Dags för en ny mobiltelefon. Men vilken?

Permalänk
Avstängd

Dags för en ny mobiltelefon. Men vilken?

Min budget ligger på 10.000:- så jag kan köpa vilken mobil som helst.

De mobiltelefoner jag spanat in mest är iPhone 7 plus och OnePlus 3t.

Jag älskar ios helt enkelt och föredrar det över android. Men dash charge som oneplus erbjuder är helt magiskt. Telefonen laddas jävligt snabbt. Vilket är ett stort plus för mig.

Någon här som har en av dessa mobiltelefoner här som kan uttrycka sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av onezerotwo:

Min budget ligger på 10.000:- så jag kan köpa vilken mobil som helst.

De mobiltelefoner jag spanat in mest är iPhone 7 plus och OnePlus 3t.

Jag älskar ios helt enkelt och föredrar det över android. Men dash charge som oneplus erbjuder är helt magiskt. Telefonen laddas jävligt snabbt. Vilket är ett stort plus för mig.

Någon här som har en av dessa mobiltelefoner här som kan uttrycka sig?

Huawei Mate 9 PRO tycker jag du ska titta på också, den har fått mycket goda omdömen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag skulle gått för iPhone 7 för den snygga designen samt ios upplevelsen.

Permalänk
Medlem

Honor 8 alla dagar i veckan.
iPhone... hahahaha

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI FORMULA Z87 - Intel Core i7 4770K 4.7Ghz - EVGA GeForce GTX 980ti sc 6GB - Corsair Vengeance 24GB 1600Mhz DDR3 - Corsair SSD Force 3 120GB - SSD Samsung Pro 250 - Phanteks Enthoo Primo -

Permalänk
Medlem

Hade personligen köpt Xiaomi Mi Mix med den budgeten.

Permalänk
Medlem

Jag har gått mellan "flaggskepp" hos Samsung, Sony en period, men denna gången så slog jag till på en OnePlus 3t, mycket för att jag inte längre tycker att de klassiska märkena levererar Premium för dess Premiumpris. En totalt klockren träff visade det sig, rapp i menyerna, grym multitasking, fet batteritid, ja en helschysst telefon helt enkelt. Men till priset av en halv, eller rent av en tredjedel av priset för en ny Iphone, idioti om du frågar mig.

Sen kan man alltid hävda att priset har en baksida, jag tänker på arbetsförhållanden i detta läget, jag är inte insatt, men jag är rätt säker på att de flesta märkena idag görs på ett litet antal fabriker, spelar ingen roll i slutändan, bara att aktieägarna får olika mycket ut av kakan.

Visa signatur

Vi har alla hört att en miljon apor med skrivmaskiner förr eller senare kommer att återskapa Shakespeares samlade verk. Tack vare internet vet vi nu att detta inte stämmer.

Permalänk
Avstängd

Även spanat in xperia xz. Något att ha?

Det lutar ner åt iPhone pga ios.

Xiaomi Mi Mix vad är det för telefon?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har haft en OP3T och det är jättefin telefon. Allt fungerar som det ska och snabbt. Men OP3T har en sämre kamera och sämre batteritid än Iphone 7+. Sen vilket OS man föredrar är en smaksak med sina fördelar. Gick från OP3T till en Iphone 7+. Nackdelarna med Iphone 7+ är stora bezels och att telefonen är väldigt låst. Men är jätte nöjd med 7+. Priset är ju dock inte till Iphonens fördel

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Själv hade jag nog väntat ett tag om jag var i köpträsket just nu.
Snapdragon 835 är precis på gångs och verkar vara värd att vänta på.
Android Authority - Snapdragon 835

That being said, skulle jag köpa nu så ligger valet mellan OP3T eller Pixel XL.