för skillnad på standard, premium och delux-versioner?

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad på standard, premium och delux-versioner?

Hej!

Jag är helt novis på det här med olika versioner av samma spel. Kan någon förklara vad som skiljer versionerna åt t ex i Battlefield 1?

Jag har trott att man i ex standardversionen kan hitta olika grejor och därigenom låsa upp olika battlepacks mm som finns att tillgå från början i de dyrare versionerna, men stämmer det? Eller är det så att om man vill ha grejorna i premium och deluxe-versionerna så måste man köpa dem? Som sagt så är jag vilsen så förklara gärna grundligt.

Tack på förhand.

Förtydligande
Permalänk
Medlem

Premium så kommer alla nya banor(dlc) att ingå medans du få betala för dessa om du kör standard. Brukar väl bli runt 5-6 paket..
Delux är som premium men med något extra, vad vet jag inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Står ju på Origin vad som ingår i de olika versionerna av BF1. Bara att läsa innantill. Sen är det ju olika för olika spel men jag har ännu inte stött på något spel där det inte finns beskrivet vad som skiljer de olika versionerna åt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Står ju på Origin vad som ingår i de olika versionerna av BF1. Bara att läsa innantill. Sen är det ju olika för olika spel men jag har ännu inte stött på något spel där det inte finns beskrivet vad som skiljer de olika versionerna åt.

Ja det förstår jag, men kan man i grundversionen spela sig till det som finns i deluxe-versionen? Ungefär som att man i pokemon go kunde tjäna pokemon-coins på gym för att handla grejor för, men man kunde också betala för att få grejorna.

Permalänk
Skrivet av rhomax:

Ja det förstår jag, men kan man i grundversionen spela sig till det som finns i deluxe-versionen? Ungefär som att man i pokemon go kunde tjäna pokemon-coins på gym för att handla grejor för, men man kunde också betala för att få grejorna.

Det är nog olika. I en del fall får man tillgång tills vissa saker från början om man köper deluxe-versionen och i andra fall kan det var helt exklusiva saker man får tillgång till och man köper deluxe-versionen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Det är nog olika. I en del fall får man tillgång tills vissa saker från början om man köper deluxe-versionen och i andra fall kan det var helt exklusiva saker man får tillgång till och man köper deluxe-versionen.

Tack för svaret.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

man får lite pickadoller (med samma stats som sina moderpickadoller , Red Baron p09 och en 1911 )
ett par battlepacks
å lite mera småjoxx i Deluxe
inget som påverkar spelet i sin helhet
exakt vad sår på origin

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W