Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Visade ditt meddelande för min sambo och hon bara skrattade och sa att hon inte tänkte leka bonde med mig. Ska jag kasta ut kärringen då?

Förresten så har jag nu också lagt till en avatarbild också.

Va faan! Ut med henne ba!

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk

Är det någon som listat ut hur man fertilizar korrekt? aka 200%?

Om jag sår en åker, kan jag spraya direkt eller måste jag vänta till första steget?
Kör man deras tutorial säger dom att man kan fertiliza en gång varje steg (3 gånger) men det är ju 4 steg?

http://image.prntscr.com/image/a57c536f30764f579a5aab33f5796f...

Även lite oklart om man måste använda weedern på första växnings steget eller om man lika gärna kan spraya på alla steg.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Är det någon som listat ut hur man fertilizar korrekt? aka 200%?

Om jag sår en åker, kan jag spraya direkt eller måste jag vänta till första steget?
Kör man deras tutorial säger dom att man kan fertiliza en gång varje steg (3 gånger) men det är ju 4 steg?

http://image.prntscr.com/image/a57c536f30764f579a5aab33f5796f...

Även lite oklart om man måste använda weedern på första växnings steget eller om man lika gärna kan spraya på alla steg.

För att uppnå max så måste du också plöja åkern då det ger 10%

Vet inte om båda alt funkar men jag fertilizar när jag sått, sen vid första och andra växt stadiet. Då får jag den mörkblåa färgen på åkrarna om jag kollar på kartan men fertilize alt på.

Edit. Är jag den enda som trycker på q varenda jag ska lossa mtrl och därmed kopplar ifrån släpet?

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det har postats redan. Men Gamersgate har 20% rabatt på FS17 i 6 dagar till. Kostade mig 274:- totalt!

Ska bli kul å bli lite "bonnig" igen!

// Marcus

Visa signatur

🏬: MSI B650 Gaming Plus WiFi 🔲: AMD Ryzen R5 7600X ❄️: be quiet! Pure Rock 2 Black 🏴: ASUS Radeon RX 7800 XT DUAL OC
🗄️: Corsair 3500X 🔌: be quiet! Pure Power 12 M 750W 🎞️: 32GB Kingston Fury Beast 6000Mhz 💾: Kingston NV2 1TB
🖥️: Lenovo Legion R27qe 🖱️: Logitech G PRO Wireless⌨️: Steelseries Apex 3 🎧: Logitech G733 📶: tp-link Deco X20 x3

Permalänk

En fråga till er,

Jag har i daxläge inte spelat så mycket med min ratt G27 på detta eller FS15 för jag tycker det har varit svårt att ställa in allt. Så det har blivit tangentbord och mus. Men ändå är jag lite sugen på att testa spela med ratt.

Och därför blivit lite sugen på att ev köpa farmings ratt Saidtek (eller hur det nu stavas)
Vad tycker ni om det???

Sälja G27 och köpa saidtek istället??
Eller bara köpa ssidtek panelen och fortfarande köra med G27 ratten??

Tacksam för era olika svar.

Permalänk
Medlem

Kan säga att jag vart riktigt sugen på saitek's sidopanel, lär ju göra logging delen uthärdlig.

Har redan ratt och pedaler. Kan dock inte hitta någon som säljer den löst, alla vill sälja bundle.

Edit: Kan ju även säga att den skulle vara underbar att ha i spel som elite dangerous.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blir väl ett köp längre fram, antar jag.. Det verkar vara bra modeller i spelet! Dock så vill jag tipsa er alla om ett annat spel, som går in i Early Access nu till våren. Spelet heter Cattle and Crops.

Vi får se vad det blir. Själv hoppas jag på en renodlad simulator! Och det verkar helt klart lovande..

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

Blir väl ett köp längre fram, antar jag.. Det verkar vara bra modeller i spelet! Dock så vill jag tipsa er alla om ett annat spel, som går in i Early Access nu till våren. Spelet heter Cattle and Crops.
https://www.youtube.com/watch?v=iczHEMhvwVs

Vi får se vad det blir. Själv hoppas jag på en renodlad simulator! Och det verkar helt klart lovande..

Det ser intressant ut, jag backade det på kickstarter för en månad sedan - får hoppas betan dyker upp till våren

Angående FS17, har ni lyckats fylla på handelsgödsel i en såmaskin/gödningsspridare med hjälp av en chaser bin? Det går alldeles utmärkt att fylla en chaser bin med handelsgödsel och utsäde, men jag har inte lyckats använda det på något vettigt sätt...

Visa signatur

AMD Ryzen 7900 | 64 GB | RTX 4070 FE | Open Air DA6

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av vrmlnd:

https://www.youtube.com/watch?v=iczHEMhvwVs

Ser riktigt trevligt ut! Som sagt, blir det en renodlad simulator är jag helt klart intresserad! Tyvärr är det knappt så jag skulle vilja kalla FS17 för simulator... Att marken fortfarande inte blir ojämn när du plöjer är verkligen något som retar mig! Att sitta first person när man plöjer blir genast väldigt mycket svårare när du inte vet var du har traktorn... Men finns ju dock moddar som löser detta!

Permalänk
Medlem

Något som jag skulle önska på fs 17 är att man ska kunna välja att köra uppdragen med egna maskiner eller med "gårdens" maskiner.

Vad kör ni med för moddar? Har 7 st hitills, automatisk tvätthall, reparera fordon och tillbehör, hållare till flismaskin, moddar för att fylla på seed och fertil på gården, sen ett multistorage shed.

Visa signatur

Permalänk

Har lyckats samma alla gold nuggets nu lol, Frågan är nu bara vad man ska göra men miljonen man fick Tips ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TornFalken:

Har lyckats samma alla gold nuggets nu lol, Frågan är nu bara vad man ska göra men miljonen man fick Tips ?

Kanske börja med skogsbruk om du inte har gjort det? För att få lite variation...

Permalänk
Medlem

har ni ändrat password? kommer inte in.....

Visa signatur

Fractal Design R4 | Ryzen 5 2600 | Arctic Freezer 34 eSports DUO | HyperX Savage 16GB 2400Mhz | MSI Tomahawk B450 max | AMD Radeon RX 6700XT | Evga SuperNova 750w | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Kingston SSD 960GB | Logitech G27 Steering Wheel

Permalänk

Några som spelar online som behöver hjälp ?

Permalänk
Inaktiv

Hörde att Chellington kommer till 17. Glädjande, har saknat den!

Permalänk
Medlem

Någon som har en bra guide till G29 ratten?
Vill alltså ha hjälp hur jag ska ställa in knappar och sånt på bästa sätt.
Någon kanske kan dela med sig?

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Inaktiv

Nu har Chellington äntligen kommit upp på Modhub! Kul med en UK-map!

Permalänk
Medlem

Hallo! Använder ni eller har testat Logitechs farming simulator kontroller? Jag tittade lite på den och blev riktigt sugen på att köpa den och börja skörda lite grödor även jag Den kontrollen skulle man väll också kunna använda rätt bra till Eurotruck simulator? Nåjja blir nog något sådant när jag kommit hem från Afrika

Edit:
Kanske inte har släppts ännu? I vilket fall så menade jag denna såklart
https://www.komplett.se/product/904040/spel-konsol/pc-mac/til...

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Don_Tool:

Hallo! Använder ni eller har testat Logitechs farming simulator kontroller? Jag tittade lite på den och blev riktigt sugen på att köpa den och börja skörda lite grödor även jag Den kontrollen skulle man väll också kunna använda rätt bra till Eurotruck simulator? Nåjja blir nog något sådant när jag kommit hem från Afrika

Edit:
Kanske inte har släppts ännu? I vilket fall så menade jag denna såklart
https://www.komplett.se/product/904040/spel-konsol/pc-mac/til...

En kompis har en sådan, och för det priset är jag inte imponerad av kvalitén. Väldigt plastig. Dock så är sidopanelen iofs ganska trevlig, om man kunde hitta en sådan lös.

Jag hade hellre försökt hitta en G29 + växelspak på rea. Elgiganten hade G29an nedsatt till 1890 nu på mellandagsrean. Då får man iaf riktig h-växel och koppling.

Permalänk
Medlem

Har en sidopanel på väg in den 9 januari, har redan ratt och pedaler sen innan så köpte inte hela paketet. 2600kr kändes lite överdrivet, även om 1500 för bara panelen också sved.

Logitech har ju köpt saitek och med det så upphörde försäljningen av den under det gamla namnet, som jag har förstått det så är det bara tillägg av Logitech G före som är skillnaden från vad jag har läst så är det ingen skillnad på hårdvaran.

Är tre spel som jag spelar där jag kan tänka mig att sidebaren är väldigt användbar, FS 17, ETS2 och Elite dangerous. Kan erkänna att jag är mest nyfiken på hur den beter sig i Elite. Sen har jag förstått att alla knappar inte funkar utanför FS 17, men får se vilka det är som inte funkar när jag får hem och kan testa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@SvanteP:

Japp jag såg att sidopanelen gick att köpa löst också på komplett.se och det lutar väll mer åt det då jag kör mycket bilspel också och kommer förmodligen vilja ha en riktig ratt till det. Men i vilket fall som helst, FS17 ser ju busroligt ut

Visa signatur

PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.

Permalänk

Tjenare tänkte höra mig lite för här. Tyckte de var dumt att starta en tråd för detta så tar de här. Jag har en Logitech g25 jag fick den att funka utmärkt till Farming simulator 2015. Sen kom 2017, och de var här mina problem börjar, jag har mjukvaran osv men när jag ska välja spel i logitech Profiler så hittar jag ej Farming 2017. Tacksam för tips som kan hjälpa mig Mjukvara har fått mig att fyrtakta många gånger innan.. xD Så nivån på kunskap inom detta är ytterst låg så ha med det i beräkningen Tack på förhand

/Johan

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kommer ev dra igång en mp server på min serverburk i början på februari. Behöver dock er hjälp, tips på bra maps? Mod eller original spelar ingen roll.

Sen tips på vilka mods som man måste ha? Kommer försöka hålla detta ganska tunt.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SvanteP:

Kommer ev dra igång en mp server på min serverburk i början på februari. Behöver dock er hjälp, tips på bra maps? Mod eller original spelar ingen roll.

Sen tips på vilka mods som man måste ha? Kommer försöka hålla detta ganska tunt.

Chellington eller Coldborough Park Farm rekommenderar jag! Både har visserligen sin grund i FS15, men är fortfarande mycket snyggare än de flesta modmappar till FS17!

Manual Unloading, Tire Dirt är nog mina favoriter. Kanske Holmer DLC Pack och It Runner DLC pack från FS15?

Permalänk
Medlem

Vart ett paket med både ratt, pedaler och panel. Annars hade jag fått vänta länge.

Panelen hjälper en del vid foresting men gör det inget roligare, tar fortfarande förbannat lång tid. Ratten är sämre än min minst 10 år gamla logitech force gt. Den har spel på 30-40 grader åt varje håll innan någonting händer på ratten i spel (testat den i ETS2 FS17 och dirt), ska höra med komplett men det känns inte okej. Har ställt ned dödzonen i spelen till 0%.

Panelen hjälper dock en hel del till "cockpit" känslan när man sitter och spelar FS17. Men främst gjorde den under för mig i Elite dangerous, främst då jag inte har en hotas utan endast en joystick.

Vad gäller MP server så kommer den nog upp snabbare än jag trott, ska byta fläkt på min cpukylare och sen flytta serverburken. Men i slutet av nästa vecka. Just nu känns det som att det kommer bli Coldborough Park, men då kommer jag behöva hjälp

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Vart ett paket med både ratt, pedaler och panel. Annars hade jag fått vänta länge.

Panelen hjälper en del vid foresting men gör det inget roligare, tar fortfarande förbannat lång tid. Ratten är sämre än min minst 10 år gamla logitech force gt. Den har spel på 30-40 grader åt varje håll innan någonting händer på ratten i spel (testat den i ETS2 FS17 och dirt), ska höra med komplett men det känns inte okej. Har ställt ned dödzonen i spelen till 0%.

Panelen hjälper dock en hel del till "cockpit" känslan när man sitter och spelar FS17. Men främst gjorde den under för mig i Elite dangerous, främst då jag inte har en hotas utan endast en joystick.

Vad gäller MP server så kommer den nog upp snabbare än jag trott, ska byta fläkt på min cpukylare och sen flytta serverburken. Men i slutet av nästa vecka. Just nu känns det som att det kommer bli Coldborough Park, men då kommer jag behöva hjälp

Tack för det, då bestämde jag mig där då att avstå ifrån den. Jag kommer ev köpa panelen men det får nog bli en G29 istället till att börja med. Hur funkar spelet med gamepaden? Kan man ha både ratt samt gamepad samtidigt?

Visa signatur

PC:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Tack för det, då bestämde jag mig där då att avstå ifrån den. Jag kommer ev köpa panelen men det får nog bli en G29 istället till att börja med. Hur funkar spelet med gamepaden? Kan man ha både ratt samt gamepad samtidigt?

Ja det går, dock kan du behöva binda om knapparna manuellt då spelet bara använder en av tillbehören automatiskt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har insett lite vad jag har saknat i FS spelen.

Chans att uppgradera byggnader, typ att man börjar med en gammal gård och gamla maskiner. Hög maintenance på allt, men med tiden som man får in pengar så kan man fixa till byggnader. Lägga till nya byggnader så att man kan torka farmade grödor etc, för hög fukthalt i grödorna ger lägre betalt.

Ha en permanent anställd medhjälpare, så när man inte jobbar på fälten så går han runt och hamrar på husen. På det sättet så sitter man fast med en lön men man har ingen maintenance på byggnader osv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Jag har insett lite vad jag har saknat i FS spelen.

Chans att uppgradera byggnader, typ att man börjar med en gammal gård och gamla maskiner. Hög maintenance på allt, men med tiden som man får in pengar så kan man fixa till byggnader. Lägga till nya byggnader så att man kan torka farmade grödor etc, för hög fukthalt i grödorna ger lägre betalt.

Ha en permanent anställd medhjälpare, så när man inte jobbar på fälten så går han runt och hamrar på husen. På det sättet så sitter man fast med en lön men man har ingen maintenance på byggnader osv.

Ja, har också tänkt på det. Tycker ens farm är alldeles för låst, det känns lite tråkigt att byggnader inte följer utvecklingen.
Jag tycker det var ett mycket stort lyft för realismen att fält man inte äger brukas i FS17. I FS15 så kändes det som att man ägde all mark på kartan, en gigantisk anläggning alltså, men samtidigt har man bara några ynkliga traktorer från långt innan millennieskiftet. Alltså när man börjar. Äger man alla fält ser det ju rimligare ut.
Det där med anställd tycker jag också, känns orealistiskt att man när som helst teleporterar fram en person som får köra några timmar och sen när den är klar så försvinner den igen.
Annars skulle det också kunna vara kul om man bara får börja med en karta utan åkrar, får börja med att fälla skog och göra åkermark, och sedan expandera genom mer trädfällning osv.
Det känns lite för uppstyrt när man börjar och åkrarna är nyplöjda och raka och fina och man har hus och Silos osv uppbyggt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Behöver er hjälp.

Håller på och fixar med min server nu men stöter på problem när jag ska köra fs17.

Datorn står i en garderob med endast el och nätverkskabel in i den, fjärransluter med hjälp av teamviewer. Men när jag startar fs17 så kommer inte spelet upp på skärmen, ljudet går igång och om jag klickar med musen så hör jag hur den skippar introscenerna men jag ser bara släpspår från musen och en bild från det som var uppe före att jag startade spelet.

Kopplar jag in en skärm så funkar det även via TV, har dock ingen extra skärm som jag kan låta stå inne i garderoben.

Någon som har någon ide? Tänkte tillsvidare att jag drar igång den genom att koppla in en skärm medans jag startar och confar, så får det ligga i bakgrunden sen.

Visa signatur