Snabbrens av fläktar, minne, moderkort mm

Permalänk
Medlem

Snabbrens av fläktar, minne, moderkort mm

Pga felköp så rensar lite från pågående dator bygge, hoppas gå+-0 samt för lite över för att täcka mindre köp får nuvarande projekt.

Säljer fläktarna nedan som paket eller separat, helst i följande ordning då resterande kommer då kanske gå till annat mindre bygge:

1: Silverstone S1803212HN-3M 180mm x 32mm 3Pin 75 kr
http://microdream.co.uk/silverstone-s1803212hn-3m-180mm-x-32m...

2: BitFenix Spectre 230mm, 130 kr
3: BitFenix Spectre Pro 230mm, 140 kr
4: Bitfenix Spectre 120mm, 40 kr
5: Bitfenix Spectre Pro 140, 65 kr
6: NZXT Phantom 140mm Vit fläkt svart ram 30 kr
7: Reeven Gul fläkt vit ram 140mm, 30 kr
8: 2x NZXT Phantom 120mm Vit fläkt svart ram 50 kr båda
9: 2x Corsair transparent 200mm fläkt liten LED vit ljus, 180 kr för båda
600 kr för alla fläktar ovan.

Kommer även nog ha Intel moderkort Gigabyte GA-Z87X-UD3H med fixade pins ( vill man fixa bättre, ingår anti-statisk pincett ) , tidigare ägare nämner att det fungerat utan problem, och att möjligen bara en RAM slot fungerar ( kanske kan vara bios, minne mm ? ). Ingår IO Shield, kartong mm. Startbud 200 kr.

2x2 Gb DDR3 ( kommer få det strax så återkommer med modell, för bild:
http://cdn.sweclockers.com/marknad/bild/102610?l=eyJyZXNvdXJj...

Startbud 100 kr.

Fractal Design R2 , nya i kartong
40mm 3 st 10 kr st, 25 för alla 3
50 mm 4 st 12 kr st, 40 kr för alla 4
Alla Fractal, 60 kr.

Till dem som köper, prioriteras även bortskänkes diskar IDE:
Seagate 80 Gb
Samsung 60 Gb
WD 40 Gb
WD 4.3 Gb
IBM 10 Gb
Seagate 20 Gb
WD 850 Mb
Fujitsu 13,6 Gb

3 st Äldre Laptops Dell Intel Core 2 Duo, ingen hårdisk eller laddare, fullt testad fungerande ( ,
150 kr st

4 st Bizlink DP-kablar 2m, helt nya, ( Kollade snabbt på nätet och verkar inte ha det DP problem som nämns gällande pinsen) 50 kr st

Äldre HP all-in-one printers, med wifi och/eller bluetooth, äldre bläck som fungerar, testad under sommar, 200 kr st ( vid intresse kan jag definitivt sätta igång och skriva ut för att bekräfta att bläcket är dugligt/skrivaren är fungerande, dock undanbedes gärna dem som vill skriva ut en eller flera sidor för att sedan dra sig ur, redan hänt ett par gånger och gynnar varken mig eller den som vill använda dem och vill gärna ha bläck kvar... ) Startbud 100 kr

Minnen till stationära i varierande storlekar och antal DDr1 till DDR2.

Evil Within Limited Edition & Theif Nordic Limited Edition, helt nya oöppnade, 100 kr st.

AMD bracket helt nya ( kvar efter projekt som inte blev av ), 20 kr st.

Äldre Sony hemmabio 5.1 små högtalare klistrade på metallpelare och betongfot, 200 kr.

2 st Deltaco Flat HDMI Ethernet kablar 10 m ( livstids garanti på kablarna enligt Deltaco ), 120 kr st.
( Kan uppdateras med fler på 10 m samt även lite kortare, 5 m mm. )

Original HP laddare ( samt kan finnas andra, återkommer ) till laptop, från 100 kr och upp beroende på modell.

Fractal Define S USB 2.0 med ett mindre hål i sidopanelen, annars fullt fungerande, startbud 150 kr.

Även intressekoll för att se vad man kan tänkas få för ett Corsair Graphite i nyskick inkl sidopanel för fläktar, så lägg på exempelbud i kommentarer och inget är bindande, såvida vi kommer överens om i PM. Tack !

Allt ( utom chassi och printer samt hemmabio ) kan skickas då står köpare för frakt, helst lokala köp i Stockholm ( mötas upp centralt i Stockholm ), inga bud fast pris gäller / först till kvarn om inget annat nämnt.

Kan även vara aktuellt med BYTEN mot enklare grafikkort, PWM fläktar av viss typ och dylikt, för det, kommer uppdatera min KÖPES annons i kommentarerna !

Avslutar budgivning helst på onsdag kväll kl 19:00, hoppas gör affär klar torsdag ( om lokala köp, kan mötas upp då jag kommer vara i Stockholm centralt på eftermiddag-kväll, annars vid tillfälle ). Annars fortlöper annonsen tills det tar slut.

Om inget annat nämnts, fullt fungerande delar, säljer till vem jag vill osv. Skulle vara något så löser vi det.

Bud i tråden, gör klart affär via PM. Tack i förhand !

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Vad har du för storlekar på DDR2 minnen?

Permalänk
Medlem

@Edgar:

DDR2
Adata 2Gb
Samsung 1Gb
2st Hynix 1Gb
2 st Corsair svart kylfläns XMS 512 Mb
2 st ? Nanya 1 Gb
3 st Corsair Value Select 1Gb
2 st Corsair Value select 512 Mb
2 st Kingston 2Gb
Team Group 1 Gb
2 st Apacer 1 Gb

Priside
512: Skänkes vid DDR2 köp
1 Gb: 50 kr st
2 Gb 100 kr st,

Kom gärna med motbud eller paketpris, är inte helt omöjligt men inget skampris, kan man köpa en hygglig burgare/meny nånstans ute för priset = hyggligt prisbud.

Permalänk
Medlem

Är intressrad av Chassit Fractal Design R2. Vad är det för modell? ATX? ITX? Full Tower? Bor i STHLM och kan hämta jättefort

Permalänk
Medlem

@Akuma:

Det är Fractal Design R2 FLÄKT
Men har annars Fractal Design S om aktuellt

Permalänk
Medlem

@Gunior: Ah. My bad. Vad tar du för S-chassit?

Permalänk
Medlem

@Akuma:

Du har PM !

Permalänk

Jag tar gärna Fractal Design Define S om det finns kvar. Bjuder 200kr. Kan du beskriva hålet?

Jag är också nyfiken på moderkortet, bortsett från RAM-slottarna så undrar jag om det fungerar felfritt? Och vad menas med "fixade pins"?

Permalänk
Medlem

Har någon som på snabb affär ska hämta upp Fractal chassit för 300 kr, men är möjligt att jag kan fixa fram ett till. Så är du intresserad så gäller snabba bud .

Hållet är stort som en fläktskruv, kan nog enkelt slipas bort eller täckas över så inget som kommer störa för mycket kosmetiskt eller funktionellt.

Gällande moderkortet, tidigare ägare sa att det fungerande annars felfritt, vad som hände var att pins blev böjda av honom, så med special pincett har jag börjat fixa det tillbaka , därav det lägre priset när det är väl är fixat istället för lägra nu med böjda pins,

Vill man göra lite bättre så ingår även pincetten. Det jag ej kunnat testa moderkortet själv och förlitar mig så säljarens ord, så köper man på egen risk denna pga pinsen och potentiella Ramslot problemet.

Permalänk
Medlem

Justering: Chassit i annons är ett Define R3, ej S, nästan likvärdigt enligt prisjakt !

Permalänk

Hej,

Jag bangar nog på moderkortet. Sent svar här men du sa att du kan fixa fram ett till Fractal-chassi. Om det är möjligt så hör av dig så svarar jag så snabbt jag kan.

Permalänk

Bjuder 150kr inkl frakt för Bitfenix Spectre 120mm samt alla 3 NZXT PHANTOM fläktar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inga problem med mobot. Som nämnt, jag har ett Fractal Design R3 i bra skick med litet hål bara vid sidan, inga andra konstigheter, 300 kr för det. Andra chassit är också ett R3 som är i bättre skick mm som jag bara blir av med om det första blir sålt, 400 kr för det.

Skrivet av siglolmic:

Hej,

Jag bangar nog på moderkortet. Sent svar här men du sa att du kan fixa fram ett till Fractal-chassi. Om det är möjligt så hör av dig så svarar jag så snabbt jag kan.

Har för mig att frakt kan variera lite, så det som gäller då för dig är Bitfenix Spectre 120mm, NZXT Phantom 140mm Vit fläkt svart ram, 2x NZXT Phantom 120mm Vit fläkt svart ram, 40 kr + 30 + 50 = 120 kr PLUS frakt på X kr , vilket du nu önskar.

Deal ? Skicka PM med info

Skrivet av Sebastian91:

Bjuder 150kr inkl frakt för Bitfenix Spectre 120mm samt alla 3 NZXT PHANTOM fläktar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Då annan köpare dragit sig ur utan större förklaring, så gäller chassi nr 1 i annonsen, R3 med litet hål, 300 kr, om ingen annan visar intresse för nr 2 också.

Skrivet av siglolmic:

Hej,

Jag bangar nog på moderkortet. Sent svar här men du sa att du kan fixa fram ett till Fractal-chassi. Om det är möjligt så hör av dig så svarar jag så snabbt jag kan.

Permalänk
Skrivet av Gunior:

Då annan köpare dragit sig ur utan större förklaring, så gäller chassi nr 1 i annonsen, R3 med litet hål, 300 kr, om ingen annan visar intresse för nr 2 också.

Hej,

Har mätt mitt chassi och bord osv för att se vad som passar och det visar sig att R3 är 1cm för högt för att jag ska kunna ha det under bordet med subwoofern på sig :/ Annars skulle jag köpt det. Ursäkta de sena svaren och lycka till med försäljningen.

Permalänk
Medlem

@Gunior:
Har du bild på hålet på Fractal Design R3 chassit ? Ingår det några fläktar till chassit?
Är intresserad och skulle kunna hämta i centrala stockholm (bor i Uppsala).
Är chassit svart?

Vidare har jag ett enklare grafikkort som du kanske skulle va intresserad av? Gigabyte Radeon 6570 OC

Visa signatur

Stationär: i7 2600k @ 4.7GHz | Har inget GFX :( | 24GB RAM @ 2133MHz CL10 | Corsair 650TW | Samsung Evo 840 256GB
Bärbar: HP Spectre x360 i5-5200U | 8GB RAM | Samsung Evo 850 256GB