Permalänk

lite stolt :)

Nu har man kompilerat sitt första program någonsin!
- Innan ni skrattar så tänk på att jag är en mac-kille som gillar gulliga ikoner och ogillar svåra konsolmojänger!

Jag kompilerade eggdrop botten på min dual 1.42 G4 och allt bara fungerade! Läste lite instruktioner, installerade Dev tools för macos x, skrev lite kommandon och vips var den färdig!

Justerade .conf och startade upp den - yihaaa! nu har man en fungerade eggdrop bot! Ska flytta över den sedan till min Cube då jag har den som server.

Nu blev man ju lite sugen på att kompilera något mera på macen som kan vara roligt att ha - har ni några förslag?

Permalänk
Avstängd

psybnc

Tja om du ändå är inne på irc så kan du ju ta och kompilera psybnc... Det har en förmåga att knasa lite ibland så du får nog kämpa lite mer.

Grattis förresten

Visa signatur

º The United States is a nation of laws: badly written and randomly enforced. - Frank Zappa
º Go veggie!
º www : @

Permalänk
Medlem

Jag vill me ha en mac med Dual G4 prollar

Visa signatur

Windows användare sedan 1995 (Windows 95A)
Linux användare sedan 1998 (Red Hat 5.2)
Mac användare sedan 2005 (Mac OS 10.3)

Permalänk

Re: psybnc

Citat:

Ursprungligen inskrivet av iLL3r
Tja om du ändå är inne på irc så kan du ju ta och kompilera psybnc... Det har en förmåga att knasa lite ibland så du får nog kämpa lite mer.

Grattis förresten

Tack!

Ska kolla på den när jag kommer hem ikväll!

Permalänk
Medlem

Du har en Cube som server?
Vill du byta upp dig prestandamässigt så får du min server rakt av i utbyte.

Du kan ju alltid kompilera upp Zope på din webserver. Grattis

Visa signatur

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Benjamin Franklin
Länk.

Permalänk

ja jag har min cube som server... just nu står den på soffbordet i teverummet men ska snart stå i sovrummet och puttra