Köpa nytt moderkort/minnen/processor

Permalänk

Köpa nytt moderkort/minnen/processor

Anledningen till att jag ska uppgradera är att jag nyligen köpte ett GTX 1080 och känner att övriga komponenter ska få hänga med. Tänker mig en i7-processor. Ska inte överklocka och inte heller köra SLI.

Tänkte även återanvända min Cooler Master Hyper 212 EVO från nuvarande bygget. Vet någon om det är exakt samma monteringskonfiguration vid socket 1151 som vid 1150? Kollade i manualen men där omnämns inte de socklarna överhuvudtaget :/

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Är du säker på att du har behov av en ny processor? Eller vill du ha en ny oavsett?

Permalänk
Hedersmedlem

Om du vill byta processor känns det smartare att köpa en 4790K eller 5775C medan du kan istället för att byta plattform helt, bara ett tips.

Permalänk

Jag tänkte mig att det skulle behövs för att resten av systemet ska hänga med nya grafikkortet. Men ni anser alltså att jag kan nöja mig som det är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av madcat1980:

Jag tänkte mig att det skulle behövs för att resten av systemet ska hänga med nya grafikkortet. Men ni anser alltså att jag kan nöja mig som det är?

Nog vore det en ganska dyr uppgradering.
Exakt vad du vinner beror på vad du spelar, och vilka inställningar du använder.
Kolla benchmarks! 4670 är ju inte direkt gammal.